ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 113169
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۸:۳۲
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :

انصار الله یمن یک پهپاد گران قیمت آمریکایی را سرنگون کرد

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران به نقل از المسیره، انصار الله یمن اعلام کرد که امروز جمعه یک پهپاد تجسسی ساخت آمریکا از نوع«اسکن ایگل» را در یک منطقه مرزی میان یمن و عربستان سرنگون کرد.  نیروهای پدافند هوایی یمن موفق به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی در […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران به نقل از المسیره، انصار الله یمن اعلام کرد که امروز جمعه یک پهپاد تجسسی ساخت آمریکا از نوع«اسکن ایگل» را در یک منطقه مرزی میان یمن و عربستان سرنگون کرد.

 نیروهای پدافند هوایی یمن موفق به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی در اختیار ائتلاف متجاوز سعودی در عسیر شدند.

سرتیپ«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: هواپیمای جاسوسی آمریکا در منطقه عسیر در حین اجرای اقدامات خصمانه سرنگون شده است.

سریع افزود که این هواپیما در خطوط تماس در مقابل «عسیر» در جنوب عربستان سعودی سرنگون شده است.

قیمت هواپیمای بدون سرنشین  اسکن ایگل  11 میلیون و 25 هزار دلار است و از نوع شناسایی است که برای مشخص کردن اهداف از هوا مورد استفاده قرار می گیرد. این هواپیما به دلیل حجم کوچکش و تسهیل در عملیات انتقالش معروف است و نیز مجهز به دوربین کنترل از نوع الکترو اپتیکال و دوربین دیگری است که با اشعه مادون قرمز کار می کند.

 این پهپاد در زمان حمله آمریکا به عراق مورد استفاده قرار گرفت به طوری که بیش از هزار پرواز بر فراز مناطق مختلف عراق انجام داد.

روز گذشته نیز پدافند نیروهای یمنی یک پهباد شناسایی ـ هجومی نیروهای متجاوز عربستان سعودی را در منطقه «راس عیسی» در استان «الحدیده» در غرب یمن سرنگون کرد.

یحیی سریع فرمانده نیروهای مسلح یمن گفت: این پهپاد به حریم هوایی یمن تجاوز و آشکارا توافقنامه سوئد را نقض کرد.

بنابراین گزارش، عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند اما نتوانستند به اهداف خود برسند و فقط زیرساخت های این کشور را ویران کرده و  هزاران تن از شهروندان این کشور را کشتند و آن را فقیرتر کردند. این جدای از آن است که یمنی ها توانستند در برابر این تجاوز مقاومت کنند و موفق شدند تأسیسات نفتی و فرودگاه های عربستان سعودی را هدف حملات خود قرار داده و تلفات سنگینی به سعودی ها وارد کنند.

 

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن