ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 113184
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :

کسری بودجه عربستان برای سال 2020 به 50 میلیارد دلار رسید

سرویس خارجی- آل‌سعود در سال‌های گذشته با ماجراجویی‌های منطقه‌ای بحران‌های زیادی مانند یمن را خلق کرده است. این روزها نیز به شدت مشغول خرج کردن دلار در کشور عراق و لبنان برای فتنه انگیزی است. نتیجه این بحران‌ها و حماقت‌ها و حمایت‌ها از تروریست‌ها، هدر رفت صدها میلیارد دلار از بودجه این کشور بوده است. […]

سرویس خارجی-

آل‌سعود در سال‌های گذشته با ماجراجویی‌های منطقه‌ای بحران‌های زیادی مانند یمن را خلق کرده است. این روزها نیز به شدت مشغول خرج کردن دلار در کشور عراق و لبنان برای فتنه انگیزی است. نتیجه این بحران‌ها و حماقت‌ها و حمایت‌ها از تروریست‌ها، هدر رفت صدها میلیارد دلار از بودجه این کشور بوده است. به عنوان مثال تنها در یمن و در 54 ماه گذشته عربستان بیش از 300 میلیارد دلار هزینه کرده و به نتیجه نرسیده است. در یک قلم نیز بن سلمان چیزی نزدیک به 500 میلیارد دلار ناقابل را تقدیم ترامپ کرد تا مسیر پادشاهی‌اش را هموار کند. این مسئله باعث کسری بودجه شدید و متوالی در عربستان شده است. حمله اخیر انصارالله یمن به آرامکوی عربستان و کاهش 50 درصدی تولید نفت این کشور نیز باعث شده تا این کسری بودجه رشدی
70 درصدی داشته باشد. در این راستا، «محمد الجدعان» وزیر دارایی دولت سعودی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای از افزایش کسری بودجه این کشور در سال ۲۰۲۰ به ۱۸۷ میلیارد ریال سعودی (۴۹میلیارد و 480 میلیون دلار) خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، در بیانیه صادره شده از سوی او این میزان کسری بودجه بسیار بیشتر از میزان پیش‌بینی شده است. سال گذشته میزان کسری بودجه دولت سعودی ۳۴ میلیارد و 390 میلیون دلار بود که امسال رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین به علت کاهش درآمد نفتی، میزان درآمد امسال دولت سعودی ۸۳۳ میلیارد ریال سعودی است. سال گذشته این میزان ۹۱۷ میلیارد ریال سعودی بود.
وزیر مالی سعودی همچنین تأکید کرده که دولت به حمایت از پروژه‌های عظیم و حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد ‌اشتغال ادامه خواهد می‌دهد. صندوق بین‌المللی پول پیش از این گفته بود ریاض نیاز دارد تا سیاست‌های مالی خود را برای جلوگیری از تأثیرات کسری بودجه تشدید کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن