ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 112441
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
ائتلاف متجاوز یکی از کشتی‌های توقیف شده یمنی را آزاد کرد

ائتلاف متجاوز یکی از کشتی‌های توقیف شده یمنی را آزاد کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف سعودی بیش از ۵۴ روز است که کشتی‌های حامل مشتقات نفتی، مواد غذایی و دیگر کالاهای اساسی را در دریای سرخ نگه داشته و اجازه نمی‌دهد وارد یمن شوند؛ این در حالی است که کشتی‌های مذکور مجوز سازمان ملل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف سعودی بیش از ۵۴ روز است که کشتی‌های حامل مشتقات نفتی، مواد غذایی و دیگر کالاهای اساسی را در دریای سرخ نگه داشته و اجازه نمی‌دهد وارد یمن شوند؛ این در حالی است که کشتی‌های مذکور مجوز سازمان ملل را نیز دارند.

این اقدام ائتلاف متجاوز باعث بحران بزرگ در یمن شده و این کشور در آستانه فاجعه انسانی فراگیر است. در طول این مدت بسیاری از مقامات دولت نجات ملی یمن و انصارالله و نیز مقامات بین‌المللی به این موضوع اعتراض کردند و درباره بروز فاجعه هشدار دادند.

پس از اعتراض‌های بسیار، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن از آزادی یکی از این کشتی‌ها خبر داد و اعلام کرد، انتظار می‌رود کشتی مذکور سه‌شنبه (امروز) به بندر «الحدیده» در غرب یمن برسد.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، وی در ادامه از تلاش‌های مستمر برای حل این بحران قدردانی کرد و گفت: توقیف کشتی‌های حامل نیازهای اساسی ۲۷ میلیون نفر از مجموع ۳۰ میلیون نفر، اقدامی در تناقض با عادات جنگ است.

پیشتر «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن هشدار داده بود که در صورت ادامه توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی، بخش خصوصی خدمات پزشکی با فاجعه روبرو خواهد شد و صدها هزار بیمار جان خود را از دست می‌دهند.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن هم یکشنبه هفته جاری تأکید کرد که ادامه توقیف کشتی‌های نفتی یمن توسط ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، نقض توافقنامه سوئد میان انصارالله و ریاض است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن