ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 112118
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۳۹
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :

اربعین به جریان عبادی تمدن‌ساز تبدیل شده است/ ریشه فساد در غفلت و بی توجهی مسؤولان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به در پیش بودن اربعین سالار شهیدان اظهار کرد: در روزگار ما اربعین و پیاده روی اربعین به یک نماد عزت، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به در پیش بودن اربعین سالار شهیدان اظهار کرد: در روزگار ما اربعین و پیاده روی اربعین به یک نماد عزت، عظمت و شکوه اسلامی مبدل شده است.

وی با بیان اینکه اربعین برآمده از گفتمان اسلام ناب و انقلاب شکوهمند اسلامی است گفت: به برکت مجاهدت ملت بزرگ و خون‌های پاک شهدا و گفتمان انقلاب اسلامی امروز اربعین به جریان عبادی و تمدن ساز و تراسننده دشمنان امت اسلام تبدیل شده است.

اعرافی با بیان اینکه این حرکت نشان داد که انقلاب اسلامی گفتمانی جریان ساز در دنیای معاصر بوده و عاشورا زنده و پایدار است تصریح کرد: زیارت اربعین از مستحبات موکد بوده و راهپیمایی در مسیر زیارت سالار شهیدان دارای برکات بسیاری است.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه اربعین باید از اختلافات مذهبی دور شده و سینه گشوده‌ای برای همه فرق و مذاهب داشته باشد، خاطرنشان کرد: اربعین باید بر اساس نظم و انضباط و حضور گسترده شکل بگیرد.

وی با تقدیر از ستادهای اربعین، برپاکنندگان موکب‌ها، مسؤولان و دست اندرکاران و جوانان پرشوری که با حضور خود این حماسه را خلق می‌کنند یادآور شد: شهر قم یکی از حلقه‌های واسطه در انتقال اربعینی‌ها به این زیارت عظیم است که باید از خدمات همه دستگاه ها در این خصوص استفاده کرد.

اعرافی با اشاره به برخی مسائل کشور عراق تصریح کرد: دولت و مسؤولان عراق باید برای رفع گرفتاری این ملت تلاش کنند ولی در آستانه اربعین دست‌هایی وجود دارد که می‌خواهد دو ملت ایران و عراق را از یکدیگر جدا کرده و حماسه اربعین شکل نگیرد.

وی تاکید کرد: اگر حشدالشعبی و جریان مقاومت اسلامی نبود امروز ملت عراق هم اشغال را دیده و هم تحت تصرف داعش بود؛ این مقاومت اسلامی بود که جریان مقاومت را در برابر داعش، اسرائیل و سعودی‌ها راه اندازی کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ملت عراق باید در شرایط کنونی هوشیار باشند افزود: همبستگی ایران و عراق بسیار مهم است و اربعین باید نماد یک حماسه بزرگ و جلوه گاه قدرت مقاومت و انقلاب اسلامی باشد.

وی با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی بیان کرد: نیروی انتظامی بیش از 12 هزار شهید برای امنیت کشور تقدیم کرده است و نیروی انتظامی نه تنها در ایران بلکه بر اروپا و کشورهای دیگر به دلیل مبارزه با مواد مخدر حق بزرگی دارد و اگر این مبارزه‌ها نبود بسیاری از کشورها در معرض خطر و آسیب بودند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: البته اروپایی‌ها قدر این مجاهدت‌ها را نمی‌دانند، البته ما نیز نیازی نداریم و به وظایف خودمان عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مقابله با بدحجابی همه باید کمک کنند، گفت: در ستادهای مردمی اقداماتی انجام شده که بسیار مبارک است؛ همه کشور به ویژه قم باید چهره‌ای ناب و سالم داشته باشد. آسیب‌های اخلاقی و بدحجابی در این شهر بسیار نارواست و همه باید در این زمینه کمک کنند.

اعرافی بر اهتمام مسؤولان قوه مقننه و سایر دستگاه‌ها نسبت به رعایت سیاست‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: در مسیر قانون‌گذاری با مشکلاتی روبه رو هستیم که اگر این اصول مورد توجه قرار گیرد می‌توان این مشکلات را حل کرد و از مجلس و دستگاه‌ها می‌خواهیم این سیاست‌ها را در مقام اجرا عملی کنند.

وی با اشاره به اینکه ریشه فساد در غفلت و بی توجهی مسؤولان وجود دارد، تصریح کرد: اساس فسادها و مشکلات در کار مسؤولان ریشه دارد و دیگران از غفلت‌ها و بی‌توجهی ها استفاده می‌کنند؛ نظام جمهوری اسلامی مبتلا به فساد سیستمی نیست ولی نمونه‌های فساد موجود آزاردهنده است.

امام جمعه قم گفت: همه باید هوشیار و دقیق بوده تا پیرامون ما فساد شکل نگیرد؛ اگر چنین شود فاجعه بزرگی است و این مسائل برای ملت ایران قابل قبول نیست. باید همه همکاری کنند تا ریشه فساد، اختلاس و دست اندازی به اموال عمومی خشکانده شود.

وی با اشاره به اقدامات یمن در برابر تجاوزات رژیم آل سعود بیان کرد: رژیم آل سعود در زمین، هوا و دریا از نیروهای مقتدر یمن شکست خورده است.

اعرافی گفت: ارتباط با اسرائیل، حمله به یمن، حمایت از حکام بحرین و قتل فجیع خاشقچی بخشی از فهرست جنایات آل سعود است. ایران در برابر ظلم و ستم شما و اربابان شما با منطق و عقلانیت ایستادگی می‌کند و به فضل الهی شما و اربابان شما به زباله دان تاریخ سپرده می‌شوید.

انتهای پیام/2258  

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن