ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 112034
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
قبل از مذاکره با آل سعود، باید در حمایت از شیعیان منطقه تجدیدنظر کنیم!/ صوفی: لیست دادن اصلاح طلبان، منوط به تایید صلاحیت ژنرالهاست!

قبل از مذاکره با آل سعود، باید در حمایت از شیعیان منطقه تجدیدنظر کنیم!/ صوفی: لیست دادن اصلاح طلبان، منوط به تایید صلاحیت ژنرالهاست!

سرویس سیاست مشرق – روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه “ویژه‌های مشرق” نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید. ******* […]

سرویس سیاست مشرق – روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه “ویژه‌های مشرق” نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**صوفی:لیست دادن اصلاح طلبان،منوط به تایید صلاحیت ژنرال هاست!

«علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: اصلاح‌طلبان به مردم بگویند با توجه به عدم تایید صلاحیت‌ها، مجبور به معرفی کاندیداهای حداقلی شدیم و برای اینکه شرایط و اوضاع را تغییر دهیم و برای اصلاح قدرت وارد صحنه شویم، این افراد را وارد مجلس کردیم، اما انتخاب آنها تضمینی برای اتخاذ مشی اصلاح‌طلبی نبود و باعث شد که اوضاع مردم سخت‌تر شود. لذا اگر افراد اصلاح‌طلب شناسنامه‌داری که معرفی می‌کنیم تایید صلاحیت شوند، می‌تواند تضمین مطمئنی برای مردم در جهت تغییر وضعیت موجود باشد».

صوفی در ادامه گفت:«اگر اصلاح‌طلبان بخواهند برای انتخابات لیستی ارائه بدهند یکی از مهم‌ترین مسائل حائز اهمیت تایید صلاحیت ژنرال‌ها و کاندیداهای شاخص اصلاح‌طلبان است».

در سال ۹۴ شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بدون توجه به اصل شایسته سالاری، صرفا براساس قواعد قبیله ای لیستی تحت عنوان لیست امید برای انتخابات مجلس آماده کرد. در همان مقطع برخی اصلاح طلبان درباره رانتی بودن لیست امید و دریافت وجه کلان از حاضرین در لیست افشاگری کرده اند، مسئله ای که هیچگاه از سوی بزرگان اصلاح طلب انکار نشد.

همچنین در آن مقطع فعالین اصلاح طلب تاکید کردند که لیست امید با زد و بند و در پستوها بسته شده و اصل شایسته سالاری در آن لحاظ نشده است. در نهایت افرادی که از این لیست به مجلس راه یافتند به هیچ عنوان کارنامه قابل دفاعی از خود ارائه ندادند.

علاوه بر این در انتخابات شوراهای شهر پنجم نیز لیست امید از سوی اصلاح طلبان ارائه شد. در این انتخابات دیگر خبری از نظارت استصوابی شورای نگهبان نبود، اما به اذعان اصلاح طلبان، شورای شهر پنجم در تهران و کلانشهرهایی که لیست امید به شورا یافته است، ضعیف ترین شورا در تاریخ تشکیل آن بوده است.

چندی پیش «عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات گفته بود، اگر اصلاح طلبان به صورت مشروط در انتخابات شرکت نکنند، «پفیوز سیاسی» هستند. همزمان با این اظهارنظر تأمل برانگیز، فعالین اصلاح طلب تاکید کردند که تحریم انتخابات و حضور مشروط هیچکدام به نتیجه نمی رسد و چه بسا نتیجه معکوس برای اصلاحات در پی دارد.

**قبل از مذاکره با آل سعود،باید در حمایت از شیعیان منطقه تجدیدنظر کنیم!

«علی بیگدلی» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه همدلی با اشاره به مسئله مذاکره ایران و عربستان گفت:«لازم است که ایران نیز در این مورد از انعطاف‌های لازم بهره گیرد؛ چرا که حجم مشکلات بین دو کشور بسیار زیاد است و به آرامش، انعطاف و دیپلماسی فعال از دو طرف نیاز دارد که این در مرحله اول مستلزم پایان یافتن مناقشات دو طرف در باره موضوع یمن است».

بیگدلی در ادامه با تاکید بر لزوم چشم‌پوشی ایران از برخی سیاست‌های فعلی منطقه‌ای، گفت: «لازم است که در یک دیپلماسی محرمانه با عربستان ضمن مطرح‌سازی نقاط قوت کشور در مواردی چون نفوذ در برخی کشورهای عربی و مواردی از این قبیل در یک اقدام موازی نسبت به شدت حمایت از شیعیان بحرین و عربستان و نیز دامنه حضور در سوریه، تجدید نظرهایی صورت گیرد…این مساله حتی می‌تواند به حفظ موقعیت موشکی ایران و پایان یافتن فشارهای کشورهای خارجی در این باره بینجامد. در نهایت این مساله موجب کاستن موج فشار از روی ایران و بازگشت آن به سوی آمریکا خواهد بود».

رژیم عربستان اکنون در وضعیت بسیار منفعلانه ای قرار دارد.مقامات آل سعود مدعی بودند که نهایتا ظرف یکی دو هفته تکلیف یمن را مشخص می کنند، اما اکنون که بیش از ۴ سال از حمله جنایتکارانه این رژیم به مردم مظلوم یمن سپری شده است، مقاومت هر چند وقت یکبار یک سیلی آبدار به گوش ال سعود می زند.

عربستان در باتلاق جنگ یمن گرفتار شده و همزمان در دربار پادشاهی نیز اختلافات بسیار عمیقی وجود دارد.

از سوی دیگر در چند سال اخیر و به سبب حضور محور مقاومت در منطقه به فرماندهی سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، کمر تروریست های تکفیری-مورد حمایت آل سعود- شکسته شده و پیروزی های بزرگی نصیب مردم منطقه شده است.

با اینحال طیف اصلاح طلب در اقدامی مغایر با منافع ملی، مدعی هستند که این ایران است که باید به آل سعود امتیاز دهد و آن امتیاز هم چیزی نیست جز قطع حمایت از شیعیان در منطقه!

نکته تأمل برانگیز اینجاست که این روزنامه اصلاح طلب، کلیدنخوردن برجام موشکی را امتیاز آل سعود و غرب به ایران جا می زند!

** دلار ۴۲۰۰ تومانی،دلالان را فربه کرد

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان «خرج سفره ها پس از ۴۲۰۰» نوشت:«بسیاری از کارشناسان معتقدند که اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی بیش از اینکه به کاهش هزینه سفره‌های مردم کمک کند، پتانسیل افزایش رانت و فربه کردن دلالان را ایجاد کرده است. بنابراین باید سیاست‌های حمایتی به‌گونه‌ای انجام شود که با دقت بیشتری به هدف اصابت کند و رانت نصیب عده‌ای خاص نشود».

کارشناسان در ماههای اخیر بارها نسبت به نتایج تصمیم غلط دولت در اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی و ایجاد رانت های گسترده اعلام نظر کرده اند.

این در حالی است که در سال گذشته اصلاح طلبان از این طرح اشتباه به شدت حمایت کرده و از جهانگیری با لباس سوپرمن در صفحات اول روزنامه های خود تجلیل کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن