ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 112484
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :

حدود دو هزار حمله هوایی به یمن طی دو ماه آخر تابستان/ ائتلاف سعودی تا کنون ۳۰۵۹۷ بار توافق آتش‌بس الحدیده را نقض کرده است/ ۵۶ عملیات پهپادی توسط یمنی ها طی 2 ماه

العالم – یمن «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری، اعلام کرد که طی دو ماه آخر تابستان سال جاری، ائتلاف سعودی نزدیک به دو هزار حمله هوایی به یمن کرده است. سریع که در حال تشریح آمار حملات سعودی در ماه اوت و سپتامبر بود، گفت، تعداد حملات در این […]

العالم – یمن

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری، اعلام کرد که طی دو ماه آخر تابستان سال جاری، ائتلاف سعودی نزدیک به دو هزار حمله هوایی به یمن کرده است.

سریع که در حال تشریح آمار حملات سعودی در ماه اوت و سپتامبر بود، گفت، تعداد حملات در این دو ماه به ۱۷۶۰ عدد رسیده است و در پی آن ۲۰۵ نفر کشته و ۱۶۶ نفر زخمی شده‌اند که بیشتر آنها از زنان و کودکان هستند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره» سریع گفت، ۱۳۱۷ بار به استان صعده و ۲۴۹ بار به استان حجه حمله شده است و به دیگر استان‌ها مانند عمران، مأرب، جوف، ذمار، ضالع، عدن، ابین و الحدیده و شبوه نیز بارها حمله شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت:‌ دهها عدد از این حملات پس از ارائه طرح «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن برای صلح انجام شده است و ادامه حملات هوایی نشان می‌دهد ائتلاف متجاوز قصد واقعی برای صلح ندارد.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح یمن به شکلی مناسب به هر اقدام خصمانه‌ای پاسخ خواهند داد؛ پدافند هوایی ما با امکانات در دسترس خود با گشت‌های هوایی دشمن چه گشت‌هایی هجومی و چه شناسایی مقابله کرده است.

وی تصریح کرد، نیروهای ارتش یمن بیش از ۲۴۱ عملیات هجومی علیه مواضع ائتلاف متجاوز انجام داده‌اند، بارزترین عملیات‌های هجومی در محورهای جازان، نجران وعسیر متمرکز بوده است.

سریع گفت، یگان پهپادی ارتش یمن هم ۵۶ عملیات هجومی داشته که ۵۴ عدد از آنها مواضع، تأسیسات و پایگاه‌های نظامی در عمق دشمن را هدف گرفته‌اند.

وی تصریح کرد، ائتلاف متجاوز در ماه‌های آگوست و سپتامبر 500 خودروی زرهی خود را از دست داده که بیشتر آنها مربوط به عملیات‌ «نصر من الله» هستند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود، تعداد اسرای وابسته به ائتلاف متجاوز بیش از دو هزار نفر است و تعداد کشته‌های ائتلاف در این دو ماه از هزار نفر عبور کرده است.

وی ادامه داد، یگان تک‌تیراندازان ارتش یمن در این دو ماه ۲۷۳۹ علمیات در جبهه‌های مرزی انجام داده‌اند که منجر به کشته شدن 15 نظامی سعودی شده است. یگان مهندسی نیز ۸۲۷ عملیات انجام داده‌اند که منجر به از دور خارج کردن ۱۱۲ خودروی زرهی ائتلاف شده است.

سریع اعلام کرد، یگان ضد مین ارتش یمن هم در دهها عملیات، تجمعات «دشمن» را هدف قرار داد و ارتش یمن موفق شده پانصد کیلومتر مربع از اراضی تحت تسلط ائتلاف سعودی در محور نجران را آزاد کند.

وی ضمن اعلام اینکه ائتلاف متجاوز در ماه‌های آگوست و سپتامبر ۱۵۹۴ بار آتش‌بس الحدیده را نقض کرده،تصریح کرد، نیروهای یمنی بر اساس توافق «سوئد» عمل می‌کنند و طرف مقابل نیز باید به این توافق پایبند باشد.

سریع تأکید کرد ، ائتلاف سعودی تا کنون ۳۰۵۹۷ بار توافق آتش‌بس الحدیده را نقض کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت، خسارت‌های وارد شدن به ائتلاف سعودی در عملیات بازدارندگی دوم ادامه دارد و از دهها میلیارد دلار به صدها میلیارد دلار خواهد رسید.

وی در پایان تأکید کرد، صحبت از صلح با ادامه محاصره یمن که منجر به کشته شدن یمنی‌های بسیاری شده، تناسبی ندارد.

ارتش یمن عملیات نصر من الله را از ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) در محورهای مختلف جبهه نجران آغاز کرد. بنا به گفته سریع مرحله اول آن تحت عنوان عملیات «شهید ابو عبدالله حیدر» با موفقیت و طی ۷۲ ساعت انجام شد و مرحله دوم عملیات نصر من الله با عنوان عملیات «الشهید ابوالحسنین» در تاریخ سوم سپتامبر آغاز شد.

فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن