ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 112628
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
«حب الحسین یجمعنا»؛ کانون گردهم‌آیی نیروهای مخلص مقابل جبهه استکبار و ارتجاع

«حب الحسین یجمعنا»؛ کانون گردهم‌آیی نیروهای مخلص مقابل جبهه استکبار و ارتجاع

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره نقش راهپیمایی اربعین در تولید قدرت برای جهان اسلام و بر هم زدن سناریوهای دشمن در منطقه گفت: اربعین نماد صبر و مقاومت است و مکتب امام حسین(ع) زمانی به کمال و اوج خود دست یافتد که اربعین قیام ایشان […]

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره نقش راهپیمایی اربعین در تولید قدرت برای جهان اسلام و بر هم زدن سناریوهای دشمن در منطقه گفت: اربعین نماد صبر و مقاومت است و مکتب امام حسین(ع) زمانی به کمال و اوج خود دست یافتد که اربعین قیام ایشان فرارسید و اهل بیت آن حضرت از شام مراجعت کردند و با رسوا ساختن بنی امیه عازم کربلا و بعد مدینه شدند.

اربعین نشان داد مقاومت جواب می‌دهد

وی ادامه داد: بازگشت این کاروان به مدینه در ادامه به برپایی یک نهضت و قیام ضد اموی در این شهر منجر شد که به خون‌خواهی امام حسین(ع) انجام گرفت و سپس در جریان حره یزید به مدینه لشکرکشی کرد و جنایات فراوانی مرتکب شد و با حمله به خانه خدا حکومت یزید کاملاً فروپاشید. این حملات و جنایات حکومت یزید در واقع به خاطر مشاهده آثار قیام سید‌الشهدا(ع) بود که مردم را بیش از پیش با واقعیت یزید و حکومت او آگاه کرده بود و یک مقاومت جمعی را در مقابل امویان شکل داده بود. ‌

حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان کرد: اربعین نشان داد که مقاومت در مقابل مستکبران جواب می‌دهد و نباید از هیمنه قدرت‌های پوشالی ترسید. به عبارتی هرچند پیروان جبهه حق در آن زمان اندک و عده جبهه دشمن زیاد بود، اما محتوای پیام جبهه حق در صورت انتقال درست به مردم می‌تواند جبهه باطل را مضمحل کند.

اربعین؛ تمییز دادن بین جبهه مخلصان و غیرمخلصان

وی با بیان اینکه این بیانگر همان ظرفیت تمدن‌آفرین اربعین است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید فرمودند، گفت: اربعین محل گردهم‌آیی همه نیروهای مخلص است که غیرمخلصان را از این صحنه خارج می‌کند و با وحدت‌آفرینی میان مجموعه نیروها و جریان‌های حق‌طلب از اقصی نقاط عالم تمدن اسلامی را در پناه پیام اربعین پایه‌ریزی می‌کند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز ابراز کرد: کما اینکه اکنون در منطقه شاهد شکل‌گیری شبکه و جبهه مقاومتی هستیم که جبهه استکبار جهانی و ارتجاع منطقه‌ای قادر به مقابله با آن نیست و آن‌ها همه طرح‌ها و برنامه‌های خود را بر باد رفته می‌بینند. امروز ملت‌های ایران، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و یمن دایره و شبکه به هم‌پیوسته‌ای را براساس «حب الحسین یجمعنا» شکل داده‌اند و همه حول این محور کنار هم قرار گرفته و در مقابل دشمن به مثابه ید واحده عمل می‌کنند.

هراس مثلث خیبث عبری ـ عربی ـ غبری از پیام مقاومت اربعین

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: امروز هراس آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی مرتجعان منطقه تنها از ایران نیست بلکه نگرانی این مثلث خبیث از آن است که کل منطقه و حتی برخی نیروهای خارج منطقه علیه آنها اقدام کنند. لذا پیام امام حسین(ع) و اربعین آن است که مقاومت راهکار اصلی غلبه بر جبهه استکبار و ارتجاع است و خداوند طبق وعده الهی نصرت خود را بر اهل حق اعطا می‌کند.

وی یادآور شد: تجربه تاریخی نیز نشان داده هر جا اهل حق و به ویژه مسلمانان مخلصانه وارد صحنه شدند به پیروزی رسیدند و اگر ما اخلاص خود را حفظ کنیم خداوند به برکت خون پاک امام حسین(ع) و یارانش تمدن نوین اسلامی را محقق خواهد کرد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: به عبارتی اربعین امام حسین(ع) این پیام را در خود دارد که پیروان ایشان می‌توانند این وعده الهی را عملیاتی کنند و با تکیه بر صبر و مقاومت این پرچم را به دست امام زمان(عج) سپرده و مستضعفان را بر مستکبران برتری بخشند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در پایان تأکید کرد: دشمن هم البته به خوبی پیام این حضور عظیم بیست میلیونی را دریافت کرده و به همین دلیل هر ساله در آستانه راهپیمایی اربعین توطئه و فتنه جدید مذهبی و قومیتی را رقم می‌زند، اما تا اربعین و حضور سیل عظیم مردم در این مراسم آغاز می‌شود وحدت و انسجام شکل گرفته میان اقشار مردم از مذاهب و ادیان و ملیت‌های گوناگون همه این طرح‌های تفرقه‌افکن را به شکست می‌کشاند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن