ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 112515
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :
خسارت مالی عربستان از جنگ یمن چقدر است؟

خسارت مالی عربستان از جنگ یمن چقدر است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «علی حجازی» نویسنده و تحلیلگر برجسته لبنانی  معتقد است، عربستان در سطح تقابل با ایران نیست، زیرا حتی نتوانست بر حوثی‌ها پیروز شود و محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی در یمن در برابر یمنی‌های فقیر شکست خورد. این تحلیلگر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «علی حجازی» نویسنده و تحلیلگر برجسته لبنانی  معتقد است، عربستان در سطح تقابل با ایران نیست، زیرا حتی نتوانست بر حوثی‌ها پیروز شود و محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی در یمن در برابر یمنی‌های فقیر شکست خورد.

این تحلیلگر در اظهارات خود برای برنامه گفت‌وگو محور «الاتجاه المعاکس» شبکه تلویزیونی الجزیره توضیح داد که خسارات عربستان سعودی در جنگ یمن حداقل ۸۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

وی افزود: ذخایر ارزی ریاض از ۷۸۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۴۸۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است ، همچنین مازاد تراز تجاری نیز در نیمه اول سال ۲۰۱۹  ۶.۱ درصد معادل چهار میلیارد دلار کاهش داشته است.

این روزنامه‌نگار با بیان اینکه عربستان مجبور به استفاده بیشتر از ابزار بازار بدهی‌های عمومی شده است، گفت: بدهی عربستان در طول جنگ یمن از ۹۱ به ۱۴۹ میلیارد دلار افزایش یافت.

حجازی همچنین تاکید کرد: ۵۰۰ پرونده ورشکستگی برای شرکت‌های بزرگ از جمله ۳۸۲ شرکت مستقر در ریاض در دادگاه‌های سعودی تشکیل شده است، همچنین ریاضت اقتصادی برای خدمات عمومی در عربستان اعمال شده و تعداد زیادی از تجار و بازرگانان هم از این کشور رفته‌اند.

تحلیلگر لبنانی تصریح کرد: در عوض حوثی‌ها در جنگ، علیه عربستان سعودی فقط چند هزار دلار هزینه کرده‌اند.

وی تأکید کرد که هدف اصلی ائتلاف عربی که مدعی آزادسازی یمن است، در اختیار گرفتن کنترل بنادر و سواحل عدن در جنوب این کشور است.

حجازی گفت: ایرانی که متهم به تقسیم یمن است، امارات گزینه تقسیم یمن به شمال و جنوب را به آن پیشنهاد داد، اما ایرانی‌ها با دعوت از اماراتی‌ها برای گفت‌وگو با حوثی‌ها به آن  پاسخ دادند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، از ششم مارس ۲۰۱۵ (ششم فرودین ماه سال ۱۳۹۴) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن