ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 113277
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
طی چهار سال گذشته هفت هزار اسیر  مبادله کردیم

طی چهار سال گذشته هفت هزار اسیر مبادله کردیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پایگاه خبری المسیره یمن، المرتضی افزود: این اسرا از طریق انجام میانجیگری و تفاهمات محلی طی ۳۰۰ عملیات مبادله اسرا آزاد شدند.   وی گفت: عربستان سعودی پس از مذاکرات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پایگاه خبری المسیره یمن، المرتضی افزود: این اسرا از طریق انجام میانجیگری و تفاهمات محلی طی ۳۰۰ عملیات مبادله اسرا آزاد شدند.

 

وی گفت: عربستان سعودی پس از مذاکرات صلح استکهلم سوئد همه پیشنهادهای ارائه شده از سوی نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن  برای مبادله اسرا را رد کرد و اجازه مبادله را نداد.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۱۳ دسامبر سال گذشته (۲۲ آذر ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق هایی از جمله موضوع مبادله اسرای دو طرف دست یافتند اما این توافق ها با توجه به اختلاف ها اجرا نشد.

رئیس کمیته ملی امور اسرای انصارالله اضافه کرد : ما اخیرا به طرف سعودی پیشنهاد دادیم تا اجساد شهدای ما را با اجساد سربازان سودانی که در جنگ یمن کشته شدند، مبادله کنیم؛ اما آن ها گفتند که تنها حاضر هستند در مقابل اجساد سربازان سعودی مبادله کنند.

پیش تر «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته بود که ارتش و کمیته های مردمی  توانستند در سال جاری میلادی ۴۵۹ سودانی را به قتل برسانند که در مجموع تعداد نظامیان کشته شده سودانی به بیش از هزار و ۳۵۴ نفر رسیده و دست کم ۴۰۰ نفر هم مفقود شدند.

وی تصریح کرد، در طول جنگ یمن بیش از ۸ هزار نظامی سودانی کشته یا زخمی یا مفقود شدند.

مرتضی همچنین امارات متحده عربی را متهم کرد، صدها اسیر از ارتش و کمیته های مردمی یمن را مخفی کرده و به بسیاری از طرف ها در استان های جنوبی اجازه نمی دهد تا عملیات مبادله اسرا را انجام دهند.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

براثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و براساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن