ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 111933
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
  • 107 بازدید
  • ارسال توسط :
معادله نظامی منطقه به نفع مردم یمن تکمیل شده است

معادله نظامی منطقه به نفع مردم یمن تکمیل شده است

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در رابطه با تحولات یمن، گفت: عملیات «نصرمن الله» بسیار ارزشمند بود و توانست واقعیت هایی را به اثبات برساند؛  از جمله ضعف و ناتوانی عربستان که پیش از این هم در عرصه‌های جلوگیری از عملیات پهپاد‌ی و […]

انصارالله در هوا، زمین و دریا موقعیت بالایی به خود اختصاص داده است/ عربستان بر سر دوراهی جنگ یا آتش بس/عملیات «نصر من الله» نیروی زمینی عربستان را فلج کرد/ معادله نظامی منطقه به نفع مردم یمن تکمیل شده است/یمن در عرصه زمینی آخرین حلقه توانمندی‌ها و برتری نظامی مردم یمن را کامل کرد/جنبش انصارالله در هیچ عرصه‌ای ضعیف نیست/ ادامه بمباران یمن توسط عربستان، سرنگونی آل سعود را سهل و آسان می‌کندجعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در رابطه با تحولات یمن، گفت: عملیات «نصرمن الله» بسیار ارزشمند بود و توانست واقعیت هایی را به اثبات برساند؛  از جمله ضعف و ناتوانی عربستان که پیش از این هم در عرصه‌های جلوگیری از عملیات پهپاد‌ی و موشکی دیده شده بود و این بار در عملیات زمینی هم به اثبات رسید. این عملیات «نصرمن الله» نشان داد که نه تنها نیروی زمینی عربستان فلج شده بلکه در داخل کشور  هم با یک فروپاشی جدی رو برو هستند.

او افزود: عملیات اخیر یمنی ها توانست توانمندی قابل ملاحظه و تاثیر گذار جنبش انصارالله و مردم این کشور را اثبات کند. زمانی که عربستان جنگ یمن را آغاز و بر ادامه آن پافشاری کرد، هیچگاه تصور نمی‌کرد که شرایط به نفع صنعا رقم خورده و مرم  این کشور پس از گذشت ۴  سال در حالت محاصره اینگونه از خود دفاع کنند.

قنادباشی اضافه کرد: انصارالله مرحله به مرحله فرصتی به ریاض داد تا جنگ را متوقف و محاصره یمن را بردارد، اما سعودی‌ها نپذیرفتند و به همین دلیل هم چندی پیش جنبش یمن اعلام آتش بس یک طرفه کرد، اما رسانه‌های گروهی دست آموز غرب و دست نشانده ریاض این موضوع را نشانه ای از ضعف جنبش یمن تلقی کردند.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه درخواست آتش بس یک طرفه انصارالله یک هشدار برای سعودی‌ها بود، گفت: این درخواست  نه از سر ضعف بلکه  به واسطه قدرت آنها صادر شد.

بیشتر بخوانید:یحیی سریع جزئیات عملیات بزرگ «نصر من الله» را اعلام کرد+ فیلم

او افزود: عملیات انصارالله بسیار تاثیر گذار بود در واقع معادله نظامی منطقه مدت‌هاست  به نفع مردم یمن تغییر پیدا کرده است و امروز هم تکمیل شد، چراکه پیش از  این حمله و انصارالله در عرصه پهپادی یمن خودی نشان داد، همچنین با حمله به  آرامکو  توانست تا قلب ریاض پیش برود  و این موضوع اثبات شد که آنها قدرت مهم منطقه هستند.

قنادباشی ادامه داد: عملیات نصر من الله در عرصه زمینی آخرین حلقه توانمندی‌ها و برتری نظامی مردم یمن کامل و نشان داد که آنها در هیچ عرصه‌ای ضعیف نیستند، البته پیش از این  هم صنعا در عرصه دریا این موضوع را  ثابت کرده بود. در نتیجه  انصارالله در هوا، زمین و دریا هم دستاورد قابل توجهی کسب کرده.

کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: عربستان اکنون بر سر دوراهی قرار دارد یعنی سعودی‌ها یا جنگ را متوقف و دست از محاصره یمن می‌کشند یا جنگ را انتخاب می‌کنند. گزینه دوم به این معناست که خود را در معرض خطرات بزرگی قرار می‌دهند. جنبش انصارالله اعلام کرده که چنانچه آل سعود آتش بس را نپذیرد ما می‌توانیم تا قلب عربستان پیش بیاییم و کیلومتر‌ها از ریاض را در اختیار بگیریم.

او گفت: عربستان همچنان اصرار بر جنگ دارد و اقداماتی که در این راه انجام می دهند مانند این است که خود را وارد دالان تاریکی می‌کنند که بیرون آمدن از آن ممکن نخواهد بود. در صورتی که ریاض باز هم به بمب باران یمن  ادامه دهد سقوط آل سعود را سهل خواهد کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن