ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 112783
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
جدیدترین تصاویر از تاسیسات نفتی سعودی بعد از حمله موشکی یمن

جدیدترین تصاویر از تاسیسات نفتی سعودی بعد از حمله موشکی یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، عربستان سعودی روز جمعه هفته گذشته تعدادی از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های خبری را به بازدید از تاسیسات آسیب دیده پالایشگاه آرامکو برد و لوله‌های نفتی ذوب شده و تجهیزاتی که بعد از حمله موشکی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، عربستان سعودی روز جمعه هفته گذشته تعدادی از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های خبری را به بازدید از تاسیسات آسیب دیده پالایشگاه آرامکو برد و لوله‌های نفتی ذوب شده و تجهیزاتی که بعد از حمله موشکی یمن دچار خسارت و آسیب جدی شده بودند را به آنها نشان داد. 

براساس این گزارش، حملات موشکی 14 سپتامبر(37 روز پیش) به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو بدترین حملات به پالایشگاههای نفتی از زمان حمله صدام به میادین نفتی کویت در سال 1991 بود. 

عربستان سعودی و آمریکا این حملات را به توان موشکی ایران نسبت داده‌اند. این درحالیست که انصارالله یمن از همان ابتدا مسئولیت این حملات را برعهده گرفت و ایران نیز ادعای ریاض و واشنگتن را در این زمینه قاطعانه رد کرده است.

رویترز می‌گوید که خبرنگاران در تاسیسات نفتی ابقیق که یکی از بزرگترین کارخانه‌های تصفیه نفت است برجهای سیاه و ذوب شده این تاسیسات را مشاهده کردند.

«خالد بوریک» معاون مدیرعامل شرکت آرامکو به خبرنگاران گفت که در پالایشگاه «ابقیق» 15 دکل نفتی و دیگر تاسیسات هدف اصابت موشک قرار گرفته بود.

در میدان نفتی «خریص» که به گفته وزارت دفاع عربستان سعودی با 4 موشک هدف قرار گرفته بود خبرنگاران شاهد استقرار جرثقیلها در اطراف ستونهای سکوهای نفتی و عملیات تکنسینها برای تعمیر این تجهیزات بودند. همچنین لوله‌های نفتی ذوب شده بعد از حملات نیز همچنان قابل مشاهده بود.

«فهد عبدالکریم» یکی دیگر از مقامات شرکت آرامکو در جمع خبرنگاران بازدید کننده گفته است که «ما در حال بازگشت به شرایط تولید قبل از حملات موشکی هستیم. مانند زنبور عسل 24 ساعته و 7 روز هفته در حال کار هستیم.» 

حملات موشکی انصارالله به تاسیسات نفتی سعودی که در پاسخ به حملات هوایی این کشور به خاک یمن و علیه غیرنظامیان انجام شده بود در روزهای اول باعث کاهش روزانه 5 میلیون بشکه نفت و گاز عربستان سعودی شده بود.

در زیر تصاویر خبرگزاری رویترز در بازدید از تاسیسات آسیب دیده عربستان سعودی مشاهده میشود: 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن