ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 113909
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۳۳
  • 144 بازدید
  • ارسال توسط :
ماجرای کتاب یک روز بعد از حیرانی/ زندگی یک شهید مدافع حرم

ماجرای کتاب یک روز بعد از حیرانی/ زندگی یک شهید مدافع حرم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، سرانجام پس از تلاش‌های بی وقفه انتشارات شهید کاظمی و همینطور فاطمه سلیمانی نویسنده کتب ارزشی و دفاع مقدس، کتاب «یک روز بعد از حیرانی» امروز ساعت ۱۳ با حضور خانواده شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری در محله چیذر. امامزاده علی‌اکبر(ع) رونمایی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

سرانجام پس از تلاش‌های بی وقفه انتشارات شهید کاظمی و همینطور فاطمه سلیمانی نویسنده کتب ارزشی و دفاع مقدس، کتاب «یک روز بعد از حیرانی» امروز ساعت ۱۳ با حضور خانواده شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری در محله چیذر. امامزاده علی‌اکبر(ع) رونمایی می‌شود، به همین بهانه به سراغ فاطمه سلیمانی نویسنده این اثر رفتیم و با وی به گفت‌گو نشسته است که در ادامه خواهید خواند: 
اخبار فرهنگ و هنر– فاطمه سلیمانی نویسنده کتاب «یک روز بعد از حیرانی» افزایش قیمت کاغذ را عاملی تأثیرگذار بر حوزه کتاب دانست و گفت: بالا رفتن قیمت کاغذ به‌ عنوان مواد اولیه تولید کتاب یکی از موضوعاتی است که حوزه نشر خصوصاً نویسندگان را با خود درگیر کرده است، کم شدن تیراژ کتاب و از همه بدتر انتشار کتاب تنها برای یک‌بار به معنی کمتر دیده شدن تلاش نویسنده‌ای است که دو سال از عمر خود را صرف نوشتن یک اثر کرده است.

سلیمانی عامل اصلی افزایش قیمت کتاب را کاغذ دانست و افزود: افزایش قیمت سه برابری کتاب یعنی حذف کامل این کالای فرهنگی از سبد خانوار که این امر همواره سبب کاهش دیده شدن آثار نویسندگان توسط مخاطبان نیز می‌شود، شرایط نامناسب اقتصادی تأثیر نامطلوبی را بر فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گذاشته است و مخاطب را روزبروز از مطالعه دور می‌کند.
وی پیرامون فاصله گرفتن نویسندگان از مخاطب ابراز کرد: یکی از نگرانی‌های نویسندگان افزایش فاصله‌ خود با مخاطبان است، موضوعی که این روزها شاهد بروز هر چه بیشتر آن بوده و آینده فرهنگ نشر را با اما و اگر روبرو کرده است. هرچند وجود فضای مجازی به‌عنوان یک امتیاز برای برخی نویسندگان مطرح است تا رابطه‌ها همچنان حفظ شود اما معرفی کتاب به‌عنوان کالایی فرهنگی که بودجه خاصی را طلب می‌کند همواره باید مدنظر باشد.
سلیمانی حرکت نویسندگان به‌سوی فضای مجازی را رویکردی جدید خواند و ابراز کرد: سختی کار برای نویسندگان در حوزه‌های مختلف وجود دارد، اما آنچه نویسنده را برای ادامه کار تشویق می‌کند علاقه‌ای است که از درون می‌جوشد با این‌حال شوق و علاقه هم تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که نویسنده بداند اثری را که خلق کرده مخاطب آن را می‌خواند، شاید همین امر سبب شده تا بسیاری از نویسندگان به سمت‌وسوی فضای مجازی حرکت کنند و با استفاده از رسانه تولیدات خود را منتشر کنند و مخاطبان خاصی برای خود پیدا کنند.

نویسنده کتاب «یک روز بعد از حیرانی» مهم‌ترین سختی کار نویسندگان را در حوزه تحقیق برای خلق آثار دینی و مذهبی  دانست و اظهار کرد: عدم وجود اطلاعات طبقه‌بندی‌ شده برای دسترسی نویسندگان و بالا بودن قیمت کتاب‌هایی که قرار است به‌ عنوان منبع برای کار تحقیقی و نویسندگی در رمان‌های دینی و زندگی‌نامه «ائمه معصومین(ع)» مورد استفاده قرار بگیرد، علاوه بر طولانی شدن کار‌ها مشکلاتی را برای نویسنده ایجاد می‌کند.
وی پیرامون امکاناتی که به نویسندگان وعده داده می‌شود ابراز کرد: تسهیلاتی که به نویسندگان وعده داده می‌شود عموما بسیار کم و با شرایط محدود هستند و یا طبق برنامه‌ریزی ارائه نمی‌شوند و این برازنده جایگاه نویسندگان نیست.

سلیمانی خلق کتاب «یک روز بعد از حیرانی» را پیشنهادی متفاوت و ارزشمند دانست و تأکید کرد: وقتی مادر شهید مدافع حرم «محمدرضا دهقان امیری» پیشنهاد نگارش کتاب زندگینامه فرزندش را به من داد احساس عجیبی داشتم، وی به من گفت: «که وقتی برای زیارت به حرم «سیدالشهدا (ع)» رفته بودم در آنجا از «امام حسین (ع)» خواستم تا کتاب فرزندم به نحوی جذاب نوشته شود و نویسنده‌ای که بتواند نگارش آن را به بهترین شکل اجرا کند را پیش رویم قرار دهد». این گفته تأثیر فراوانی بر من گذاشت و احساس کردم نوشتن این کتاب از سوی خود شهید مدافع حرم «محمدرضا دهقان امیری» به من پیشنهاد شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: چون احساس می‌کردم برای نوشتن سرگذشت شهید مدافع حرم «محمدرضا دهقان امیری» انتخاب‌شده‌ام و چه خود شهید و چه «امام حسین (ع)» در این زمینه مرا انتخاب کرده‌اند تلاشم را کردم تا بتوانم آن را به‌خوبی ارائه کنم. از نگاه خودم بخشی که خبر شهادت فرزند به مادر شهید داده می‌شود و خوابی که مادر شهید امیری شب قبل ار واقعه شهادت فرزندش می‌بیند بسیار تأثیرگذار است.

نویسنده کتاب «یک روز بعد از حیرانی» خاطرنشان کرد: «یک روز بعد از حیرانی» روایت داستانی زندگی شهید مدافع حرم دهه هفتادی «محمدرضا دهقان امیری» است که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده، این شهید متولد ۲۶ فروردین ۱۳۷۴ در استان تهران است که در تاریخ ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۴ با عنوان بسیجی تکاور راهی سوریه می‌شود و هم‌زمان با آخرین روز‌های ماه محرم‌الحرام در نبرد با تروریست‌های تکفیری در حومه حلب طی عملیات محرم به شهادت می‌ رسد. محمدرضا دهقان امیری دانش‌آموخته‌ دبیرستان علوم و معارف اسلامی «امام صادق (ع)» و دانشجوی سال سوم فقه و حقوق اسلامی در مدرسه عالی شهید مطهری بوده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن