ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 112500
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۷:۲۸
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
عقب‌نشینی امارات و سودان از بزرگترین پایگاه نظامی یمن
 

عقب‌نشینی امارات و سودان از بزرگترین پایگاه نظامی یمن  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، شاهدان عینی اعلام کردند که شمار زیادی از نیروهای اماراتی و سودانی طی دو روز گذشته از پایگاه «العند» واقع در استان «لحج» یمن خارج شدند.   همچنین، پایگاه خبری  «العربی الجدید» در این زمینه نوشت: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، شاهدان عینی اعلام کردند که شمار زیادی از نیروهای اماراتی و سودانی طی دو روز گذشته از پایگاه «العند» واقع در استان «لحج» یمن خارج شدند.   همچنین، پایگاه خبری  «العربی الجدید» در این زمینه نوشت: در زمانی که خبرها حاکی از طرح عربستان سعودی برای توافق میان دولت مستعفی و فراری «منصور هادی» و نیروهای موسوم به «نیروهای انتقالی جنوب» تحت حمایت امارات است، شاهدان عینی از عقب‌نشینی نیروهای اماراتی از شهر «عدن» واقع در جنوب یمن خبر دادند.
 
دو تن از مسئولان دولت مستعفی منصور هادی در گفت‌وگو با رویترز گفتند: یک گروه از نظامیان اماراتی‌ سوار بر یک کشتی نظامی در بندر نفتی «البریقه» نزدیک به پالایشگاه عدن، قصد خروج از این شهر را داشتند.
 
چهار تن از کارمندان پالایشگاه عدن نیز اعلام کردند که حدود 200 سرباز اماراتی را مشاهده کرده‌اند که سوار بر خودروهای نظامی و سه اتوبوس به سمت بندر البریقه در حرکت هستند.
 
این درحالی است که دفتر رسانه‌ای دولت امارات و سخنگوی ائتلاف عربی هنوز درباره گزارش رویترز اظهار نظری نکرده است.
 
طرفداران منصور هادی که از سوی عربستان سعودی حمایت می‌شوند و شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمايت امارات است، در آستانه امضای توافقنامه‌ای برای پایان دادن به درگیری‌ها در عدن هستند و پس از این توافقنامه، نیروهای سعودی به طور موقت مسئولیت این شهر را در دست خواهند گرفت.
 
این تحولات در راستای طرح عربستان سعودی برای ارائه پیش‌نویس توافقنامه‌ای میان دولت منصورهادی و شورای انتقالی جنوب یمن بوده‌ است. اطلاعات اولیه نیز نشان می‌دهد که بر اساس این پیشنهاد، دولت ریاض در شهر عدن نقش مهمی پیدا می‌کند.  
شورای انتقالی جنوب یمن بخشی از ائتلاف عربی است که در ماه مارس 2015 میلادی، برای بازگرداندن منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، تشکیل شد، اما جدایی‌طلبان که خواهان استقلال در جنوب هستند، در مردادماه سال جاری علیه طرفداران دولت منصورهادی شوریدند و به طور موقت بر عدن مسلط شدند.
  انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن