ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 113996
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
  • 140 بازدید
  • ارسال توسط :
کشته شدن 6 تن از نظامیان سودان در یمن

کشته شدن 6 تن از نظامیان سودان در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه خبر خبرگزاری برنا، شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" گزارش داد چند مسؤول نظامی سودانی که خواستند نامشان فاش نشود، با تأیید این خبر اعلام کردند که این نظامیان، نیروهای واکنش سریع سودانی بودند که در منطقه مرزی میان یمن و عربستان کشته شده‌اند. این مسؤولان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه خبر خبرگزاری برنا، شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" گزارش داد چند مسؤول نظامی سودانی که خواستند نامشان فاش نشود، با تأیید این خبر اعلام کردند که این نظامیان، نیروهای واکنش سریع سودانی بودند که در منطقه مرزی میان یمن و عربستان کشته شده‌اند.

این مسؤولان نظامی سودانی به زمان و منطقه دقیق کشته شدن این افراد هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند.

پیشتر نیز ارتش سعودی و امارات روز چهارشنبه از کشته شدن چند نظامی خود در حمله انصارالله به منطقه مرزی یمن و عربستان خبر داده بودند.

امارات و سودان در ماه‌های اخیر خروج بخشی از نظامیان‌شان در یمن را آغاز کرده‌اند، نیروهایی که از فروردین ۹۴ در قالب ائتلاف سعودی در یمن حضور دارند.

با آغاز عملیات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن در سال ۲۰۱۵ موسوم به عملیات "طوفان قاطعیت" سودان از مشارکت چهار فروند از جنگنده‌های‌اش در این عملیات خبر داد، اما تنها ۲ فروند از آنها به کار گرفته شدند.

مشارکت نیروی هوایی سودان در یمن با مرور زمان کم رنگ‌تر شد و به دستکم یک درصد رسید و دیگر در هیچ یک از عملیات هوایی ائتلاف مشارکت نکرد.

پیش از این، «محمد حمدان دقلو» معاون رئیس شورای نظامی حاکم بر سودان شمار نظامیان این کشور در یمن را بالغ بر ۳۰ هزار سرباز اعلام کرد و افزود که بیشتر آنان از نیروهای واکنش سریع سودان هستند که دولت مخلوع "عمر البشیر" از آنها در جنگ داخلی دارفور استفاده می‌کرد.

بر اساس گزارش روزنامه "نیویورک تایمز" آمریکا، ۴۰ درصد از سربازان سودانی کودک هستند که در مناطق مرزی با عربستان آموزش می‌بینند.

 میانگین دستمزد سربازان سودانی برای کودک‌ سربازها ماهانه ۴۸۰ دلار و برای افسران ۵۳۰ دلار است. براساس این گزارش، این نظامیان سودانی همچنین پس از ۶ ماه حضور در جنگ، ۱۰ هزار دلار دریافت می‌کنند.

از آغاز جنگ علیه یمن تاکنون، صدها تن از این نظامیان مزدور سودانی که در ائتلاف عربی شرکت دارند، توسط نیروهای ارتش یمن و انصارالله کشته شده‌اند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن ۱۲ آبان ماه جاری مجموع خسارت‌های جانی وارد شده به مزدوران ارتش سودان از آغاز حملات به یمن را بیش از هشت هزار کشته، زخمی و مفقود اعلام کرد و گفت: تعداد کشته‌های مزدوران سودانی حدود ۴ هزار و ۲۵۳نفر برآورد می‌شود.​

بیشتر بخوانید:

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن