ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 113782
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
  • 141 بازدید
  • ارسال توسط :
اینفوگرافی | پنج پست دیدبانی در غرب یمن برای نظارت بر آتش‌بس

اینفوگرافی | پنج پست دیدبانی در غرب یمن برای نظارت بر آتش‌بس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک سال پس از امضای توافق استکهلم (در دسامبر ۲۰۱۸) سازمان ملل توانست بر اساس یکی از مفاد این توافق پنج پست دیدبانی در «الحدیده» یمن ایجاد کند. الحدیده در سال گذشته شاهد چندین عملیات نظامی و حملات مکرر عربستان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک سال پس از امضای توافق استکهلم (در دسامبر ۲۰۱۸) سازمان ملل توانست بر اساس یکی از مفاد این توافق پنج پست دیدبانی در «الحدیده» یمن ایجاد کند.

الحدیده در سال گذشته شاهد چندین عملیات نظامی و حملات مکرر عربستان سعودی و امارات به مواضع ارتش یمن بود. ائتلاف سعودی نتوانست الحدیده را اشغال کند و تلاش کرد این کار را طریق سازمان ملل و تحت پوشش آتش بس انجام بدهد.

بر اساس گزارش روزنامه «عربی 21»، این پست‌های دیدبانی در نقاط زیر قرار دارند:

«الخامری» در کیلومتر هشت شمال الحدیده

شهر «الصالح» در شمال الحدیده

منطقه «حوش الابقار» در کیلومتر ۱۶ معروف به «قوس النصر» در شرق الحدیده

منطقه «منظر» در نزدیکی «ساحه العروش» در جنوب الحدیده

منطقه کیلومتر ۷ شمال فرودگاه الحدیده در جنوب این شهر

 

«علی الذهب» کارشناس یمنی در امور نظامی و امنیتی اعلام کرد، اهمیت این پست‌های دیدبانی در آن است که به ترتیبات آتش‌بس، نظارت بر آن، طرف پایبند به آتش‌بس و انتقال اخبار مربوط به این موضوع به شورای امنیت از طریق کانال‌های خاص مربوط است. اینگونه اقدامات زمینه برای انتقال اهالی این منطقه بدون هیچ خطری را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: این اقدام ممکن است به صورت کامل جلوی نقش آتش‌بس را نگیرد اما احتمالا آن را محدود می‌کند.

در ۲۳ اکتبر ایجاد پنج پست دیدبانی در الحدیده یمن تکمیل شد و «آبهیجیت گوها» رئیس تیم ناظران سازمان ملل در یمن شنبه هفته جاری اعلام کرد، این اقدام در کاستن از تنش‌ها موثر بوده است.


مناطق نفوذ میان گروه‌ها در یمن

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن