ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 113110
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
  • 104 بازدید
  • ارسال توسط :

ادعای ابوظبی درباره خروج نیروهای اماراتی از جنوب یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات عربی متحده ادعا کرد که نیروهای وظیفه آن در استان عدن (جنوب یمن) پس از انجام وظایف نظامی خود برای آزادسازی عدن و واگذاری آن به نیروهای سعودی و یمنی به کشورشان (امارات) بازگشته‌اند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات عربی متحده ادعا کرد که نیروهای وظیفه آن در استان عدن (جنوب یمن) پس از انجام وظایف نظامی خود برای آزادسازی عدن و واگذاری آن به نیروهای سعودی و یمنی به کشورشان (امارات) بازگشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از وبگاه خبری روسیا الیوم، فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات در بیانیه‌ای گفت: «واگذاری عدن به نیروهای سعودی و یمنی [دولت منصور هادی] با مسئولیت پذیری و مطابق با یک استراتژی نظامی منظم و برای اطمینان از حفظ دستاوردهای حاصل‌شده  و به شکلی کاملا موفقیت آمیز انجام شد.»

در این بیانیه اشغال شهر عدن توسط نیروهای امارات عربی متحده «آزادسازی شهر عدن» خوانده شد و آمده است: «عملیات نظامی توسط نیروهای ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی از شهر عدن کلید خورد که به تعبیر فرماندهی نیروهای مسلح امارات منجر به آزادسازی بسیاری از مناطق یمنی از کنترل حوثی‌ها شد».

فرماندهی نیروهای مسلح امارات مدعی شد که هدف نیروهای این کشور در عدن نه اشغالگری بلکه  تلاش برای توانمندسازی نیروهای یمنی و آموزش‌  و تسلیح آن‌ها بوده است و بعد از پایان این «مأموریت»، آنها به امارات برگشته‌اند.

در این بیانیه همچنین ادعا شده که نیروهای امارات عربی متحده با همکاری «نیروهای برادر و دوست»، جنگ خود را علیه گروه‌های تروریستی در استان‌های جنوبی یمن و مناطق دیگر ادامه خواهند داد.

فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات ادامه مداخله نظامی و اشغالگری این کشور در یمن را این گونه توجیه کرد که نیروهای اماراتی به عنوان بخشی از ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، همچنان به نفع یمن از برادران یمنی حمایت خواهند کرد.

از سوی دیگر یک مقام نظامی دولت مستعفی «منصور هادی» در یمن  درباره عقب‌نشینی نیروهای امارات عربی متحده از استان‌های جنوبی یمن ابراز تردید کرد.

به نوشته وبگاه خبری «مأرب پرس»، این منبع گفت: «اماراتی‌ها با عقب‌نشینی صوری از عدن درصدد تغییر وضعیت مجدد خود در یمن و ایفای نقش جدیدی از طریق شبه نظامیان طرفدارشان هستند و طی چهار سال گذشته که بر استان عدن و برخی استان‌های جنوبی تسلط داشتند، از آن‌ها حمایت مالی و نظامی کرده‌اند».

این مقام نظامی دولت منصور هادی افزود: «نیروهای امارات عربی متحده درباره خروج از عدن و دیگر استان‌ها نظیر سقطری و حضرموت، ترفند بزرگی برای مغالطه و گمراه کردن افکار عمومی بین‌المللی بکار گرفته‌اند. امارات عربی متحده به طور صوری در حال عقب نشینی است تا به افکار عمومی جهان اعلام کند که از یمن خارج شده است و متعاقباً خود را از عواقب آن فراری دهد.»

وی  گفت علیرغم این عقب نشینی صوری نیروهای اماراتی، ابوظبی همچنان به استخدام شبه نظامیان وابسته از طریق به اصطلاح شورای انتقالی جنوبی و ارسال سلاح‌های مدرن از جمله موشک‌های حرارتی به آنها ادامه می‌دهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن