ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 113311
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
  • 187 بازدید
  • ارسال توسط :
مخالفت یمنی‌ها با حضور ولیعهد ابوظبی در مراسم امضای “توافق ریاض”

مخالفت یمنی‌ها با حضور ولیعهد ابوظبی در مراسم امضای “توافق ریاض”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن روز جمعه از حضور محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در مراسم امضای احتمالی توافق ریاض میان دو طرف مذکور خبر داد. وی در توییتی نوشت: مراسم امضای توافق ریاض روز سه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن روز جمعه از حضور محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در مراسم امضای احتمالی توافق ریاض میان دو طرف مذکور خبر داد.

وی در توییتی نوشت: مراسم امضای توافق ریاض روز سه شنبه با حضور عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و بن زاید برگزار خواهد شد.

این اظهارات مسؤولان دولت مستعفی از جمله مختار الرحبی، مشاور وزیر رسانه این دولت را مجبور کرد واکنش نشان دهند و او در توییتی نوشت: محمد بن زاید پس از اینکه ارتش منصور هادی را با حملات هوایی هدف قرار داد، چگونه با او دست خواهد داد. وی در ادامه پرسید، چگونه امارات که طرفی از بحران یمن است به میانجی تبدیل شده است.

همچنین خالد الشودری، روزنامه‌نگار یمنی گفت: حضور بن زاید در مراسم مذکور به این معنی است که توافق ریاض بیشتر از آنکه توافق بین دولت مستعفی و شورای انتقالی باشد یک توافق میان عربستان و امارات است. شواهد در جنوب یمن این را می‌گوید. توافق ریاض جنوب یمن را میان امارات و عربستان تقسیم کرده است.

مصطفی العمرانی، فعال یمنی نیز معتقد است، بیشترین چیزی که یمنی‌ها را مجبور می‌کند یک میلیون خط بطلان روی توافق ریاض بکشند، حضور بن زاید در این مراسم است. زیرا به راحتی یک جنایتکار نمی‌تواند در عین حال قاضی هم باشد.

۲۹ اوت دولت مستعفی اعلام کرد: جنگنده‌های امارات که از شورای انتقالی جنوب یمن حمایت می‌کنند، پایگاه‌های ارتش در برخی شهرهای این کشور از جمله عدن را مورد هدف قرار دادند.

وزارت خارجه امارات در آن زمان با صدور بیانیه‌ای اذعان کرد، کشورش در واکنش به حملات گروه‌های مسلح به نیروهای ائتلاف عربی در فرودگاه عدن، طی حملات هوایی جنوب یمن را هدف قرار داده است.

معمر الاریانی، وزیر رسانه دولت مستعفی هم روز جمعه در توییتی بدون اینکه نامی اعلام کند، نوشت: مراسم امضای توافق ریاض روز سه شنبه با حضور رهبران کشور، دولت، احزاب و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و دوستان و برادران برگزار خواهد شد.

از ماه اوت گذشته تاکنون یعنی از زمانی که نیروهای کمربند امنیتی وابسته به شورای انتقالی تحت حمایت امارات بر اکثر مراکز اصلی دولت مستعفی در عدن کنترل یافتند، این نخستین بار خواهد بود که هادی با بن زاید دیدار می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن