ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 112045
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۳:۱۲
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
توهین یک نماینده به لاریجانی/ ترامپ پشت خط روحانی!/ ماجرای ممنوعیت ورود ظریف به سازمان ملل چه بود؟

توهین یک نماینده به لاریجانی/ ترامپ پشت خط روحانی!/ ماجرای ممنوعیت ورود ظریف به سازمان ملل چه بود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ بخشی از اتفاقات به شرح زیر است: شخصیت هفته؛ لاریجانی جلسه علنی مجلس هفته جاری شاهد جدل میان علی لاریجانی، ریاست مجلس و نصرالله پژمانفر، از اعضای فراکسیون ولایی در مورد نحوه مدیریت جلسه بود. دیکتاتور شما هستید؛ خطابی که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ بخشی از اتفاقات به شرح زیر است:

شخصیت هفته؛ لاریجانی

جلسه علنی مجلس هفته جاری شاهد جدل میان علی لاریجانی، ریاست مجلس و نصرالله پژمانفر، از اعضای فراکسیون ولایی در مورد نحوه مدیریت جلسه بود.

دیکتاتور شما هستید؛ خطابی که در جلسه علنی مجلس علی لاریجانی، در واکنش به اعتراضات نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی خطاب کرد.

اعتراضات پژمانفر پس از تصویب کلیات قانون تفکیک وزارت بازرگانی و تجارت از وزارت صنعت و معدن صورت گرفت که به اعتقاد برخی از نمایندگان برای تصویب آن نیاز به رای دو سوم نمایندگان مجلس بود اما لاریجانی رای نیمی از نمایندگان را کافی می دانست.

به همین دلیل تعدادی از نمایندگان مخالف با تجمع در مقابل محل استقرار هیئت رئیسه اعتراض خود را طرح کرده بودند که علی لاریجانی از آن ها درخواست بازگشتن به صندلی های خود را را داشت که پژمانفر به این درخواست توجهی نکرد و میان او و ریاست مجدل جدل لفظ صورت گرفت تا در نهایت با مشایعت دیگر نمایندگان پژمانفر به صندلی خود بازگشت.

اما این پایان اعتراضات پژمانفر نبود و پس از تذکر محمدرضا صباغیان در مورد شبهه نیاز به دو سوم آرا، پژمانفر مجددا از صندلی خود با فریاد نسبت به مدیریت جلسه توسط لاریجانی اعتراض کرد و او را دیکتاتور خطاب کرد و از این که از تریبون مجلس به صورت یک طرفه به نفع خود استفاده می کند، اعتراض نمود.

در واکنش به این ادعا لاریجانی گفت: دیکتاتور خود شما هستید که در کشور این بساط را به راه انداخته اید. همه تریبون های کشور در اختیار شما و دوستانتان است و هر چه دلتان می خواهد به همه گفته اید. مجلس آیین نامه دارد و شما عادت کرده اید با فریاد کارهایتان را پیش ببرید و کسی هم معترض شما نمی شود.

چهره هفته؛ نماینده خوی

«سید تقی کبیری»، نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی، همان نماینده‌ای است که خبر سرقت 250 هزار یورو و 400 میلیون پول نقد از منزلش، تیتر اغلب خبرگزاری‌ها و مطبوعات شد و همزمان علامت سوالی بزرگ برای مردم پیش آورد. ماجرا از انتشار یک خبر در صفحه توییتر یک پایگاه خبری اقتصادی اصولگرا شروع شد؛ هرچند همین یک جمله کافی بود برای آنکه جنجالی شروع شود.

در نهایت «محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، مُهر تایید را بر صحت این خبر، زد. عکس‌های سید تقی کبیری در روز آتش زدن برجام پشت تریبون مجلس بیش از بسیاری از چهره‌های شاخص عضو جبهه پایداری خودنمایی می‌کرد اما این تنها موضوعی نبود که با یک جست‌وجوی ساده می‌توان به آن دست یافت، بلکه اظهارات او درباره بازار ارز و نقش دلالان ارزی از یک سو و ازسوی دیگر، صحبت‌هایش در وصف شفافیت‌ مالی و شفافیت آرا نیز ازجمله مسائل مهم درباره او بود. روز دوشنبه وقتی نشست علنی مجلس به پایان رسید، خبرنگاران هم که منتظر بودند تا سوالات متعدد خودشان را از کبیری بپرسند دور او حلقه زدند اما او از پاسخ به سوالات طفره رفت و اعلام کرد که بزودی بیانیه ای صادر خواهد کرد.

در بیانیه‌ای که ازسوی دفتر نماینده خوی صادر شده آمده است: «احتراما به اطلاع می‌رساند، خبر سرقت مبالغ قابل توجهی ارز و ریال از منزل یک نماینده مجلس کذب محض بوده و صرفا تعدادی اسناد و مدارک به همراه مقداری طلاجات شخصی و اندکی وجه نقد مورد سرقت قرار گرفته که هیات رییسه محترم مجلس در جریان امر هستند و پرونده مربوطه نیز توسط پلیس آگاهی تهران تحت پیگرد است.»

جنجال هفته؛ انتشار یک فیلم جنجالی

به دنبال انتشار فیلم غیراخلاقی منتسب به یکی از نماینده اصولگرای ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی، یک مقام امنیتی توضیحاتی در این باره ارایه داد. چنان‌که پایگاه خبری اصولگرای «مشرق» منتشر کرده است، این مقام آگاه امنیتی درباره چند و چون انتشار این فیلم گفته است: «متهم فراری»، «م. م.ش» که به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم و قبل از اجرای حکم به صورت غیرقانونی از کشور گریخته است، با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی دشمن و با اجیر کردن افراد مرتبط در داخل کشور با پوشش‌های مختلف با برخی افراد دارای سوابق مدیریتی ارتباط پیدا کرده و پس از تهیه فیلم از روابط شخصی آنها طی تماسی از خارج از کشور درخواست اطلاعات محرمانه و پول نقد می کند که با مقاومت این نماینده پیشین مجلس مبادرت به انتشار مستندات در فضای عمومی کرده است.

این مقام آگاه گفته است: قربانیان با خانمی که مامور این ارتباط شده است، به صورت شرعی و قانونی عقد موقت داشته؛ لیکن از اهداف شوم دشمن اطلاعی نداشته و مبتلا گردیده‌اند. همه اعضای داخل این شبکه دستگیر شده و در مرحله تحقیقات قضایی هستند.» این مقام امنیتی در پایان ضمن هشدار درباره نقشه‌های شوم دشمنان تاکید کرد: «توصیه می شود افراد در ارتباطات شخصی مراقب اقدامات سوء دشمن باشند.»

خبر هفته؛ سفر روحانی به ارمنستان

«دکتر حسن روحانی»، رئیس جمهور، بعد از ظهر روز دوشنبه تهران را به مقصد ایروان ترک کرد. حسن روحانی در این سفر که به منظور شرکت در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام شد، اولین سخنران بود اما پیش از ایراد سخنرانی خود، با نخست‌وزیر ارمنستان، رئیس جمهور قرقیزستان و نخست‌وزیر سنگاپور دیدار و در این دیدارهای دیپلماتیک بیش از هرچیز بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

فارغ از اهمیت دیدارهای جداگانه با مقامات این 3 کشور در راستای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه آنچه به حضور رئیس جمهور در راس هیاتی بلندپایه به ارمنستان اهمیتی دوچندان می‌بخشد، حضور در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا بود؛ منطقه‌ای با قریب به 20 میلیون کیلومترمربع مساحت و بیش از 180 میلیون نفر جمعیت. رئیس جمهور هم در این سفر از عضویت ایران در این اتحادیه مهم تا آبان ماه خبر داد.

رئیس جمهور نخستین سخنران اجلاسیه اتحادیه اقتصادی اوراسیا بود. او نشست سران کشورهای عضو را «فرصتی مغتنم درخصوص پاره‌‌ای از موضوعات و مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای» توصیف کرد. او همچنین از جامعه بین‌المللی خواست با اتخاذ تصمیمی قاطع با اقدامات یکجانبه‌گرایانه امریکا مقابله کند. از آنجا که نشست اعضای اجلاس اتحادیه اوراسیا این‌بار در ارمنستان برگزار می‌شود، حسن روحانی راهی این کشور شد اما اهمیت این سفر تنها به محل برگزاری ختم نمی‌شود و در واقع ارمنستان تنها کشوری از میان اعضای اتحادیه است که با ایران مرز مشترک زمینی دارد. از همین رو دیدار روحانی با «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، را باید در همین راستا تبیین کرد.

همچنین رئیس جمهور در حاشیه اجلاس اتحادیه اقتصادب اوراسیا که در پایتخت ارمنستان برگزار شد با رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. حسن روحانی و ولادیمیر پوتین در این دیدار در مورد مهم‌ترین مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند. همچنین روحانی و پوتین به بررسی موضوعاتی چون برجام و توافق هسته‌ای پرداختند و البته درباره امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و ابتکار صلح هرمز نیز صحبت شد.

دورغ هفته؛ ممنوعیت ورود ظریف به سازمان ملل

در روزهای اخیر فیلمی از «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه کشورمان، منتشر شد که یک مامور سازمان ملل متحد، ظاهرا مانع از ورود وی به محدوده‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل می‌شود. برخی از رسانه‌ها با اتکا به این ویدیوی چند ثانیه‌ای، این موضوع را مرتبط با  اعمال محدودیت از سوی دولت آمریکا برای تردد ظریف در نیویورک دانستند. این رسانه ها مدعی شدند که با توجه به این محدودیت و نوع رفتارهای صورت گرفته با هیات دیپلماتیک ایران چه ضرورتی داشت که این سفر انجام شود. غافل از این که محدودیت اعمال شده برای تردد ظریف ، مربوط به داخل شهر است و برای دیپلمات‌هایی در این سطح، مانعی برای تردد در قسمت های مختلف سازمان ملل به صورت معمول وجود ندارد مگر این که در مواردی جهت حفظ  نظم و جلوگیری از ازدحام جمعیت، محدودیت هایی اعمال شود.

پس از موج سواری چند روزه این فیلم ناقص به تازگی ویدیوی کامل رویترز  از این رویداد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در آن افسر امنیتی ظریف و هیات همراه را به احترام به سازمان ملل هدایت می کند.  

حاشیه هفته؛ رد دیدار با ترامپ توسط روحانی و ارسال پیام از عربستان به ایران

خبرنگار نشریه امریکایی نیویورکر در گزارشی با استناد به منابع آگاه مدعی شد که رئیس جمهور امریکا در نشست اخیر سازمان ملل تلاش کرد با رئیس جمهور ایران تماس تلفنی برقرار کند اما روحانی، این تماس تلفنی را بی‌پاسخ گذاشته است. فارغ از اینکه چقدر چنین ادعایی که به صحبت‌های منابع آگاه استناد داده شده درست است یا نادرست، علی ربیعی از جایگاه سخنگویی دولت، معتقد است، «مسئولیت عدم گفت‌وگو در نیویورک با امریکاست. این امریکایی ها بودند که از این میز کنار رفتند و حالا که خودشان رفته‌اند، باید خودشان هم بازگردند و آنچه از میز مذاکرات برده‌اند، به میز باز گردانند.»

همچنین ربیعی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت روابط میان ایران و عربستان تاکید کرد که پیام ما از روز اول روشن بوده است. از ابتدا خواهان پایان تجاوز عربستان و پایان جنگ و کشتار در یمن بودیم. همه تلاش خود را برای اینکه صلح بین یمن و عربستان ایجاد شود، بکار خواهیم بست اما مشکل در خود عربستانی هاست. عربستان پیغام هایی برای روحانی توسط سران کشورها ارسال می کرد ولی باید اولین علامتش که قطع کشتار یمنی هاست را شاهد باشیم. حمله زمینی یمن به عربستان نشان داد، این کشور قدرت نظامی دارد. اگر عربستان دنبال تغییر رفتار باشد ما استقبال می کنیم.

حاشیه هفته؛ درگیری در مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه و در جریان بررسی یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی با حاشیه‌هایی همراه بود. طرحی که گرچه در نهایت به تصویب رسید، اما بازهم برخی نمایندگان مجلس در حین بررسی آن جنجال برپا کردند. این بار رئیس مجلس پزشکیان بود و او هم از سوی یکی از نمایندگان دیکتاتور خطاب شد.  

در زمانیکه احدی آزادی خواه از موافقان این طرح اصرار به ادامه دادن اظهاراتش داشت با تذکر پزشکیان روبرو شد که خطاب به او گفت: وقتش تمام شده است، اما آزادی خواه اصرار داشت همچنان از زمانش باقی مانده است.

 از سوی دیگر اصرار‌های ذوالنوری برای ارائه تذکر هفتادوپنجی با این جمله پزشکیان روبرو شد که «فوریت چه ضرورتی دارد؟» وارد نیست. او سپس از نمایندگان خواست که آرای خود درباره این یک فوریت مطرح کنند، اما فریاد‌ها در صحن مجلس پایان نیافت. آنقدر که حتی ذوالنوری بر سر پزشکیان فریاد زد که شما دیکتاتور هستید. ذوالنوری حتی از پایان رأی‌گیری به جایگاه هیات‌رئیسه رفت و دقایقی با مسعود پزشکیان بحث کرد. در همین حین ازادی خواه که به سمت هیات رئیسه رفته بود فریادزنان به پزشکیان گفت که وقت ما را گرفتید و نگذاشتید که حرف بزنم که پزشکیان به او گفت: وقت را نگاه کن بعد تذکر بده، تخلف را شما می‌کنید که اضافه حرف می‌زنید، بنشین سرجایت.

«علی مجتهدزاده»، یک وکیل دادگستری، در توییتی با اعلام خبر بازداشت «ب.ق» بازپرس دادسرای فرهنگ‌و رسانه نوشت که وی در زندان است.

این وکیل دادگستری در این توییت به صدور قرارهای سنگین و دستور فیلتر تلگرام از سوی این بازپرس سابق دادسرای فرهنگ‌و رسانه اشاره کرده است. در نهایت این خبر توسط «غلامحسین اسماعیلی»، سخنگوی قوه قضاییه، تایید شد.               

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن