ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 112782
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
  • 70 بازدید
  • ارسال توسط :

تشکیل شورای نجات ملی جنوب برای نبرد علیه‌اشغالگران یمن

نیروهای سعودی و اماراتی از 54 ماه پیش جنوب یمن را عرصه‌ای برای‌اشغالگری خود قرار‌داده‌اند. در این راستا این کشورها با برپایی برخی زندان‌ها و شکنجه گاه‌ها بسیاری از یمنی‌ها را زندانی و شکنجه کرده و قاچاق مواد مخدر و فروش سلاح در این مناطق بسیار زیاد و فساد نیز همه گیر شده است. مردم […]

نیروهای سعودی و اماراتی از 54 ماه پیش جنوب یمن را عرصه‌ای برای‌اشغالگری خود قرار‌داده‌اند. در این راستا این کشورها با برپایی برخی زندان‌ها و شکنجه گاه‌ها بسیاری از یمنی‌ها را زندانی و شکنجه کرده و قاچاق مواد مخدر و فروش سلاح در این مناطق بسیار زیاد و فساد نیز همه گیر شده است.
مردم یمن که تا کنون نیز علیه‌اشغالگران جنگیده‌اند، قصد دارند که نبرد خود را از این پس در یک نهاد متشکل کنند. در همین راستا، شخصیت‌های قبیله‌ای و سیاسی سرشناس در شهر «الغیظه» استان «المهره» یمن از تأسیس «شورای نجات ملی جنوب» با هدف مقابله با «اشغالگری سعودی-اماراتی» خبر دادند. بر اساس گزارش پایگاه «العهد»، در بیانیه صادر شده از این شورا، بر توقف جنگ در یمن و لغو محاصره آن، نجات کشور از اختلافات و چنددستگی از طریق گفت‌وگو و مشارکت میان طرف‌های سیاسی و اجتماعی تأکید شده است.
در ادامه این بیانیه آمده است، شرایط استثنایی کشور و تنش موجود در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باعث شده، تعدادی از طرف‌ها طی ماه‌های گذشته به مشورت با هدف یافتن راه‌حلی در این مورد روی بیاورند و ثمره این تلاش‌ها توافق بر سر تشکیل شورای نجات ملی جنوب بود. شورای نجات ملی بر مخالفت با حضور نظامی «بیگانگان» در یمن، مداخله در امور داخلی این کشور و تکه تکه کردن یمن تأکید دارد.
«احمد قحطان» رئیس‌شورای نجات ملی، در سخنانی اعلام کرد، اوضاع بد کنونی کشور به دلیل مداخلات نظامی خارجی، تحرکات فوری برای نجات وطن را می‌طلبید. استان المهره چند ماهی است شاهد تحرکات قبیله‌ای و مردمی گسترده‌ای در رد حضور نظامیان وابسته به سعودی در این استان است. ماه گذشته (شهریور) «علی سالم الحریزی» رئیس‌کمیته تحصن کنندگان در استان المهره گفت که قبائل استان المهره در حالت آماده ‌باش قرار دارند و اجازه تسلط هیچ یک از عناصر ائتلاف سعودی به این استان را نمی‌دهند.
خبر دیگر اینکه، با نظارت سازمان ملل و به منظور تثبیت عملی آتش‌بس در «الحدیده» یمن، اولین پست دیدبانی مشترک میان نیروهای دولت مستعفی یمن و انصارالله ایجاد شد. وضاح الدبیش سخنگوی نیروهای مشترک در ساحل غربی یمن، در همین باره به روزنامه «الشرق الاوسط» گفت، دیداری مشترک میان این دو و با حضور ژنرال هندی «آبجهیت گوها» رئیس‌کمیته نظارت بر آتش‌بس الحدیده در «الخامری» برگزار شد. وی ادامه داد، ژنرال آبجهیت گوها در این جلسه بر سرعت شروع استقرار نیروها در نقطه مشخص شده تأکید کرده است. در ادامه این گزارش آمده است، جدول زمانی برای ایجاد سه پست دیدبانی دیگر مشخص شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن