ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 113945
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۶:۵۵
  • 118 بازدید
  • ارسال توسط :
گفت‌وگوی وزیر خارجه سعودی با پامپئو درباره تحولات منطقه

گفت‌وگوی وزیر خارجه سعودی با پامپئو درباره تحولات منطقه

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) گزارش داد که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه در جریان سفرش به واشنگتن، روز پنجشنبه با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در مقر وزارت خارجه دیدار کرد. پامپئو و بن […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) گزارش داد که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه در جریان سفرش به واشنگتن، روز پنجشنبه با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در مقر وزارت خارجه دیدار کرد.

پامپئو و بن فرحان درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرده و به رایزنی درباره «آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز مشارکت در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی پرداختند».

وزیر خارجه آمریکا نیز به نوبه خود در توییتر نوشت که «دیداری نتیجه‌بخش با وزیر خارجه سعودی انجام داده است».

پامپئو خاطرنشان کرد که به سعودی «توافق ریاض» برای ایحاد راه‌حلی سیاسی برای بحران یمن را تبریک گفته است.

اولین نشانه‌های شکست توافق ریاض

این وزیر آمریکایی همچنین گفته است که کشورش با عربستان سعودی برای مقابله با آنچه «رفتار بی‌ثبات کننده ایران» ادعا کرده، همکاری می‌کند.

پیشتر درگیری‌هایی میان نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات هستند در شهر عدن و تعدادی از شهرهای جنوب یمن رخ داد. نیروهای این شورا طی این درگیری‌ها شهر عدن و مناطق دیگری را اشغال کردند. به دنبال این درگیری‌ها ریاض میانجیگری برای حل بحران میان دو طرف را برعهده گرفت و این میانجیگری به امضای «توافق ریاض» در 5 نوامبر جاری در پایتخت عربستان سعودی منجر شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن