ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 112004
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۵۸
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :

استقبال کویت از اظهارات مقامات کشورمان و سعودی‌ها درباره برقراری صلح در منطقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا به نقل از روزنامه القبس، خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه کویت گفت که کشورش از اظهارات مقامات ایرانی و سعودی برای ایجاد صلح در منطقه و خصوصا اظهارات محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که “به دنبال ایجاد راه‌های مسالمت آمیز در منطقه است” […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا به نقل از روزنامه القبس، خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه کویت گفت که کشورش از اظهارات مقامات ایرانی و سعودی برای ایجاد صلح در منطقه و خصوصا اظهارات محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که “به دنبال ایجاد راه‌های مسالمت آمیز در منطقه است” خوشبین است.

وی در رابطه با مشارکت کویت در ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس گفت: کویت تاکنون موضع رسمی خود برای پیوستن به این ائتلاف را اعلام نکرده است اما اقدامات عملی کشورمان نشان می دهد که ما از پیوستن به این ائتلاف دور نیستیم و پس از پایان بررسی ها و تحقیقات لازم موضع رسمی خود را اعلام خواهیم کرد.

الجارالله در رابطه با یمن نیز گفت که کشورش آماده میزبانی از هرگونه نشستی برای حل بحران یمن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان  اخیرا در گفت وگو با شبکه الجزیره گفت که درهای ایران به روی سعودی ها باز است و از حل اختلافات از طریق گفت وگو استقبال می کنیم. از اخباری که شنیدیم مبنی بر اینکه محمد بن سلمان خواستار حل اختلافات با تهران از طریق گفت وگو است، استقبال می کنیم.

لاریجانی گفت: با برگزاری هرگونه گفت وگوی ایرانی – سعودی بسیاری از مشکلات امنیتی و سیاسی منطقه حل می شود. ما خواستار ایجاد یک نظام امنیتی در خلیج فارس با مشارکت تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم. به انصارالله یمن توصیه می کنیم که هرگونه آتش بس را بپذیرند و به سعودی ها می گوییم که این مساله به سود شما خواهد بود.

محمد بن سلمان نیز اخیرا در گفت وگو با شبکه آمریکایی سی بی اس گفته بود: هرگونه جنگی بین ایران و عربستان منجر به نابودی اقتصاد جهانی می‌شود. دونالد ترامپ باید با حسن روحانی مذاکره و چارچوب معامله جدیدی را تدوین کند این همان چیزی است که ترامپ می‌خواهد و همه ما برای آن تلاش می‌کنیم اما ایرانی‌ها نمی‌خواهند پای میز مذاکره بنشینند.

وی در رابطه با مساله یمن گفت: راه حل سیاسی فراهم خواهد شد، ما خواهان مذاکره برای پایان جنگ یمن هستیم و هر روز این کار را انجام می‌دهیم، تلاش می‌کنیم این مناقشه را در میدان اجرایی کنیم، اعلام انصارالله درباره آتش‌بس گامی مثبت است که مذاکرات سیاسی را کارآمدتر و جدی‌تر به سمت جلو می‌برد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن