ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 112559
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
ماکرون از سعودی‌ها خواست کشتار غیرنظامیان را با تسلیحات فرانسوی انجام ندهند

ماکرون از سعودی‌ها خواست کشتار غیرنظامیان را با تسلیحات فرانسوی انجام ندهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت، از عربستان سعودی درخواست کرد از سلاح‌های فرانسوی برای کشتن غیرنظامیان در یمن استفاده نکنند. او گفت از دولت عربستان سعودی می‌خواهد که در حملات به یمن از تسلیحات فرانسوی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت، از عربستان سعودی درخواست کرد از سلاح‌های فرانسوی برای کشتن غیرنظامیان در یمن استفاده نکنند.

او گفت از دولت عربستان سعودی می‌خواهد که در حملات به یمن از تسلیحات فرانسوی استفاده نکنند، چراکه این حملات می‌تواند به منرگ غیرنظامیان منجر شود.

حمله ائتلاف به رهبری سعودی‌ها به یمن از سال ۲۰۱۵ تا کنون موجب کشته شدن صدها هزار غیرنظامی در این کشور شده است. عمده سلاح‌های سعودی‌ها در این جنگ از انگلیس، آمریکا و فرانسه تأمین شده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی «العربیه»، ماکرون در مراسمی در شهر «لیون» فرانسه، به حملات ترکیه به شبه نظامیان کرد در سورهی هم پرداخت و گفت: «شدیداً حمله یک‌جانبه به سوریه را محکوم می‌کنم و از ترکیه می‌خواهم هرچه سریع‌تر به آن خاتمه دهد».

وی افزود: «این [حمله] به بازسازی خلافت داعش کمک می‌کند. این مسئولیتی است که ترکیه به گردن خود می‌اندازد».

بعدازظهر روز گذشته (چهارشنبه)، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. 

اردوغان روز شنبه با هشدار به آمریکا مبنی بر اینکه زمان حرف زدن گذشته، تهدید کرده بود ارتش ترکیه به زودی در شرق فرات عملیات چند جانبه‌ای را آغاز می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رئیس‌جمهور فرانسه همچنین درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: «اگر آن‌ها می‌خواهند حرکتی انجام دهند که توسط ۲۷ کشور [عضو اتحادیه اروپا] قابل قبول باشد، مشکلی نیست. اگر آن‌ها نمی‌خواهند هیچ حرکتی انجام ندهند یا کاری غیرقابل قبول انجام دهند، باید مسئولیت آن را بپذیرند».

در همه‌پرسی سال ۱۳۹۵،مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن