ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 113941
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۳:۵۴
  • 111 بازدید
  • ارسال توسط :
روایتی شیرازی از شهید مدافع حرم با «کتیبه ژنرال»

روایتی شیرازی از شهید مدافع حرم با «کتیبه ژنرال»

اکبر صحرایی، نویسنده و داستان نویس کشورمان که به تازگی نیز کتاب «کتیبه ژنرال» به قلم او، وارد بازار کتاب شده است، به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو گفت: این رمان دوجلدی روایتی از شهید مدافع حرم، شهید عبدالله اسکندری است که در واقع از شهدای شاخص استان فارس یعنی زادگاه خودم است؛ این کتاب چه […]

اکبر صحرایی، نویسنده و داستان نویس کشورمان که به تازگی نیز کتاب «کتیبه ژنرال» به قلم او، وارد بازار کتاب شده است، به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو گفت: این رمان دوجلدی روایتی از شهید مدافع حرم، شهید عبدالله اسکندری است که در واقع از شهدای شاخص استان فارس یعنی زادگاه خودم است؛ این کتاب چه بسا با ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند جزئی از ادبیات بومی هم نام گیرد.

 کتابی درباره شهید و نمایی از فرهنگ عامه فارس

وی افزود: شما در این کتاب می‌توانید فرهنگ عامه فارس را ببینید. به عنوان نویسنده شیرازی سراغ این شهید رفتم و برای روایت و نگارش آن نزدیک به پنج سال درگیر کار بودم تا امروز که روانه بازار نشر شده است.

این نویسنده برگزیده جوایز ادبی اشاره داشت: امروز در عرصه داستان نویسی لازم است که دارای یک نقشه راه باشیم؛ مسیری که باعث شود نویسندگان در یک شرایط مساوی همه اتفاقات و سوژه‌های مناطق مختلف را ببینند و دست به روایتگری بزنند.

صحرایی با این حال اعتقاد داشت: نه تنها دراین حوزه ضعف داریم بلکه بعید می‌دانم حتی مسئولین استان‌های ما، نویسندگان بومی خود را هم شناسایی کرده باشند.

 دوری از قصه‌های همیشگی درون آپارتمان‌های شهری

این داستان نویس اینگونه نیز اعتقاد داشت: نویسنده امروز ما باید جدا از شهرنشینی شود و تنها به سمت روایت اتفاقات و داستان‌هایی که در یک آپارتمان شهری می‌گذرد، نرود. باید پیگیر تصویرسازی موضوعات مناطق بومی خودشان باشند.

اکبر صحرایی با این حال گفت: اگرچه قصه‌ای که در فضای روستایی و یا در دل کوه و طبیعت و … می‌گذرد، به مراتب نوشتنش سخت‌تر از داستان‌های شهری است. نویسندگان استان‌ها باید سراغ سوژه‌های مختلف مناطق خودشان بروند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن