ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 112956
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۶:۴۷
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :

جنوب یمن | طرح ترور دو وزیر دولت منصور هادی ناکام ماند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس استان «شبوه» در جنوب شرق یمن، دو نفر را که قصد داشتند وزیران کشور و حمل و نقل دولت عبد ربه منصور هادی را در مرکز این استان ترور کردند دستگیر کرد. وبگاه خبری عربی 21 به نقل از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس استان «شبوه» در جنوب شرق یمن، دو نفر را که قصد داشتند وزیران کشور و حمل و نقل دولت عبد ربه منصور هادی را در مرکز این استان ترور کردند دستگیر کرد.

وبگاه خبری عربی 21 به نقل از یک مقام دولت منصور هادی اعلام کرد: نیروهای پلیس دو نفر را که سعی در کاشت یک بمب دستی در کنار محل سکونت استاندار شبوه در شهر عتق را داشتند، دستگیر کردند.

این مقام دولت منصور هادی که خواست نامش فاش نشود، افزود: بمبی که خنثی شد، «احمد المیسری» معاون نخست وزیر و وزیر کشور و «صالح الجبوانی» وزیر حمل و نقل را هدف گرفته بود که چند روزی است در محل مذکور ساکن هستند.

تلاش برای ترور وزیر کشور دولت منصور هادی به دنبال هجمه شدید اخیر وی به عربستان صورت گرفت که در آن المیسری عربستان را دروغگو خواند و مخالفت خود را با آنچه امتیازدهی به متحدان جدایی طلب امارات خواند اعلام کرد.

 المیسری روز شنبه با انتقاد از توافق تازه میان عربستان و امارات برای جنوب یمن گفت، توافق انجام شده میان این دولت -به ریاست عبدربه منصور هادی- و «شورای انتقالی جنوب» (المجلس الانتقالی الجنوبی) وابسته به امارات را قبول ندارد و آن را ناکافی می‌داند.

المیسری در ادامه خواستار استقلال دولت یمن شد و گفته بود: دولتی را که یک طرف آن سفیر عربستان و طرف دیگر آن افسری اماراتی اداره کند، نمی‌خواهیم. وزیر کشور دولت منصور هادی تأکید کرد، هیچ «توافق ذلت‌باری» مورد قبول نیست و دولت مستعفی با قدرت به عدن بازخواهد گشت. وی از «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن که دولتش مقیم ریاض است، درخواست کرد همچنان به اصول ملی پایبند باشد و با تشکیل دولتی که امارات و سعودی در آن حکومت می‌کنند، مخالفت کند.

المیسری پروژه امارات در یمن را «ساقط شده» خواند و تأکید کرد: ما ارتشی داریم که اول آن در شقره (در استان ابین جنوب یمن) و آخر آن در سیئون (در استان حضرموت شرق یمن) است.

الجبوانی وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن هم اشاره تلویحی به مقابله با جدایی‌طلبان در شبوه داشته و آن‌ها را پروژه امارات و دست نشانده‌های این کشور خوانده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن