ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 113046
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :
کمک هیأتی‌ها به نیازمندان/ گوشه‌‌ای از خیرخواهی‌های دو مداح +عکس و فیلم

کمک هیأتی‌ها به نیازمندان/ گوشه‌‌ای از خیرخواهی‌های دو مداح +عکس و فیلم

حسین امامی، مدیر روابط عمومی خیریه بهشت امام حسن (ع) از زیر مجموعه‌های هیأت الرضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های این خیریه اظهار داشت: این خیریه ابتدا یک گروه جهادی با عنوان هادیان سعادت بود که جمعی از طلبه‌ها برای کمک‌رسانی به خانواده شهدای مدافع حرم […]

حسین امامی، مدیر روابط عمومی خیریه بهشت امام حسن (ع) از زیر مجموعه‌های هیأت الرضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های این خیریه اظهار داشت: این خیریه ابتدا یک گروه جهادی با عنوان هادیان سعادت بود که جمعی از طلبه‌ها برای کمک‌رسانی به خانواده شهدای مدافع حرم در ابتدای جنگ سوریه ایجاد کرده بودند و این گروه باتوجه به اینکه در ابتدای امر، ارگان مشخصی برای تحت پوشش قرار دادن این شهدا وجود نداشت، تلاش می‌کرد بخشی از مشکلات آن‌ها از قبیل تهیه مسکن، اغذیه و مشاوره را برطرف کند.

کمک‌رسانی به کارتن‌خواب‌ها و معتادان تهرانی

وی با بیان اینکه در کنار این کمک‌رسانی به خانواده شهدای مدافع حرم از سال ۹۵ و ۹۶ به بحث کمک به کارتن‌خواب‌ها و معتادین نیز وارد شدیم‌، تصریح کرد: در این سال بانی و خیران مجموعه افزایش یافت که گوسفند و غذا نذر می‌کردند و ما نیز بین خانواده‌ها و افراد کارتن‌خواب در ناصرخسرو، ۱۵ خرداد، میدان شوش، سرچشمه، چهارراه سیروس و … توزیع کردیم.

تلاش‌های هلالی و پویانفر در خیریه امام حسن (ع)

امامی اضافه کرد: در این ایام، مداحان و هیأتی‌هایی همچون عبدالرضا هلالی، محمدحسین پویانفر و سراج از حسینیه کربلای قیطیریه به این مجموعه پیوستند و با جمع‌آوری پول و کمک از مردم، در این امر خیر مشارکت کردند. مجموعه ما نیز به عنوان مجری باتوجه به شناختی که از افراد نیازمند داشت، وظیفه توزیع این کمک‌ها را انجام می‌داد.

 

 

پیوستن خیریه به هیأت الرضا(ع)

مدیر روابط عمومی خیریه بهشت امام حسن(ع) افزود: پس از مدتی عبدالرضا هلالی مداح اهل بیت(ع) پیشنهاد داد تا این گروه‌ جهادی زیر پرچم هیأت الرضا(ع) برود. به همین جهت خیریه بهشت امام حسن مجتبی(ع) تاسیس شد که این مهم نیز همزمان با ساخت تکیه‌گاه آقا مرتضی علی(ع) این هیأت در خیابان هرندی که مرکز حضور معتادان تهران است، موجب شد،‌ در کنار ساخت این حسینیه تعامل بیشتری نیز با هیأت داشته‌ باشیم و این مداح اهل بیت(ع) پول جمع‌آوری می‌کرد و گاهی نیز غذا طبخ می‌کردند تا میان نیازمندان توزیع شود.

وی افزود: این خیریه در گذشته پویشی برای روشن کردن آتش، جهت گرم کردن این افراد کارتن‌خواب در شب‌های سرد زمستان راه‌اندازی کرد و پیت و چوب خشک تهیه می‌کردیم و به این افراد می رساندیم تا بتوانند آتش روشن کنند. همچنین پخش پتو، دستکش، غذا و … در این مدت برای کارتن‌خواب‌ها و معتادین داشتیم.

توزیع غذا و ارزاق در حوالی تهران

امامی ادامه داد: این خیریه چند منطقه در حوالی تهران مانند کوره‌های قرچک، کوره‌های خاورشهر، روستای لحک، روستای کویرآباد و … را زیر پوشش دارد و در مناسبت‌های مختلف برای کمک‌رسانی در این مناطق حضور پیدا می‌کنند و به توزیع غذا و ارزاق می‌پردازند.

مدیر روابط عمومی خیریه بهشت امام حسن (ع) گفت: این خیریه در اطراف کوره‌های آجرپزی برای ساکنین سرویس بهداشتی، حمام و پارک ساخت.

 

وی افزود: هیأت الرضا(ع) خیریه‌ای با نام «خیلی دور خیلی نزدیک» داشت که این خیریه نیز در خیریه بهشت امام حسن(ع) ادغام شد و پس از آن در فضای مجازی اعم از ایسنتاگرام و تلگرام فعال شدیم تا بتوانیم مردم را با فعالیت‌های خود و جذب کمک آشنا کنیم.

توزیع  ۵۰۰ وعده غذا میان نیازمندان در روز شهادت امام حسن(ع)

امامی تصریح کرد: در ایام شهادت امام حسن(ع) برای کمک‌رسانی به مردم و ساکنین اطراف کوره‌های آجرپزی خاورشهر حضور پیدا کردیم که برخی از مردم این منطقه کارگران فصلی آجرپزی و برخی نیز ساکن دائمی این منطقه هستند که در مجموع با کمک خیرین، ۵۰۰ وعده غذا میان این افراد توزیع کردیم.

 

توزیع غذا در روز شهادت امام حسن(ع)

 

مدیر روابط عمومی خیریه بهشت امام حسن(ع) با بیان اینکه این مناطق از سوی خیریه به تدریج شناسایی شده است، گفت: از مردم مناطق مختلف با پرس‌وجو توانستیم مناطق مختلف چادرنشین و کپرنشین را شناسایی کنیم و در ایام مختلف سال برای خدمت‌رسانی به آنان مراجعه کنیم.

 

توزیع غذا میان نیازمندان تهران

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدمات این خیریه همچنان برای خانواده‌های شهدای مدافع حرم ادامه دارد. البته این خدمات دیگر به صورت غذا و ارزاق نیست بلکه خدمات فرهنگی در زمینه‌های درسی، تفریح و مشاوره به آنان ارائه می‌شود.

براساس این گزارش، خیران و نیکوکاران برای مشارکت در تلاش‌های این خیریه می‌توانند به صفحات مجازی آن در اینستاگرام یا تلگرام به نشانی (@behesht_hassan) مراجعه کنند یا با شماره ۰۹۱۰۱۹۹۱۹۱۰ تماس بگیرند.

در ادامه می‌توانید فیلمی از پویش مهر یلدا کاری از خیریه بهشت امام حسن مجتبی(ع) و هیأت الرضا (ع) برای کمک‌رسانی به نیازمندان در شب یلدای امسال را مشاهده کنید:

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن