ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 112587
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۲۱
  • 75 بازدید
  • ارسال توسط :
اربعین نماد عصبانیت دشمن و وحدت امت اسلامی است/اتفاقات عراق برای تضعیف راهپیمایی اربعین بود

اربعین نماد عصبانیت دشمن و وحدت امت اسلامی است/اتفاقات عراق برای تضعیف راهپیمایی اربعین بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم در مصلی این شهر، با بیان اینکه امروز اربعین و راهپیمایی آن راهپیمایی معمولی نیست اظهار کرد: اربعین امروز بعد بین‌المللی پیدا کرده و نماد تعظیم شعائر است. امام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم در مصلی این شهر، با بیان اینکه امروز اربعین و راهپیمایی آن راهپیمایی معمولی نیست اظهار کرد: اربعین امروز بعد بین‌المللی پیدا کرده و نماد تعظیم شعائر است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امروز اربعین و راهپیمایی آن نماد عصبانیت دشمن و وحدت امت اسلامی است؛ امروز اربعین و راهپیمایی آن حول یک محور است و آن حسین‌بن علی است. امروز همه حول یک محوریم و آن امام حسین(ع) است.

وی تصریح کرد: امروز باید کاری کنیم که دنیا نه جامعه شیعه و اسلامی، بامنطق حسین بن علی آشنا شوند. اربعین خاستگاه امت اسلامی است و نباید آن را دست کم بگیریم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز شرایطی پیش آمده که دشمنان از هر زمانی عصبانی‌ترند اظهار کرد: مشاهده کردید که در عراق این چند روز چه اتفاقاتی افتاد و چه برنامه‌ریزی‌ برای اربعین کرده بودند که ناکام ماندند؛ این ها به دنبال تحت‌الشعاع قراردادن اربعین حسینی بودند تا تعداد شرکت کنندگان کم شود اما علی‌رغم میل آنها شاهدیم که مسوولان همچنان اعلام می‌کنند که ظرفیت به گونه‌ای تکمیل شده که ظرفیتی برای نقل و انتقال زائرین وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کار دوم دشمنان این بود که بین ملت ایران و عراق و ملت‌های اسلامی تفرقه ایجاد کنند تصریح کرد: عده‌ای از مزدوران شعارهایی دادند که اختلاف ایجاد کنند؛ در روزهای اول مردم عادی اعتراضاتی به مفاسدو بیکاری داشتند که مسوولان اقداماتی انجام دادند و همدردی کردند اما دشمن خواست موج‌سواری کنند و سفارت انگلیس و آمریکا اطلاعیه داد و در پی آن تیراندازی‌های صورت گرفت و اما باز تیر آنها به سنگ خورد.

امام جمعه قم با اشاره به اقدامات نخست‌وزیر عراق در مدت مسوولیت گفت: تقویت ارتباط قوی با ایران و عدم همراهی با آمریکا در تحریم‌های ظالمانه آمریکا جزو اقدامات او است؛ وی عنوان کرد که ایرانیان برادر ما هستند و خشم آمریکا را برانگیخت.

وی اضافه کرد: کار دیگر نخست وزیر عراق حمایت از جریان مقاومت بود؛ کار سوم او تسریع در بازگشایی گذرگاه ابوکمال بودکه چند کشور سوریه، عراق، لبنان و ایران ارتباط پیدا کردند که این کارها برای امریکا ارزان تمام نشد و فتنه به پا کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به تصفیه دولت و ارتش عراق توسط عادل عبدالمهدی خاطرنشان کرد: این اتفاقات تا زمانی بود که آیت‌الله سیستانی بیانیه داد و مردم عراق متوجه شدند که پشت صحنه این اتفاقات چیز دیگری است و زائرین امروز با آرامش در مسیر کربلا حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به بحث نخبگان علمی کشور اظهار کرد: رهبری با تمام مشکلاتی که دارند دو روز را به بحث نخبگان اختصاص داده‌اند؛ ایشان یک روز از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان بازدید کردند که کارهای جوانان میهن شگفتی دنیا را  در پی داشته است.

امام جمعه قم بیان کرد: بحث دانش هسته‌ای دارای کاربردهای فراوانی است و رهبری بارها تاکید کردند که ما دنبال سلاح اتمی نیستیم و در مسائل مختلفی چون پزشکی در حال استفاده از این دانش هستیم.

وی با بیان اینکه برای ملت ما افتخار است که در حوزه نانو رتبه چهارم جهان را داریم خاطرنشان کرد: باید قدر دانشمندان و نخبگان و رهبری را بدانیم.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه دشمنان ناجوانمردانه به مردم یمن حمله کردند و کشت و کشتار راه انداختند افزود: تا امروز دشمن 90 هزار شهید از یمن گرفتند و مدارس و بیمارستان‌ها و مساجد ویران شدند و مردم آواره شدند اما داستان آرامکو که پیش آمد کل موازنه ها در منطقه به هم خورد. خیلی طراحی‌ها کرده بودند اما یک‌مرتبه از خواب خرگوشی بیدار شدند و دیدند که دیگر شرایط تفاوت کرده است و متوجه شدند این ملت استوار و دلاور یمن به این جایگاه رسیدند.

وی با بیان اینکه برخی ایران را در جریان آرامکو محکوم می‌کنند خطاب به معارضین به یمن اظهار کرد: دست از بحران‌سازی و شرارت بردارید و ملت و مردم یمن و عزت آنها را به رسمیت بشناسید تا منطقه روی آرامش ببیند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن