ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 111968
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲:۵۶
  • 116 بازدید
  • ارسال توسط :
عربستان و امارات چشم طمع به یمن دارند/ تحلیل جمهوری اسلامی درباره منطقه درست بود

عربستان و امارات چشم طمع به یمن دارند/ تحلیل جمهوری اسلامی درباره منطقه درست بود

سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تحولات اخیر منطقه، اظهار کرد: تحولات منطقه حکایت از تحلیل دقیق و نگاه درست جمهوری اسلامی ایران در گذشته و اشتباهات آمریکا و عناصر وابسته به آنها دارد؛ استکبار به دنبال نوعی هژمونی‌طلبی در […]

سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تحولات اخیر منطقه، اظهار کرد: تحولات منطقه حکایت از تحلیل دقیق و نگاه درست جمهوری اسلامی ایران در گذشته و اشتباهات آمریکا و عناصر وابسته به آنها دارد؛ استکبار به دنبال نوعی هژمونی‌طلبی در منطقه بود و تصور می‌کرد با بخشی از قدرت‌های ظاهری خود همچون سلاح و تبدیل منطقه به انبار مهمات می‌تواند غرب آسیا را به تصرف خود دربیاورد.

او افزود: آنها می‌خواستند قیم ملت‌های منطقه باشند و هرچه می‌خواهند را دیکته کنند، فارغ از اینکه دورانشان گذشته و آمریکا در سراشیبی افول قرار دارد، اما نمی‌دانند که کشور‌ها وقتی در قلوب سایر ملت‌ها حضور دارند، پیروز می‌شوند نه وقتی که منافع خود را می‌بینند.

بیشتر بخوانید: کشور‌های ظالم منطقه امروز درخواست عذرخواهی از ایران دارند

سردار وحیدی گفت: عربستان سعودی و امارات با چشم طمع به منابع و موقعیت ژئوپولوتیک یمن تجاوز وحشیانه‌ای را انجام دادند و آمریکایی‌ها به صورت مستقیم حمایت و حتی در برخی عملیات‌ها حضور داشتند؛ در پشتیبانی‌های نزدیک انگلیس و فرانسه هم حضور داشتند اما اراده و قدرت ملت یمن بر دشمنان فائق آمد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی بیان کرد: امروز ملت یمن با دست خالی اما با صبر، پشتکار و هوشمندی در موزانه قدرت پیروز شده و ابتکار عمل را بدست گرفته است، این نشان داد که اگر ملت‌ها بمانند و به نیرو‌های داخلی خود توجه کنند حتما پیروز خواهند شد.

امروز ملت یمن حرف برتر در حوزه نظامی را می‎زند

او درباره اتهام‌زنی اخیر به ایران در حادثه آرامکو اظهار کرد: باور این موضوع برای دشمنان سخت است که ملتی با الگوبرداری از انقلاب اسلامی و استقامت ملت ایران سربرآورده و در برابر زورگویی‌های غرب ایستاده است؛ امروز ملت یمن حرف برتر به خصوص در حوزه نظامی را می‎زند و به همین دلیل دشمنان با اتهام‌زنی به دنبال فرافکنی هستند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: ملت‌های جهان اگر این موضوع را متوجه شوند قیامی همه جانبه علیه نظام سلطه که بسیاری از ملت‌ها را به بند کشیده شکل خواهند داد؛ آنها می‌خواهند این باور را در دورن ملت‌ها بکشند، اما این باور راه خود را خواهد رفت و ملت‌های جهان برای مقابله با استکبار جهانی بر خواهند خواست.

سردار وحیدی در پاسخ به این سوال که آیا جنگ یمن تمام شده است گفت: اگر کشور‌های دخیل در جنگ یمن چون آمریکا، عربستان سعودی و امارات عقلانی فکر کنند می‌توان جنگ را خاتمه داد اما اگر بخواهند بر مواضع ظالمانه و سلطه‌جویانه خود بمانند، جنگ ادامه خواهد یافت و باید گفت در پایان این جنگ ملت یمن پیروز خواهد شد.

او با بیان اینکه دانشگاه عالی دفاع ملی در راستای انجام رسالت خود جهت تربیت مدیران راهبردی کشور هر سال از میان افراد صاحب تجربه دانشجو می‌پذیرد، بیان کرد: تفاوت دانشگاه عالی دفاع ملی با سایر دانشگاه‌های کشور در ماهیت آن است، چرا که این دانشگاه و دانشجویان آن به صورت مستقیم با مسائل راهبردی کشور در دو سطح ملی و بین‌المللی ارتباط دارند؛ به همین دلیل دانشجویان با هدف خاص انتخاب می‌شوند و در آینده نیز به سمت‌ها می‌رسند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی درباره فعالیت دانشگاه عالی دفاع ملی در مورد بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: این بیانیه بسیار مهم و تعیین‌کننده است چرا که مسیر پیش رو در گام دوم انقلاب را نشان می‌دهد؛ یکی از مسائل مهمی که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به آن اشاره فرمودند بحث علوم و فناوری است که در ادامه آن به موضوع تمدن‌سازی اشاره فرمودند.

دانشگاه مطلوب جمهوری اسلامی ایران باید تمدن‌ساز باشد

او ادامه داد: دانشگاه نسل پنجم یا بهتر بگوییم دانشگاه مطلوب جمهوری اسلامی ایران باید تمدن‌ساز باشد و در جهت گام دوم انقلاب گام بردارد؛ دانشگاه‌های ما باید در این مسیر حرکت و در موضوعات راهبردی و حل مشکلات راه‌حل ارائه کنند، این همان موضوع گام دوم است که دانشگاه‌ها باید در این چارچوب سازوکار‌های خود را تبیین کنند تا در حوزه‌های تحول‌گرایی و تعالی‌گرایی گام بردارند.

وحیدی دانشگاه عالی دفاع ملی را یکی از مهم‌ترین مراکز دانست که وظیفه تحقق گام دوم انقلاب را برعهده دارد و تصریح کرد: تحقق گام دوم در حال حاضر جزء تلاش‌ها و مسائل جاری دانشگاه قرار گرفته است، البته نمی‌توان به سرعت آن را محقق کرد و نیاز به زمان، تحقیقات و کار‌های عمیق نظریه‌پردازی دارد، اما ما در تلاش هسیتم تا در با نظریه‌پردازی درست زمینه تحقق این بیانیه را فراهم کنیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن