ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 114032
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
  • 71 بازدید
  • ارسال توسط :
باهنر: باید برای دونرخی کردن بنزین سبد سیاستی تعریف شود

باهنر: باید برای دونرخی کردن بنزین سبد سیاستی تعریف شود

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که فکر می‌کنید اجرای طرح دونرخی شدن بنزین که طرح درستی هم است نیاز به کار‌های اجرایی بیشتر نبود تا این […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که فکر می‌کنید اجرای طرح دونرخی شدن بنزین که طرح درستی هم است نیاز به کار‌های اجرایی بیشتر نبود تا این شوک به جامعه وارد نشود؟ اظهار داشت: استدلال‌ها و دلایل زیادی وجود داشت که دولت و دیگر قوا باید این طرح را عملیاتی کنند، اما اینکه این پروژه باید مدبرانه اجرا شود و سبد سیاستی برای آن تعریف شود تا براساس آن کار جلو برود نیز مهم است.

وی افزود: من خاطرم است که زمانی که قرار بود طرح هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود، نزدیک به ۱۰۰ اقدام را مسئولان دولتی و مجلس تفاهم کردیم که چه باید انجام شود و چه قدامات دنبال آن تفاهم آن ۱۰۰ اقدام جدول زمانی داشت و مساله هماهنگی‌ها و همزمانی‌ها و چیز‌های دیگر در آن لحاظ شده بود.

باهنر ادامه داد: البته ممکن است توقعاتی در بین مسئولان و مردم ایجاد شده باشد. مثلا برخی نمایندگان ممکن است بگویند چرا ما از روز و ساعت اجرای این پروژه اطلاع نداشتیم. در حالیکه در یک پروژه و یک پک سیاسی مانند این طرح، غیرممکن است و نیاز است محرمانه‌هایی لحاظ شود و مراعات‌هایی صورت گیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: اگر از هفته قبل اعلام می‌شد که قرار است هفته آینده بنزین دونرخی شود ممکن بود برخی مسائل و مشکلات در کشور ایجاد شود، صف‌های بنزین شکل بگیرد، برخی دست به اقداماتی مثل ذخیره بنزین در منزل بزنند که ایجاد خطر می‌کرد. باید بپذیریم که زمان اجرای این طرح و اینکه از چه ساعتی و چه روزی باید اجرا شود باید بین ۱۰ تا ۱۵ نفر از مسئولان مطلع می‌بودند.

باهنر خطاب به نمایندگان تاکید کرد که به صورت جدی مراقبت کنند که دولت به وعده‌های جبرانی خود در اجرای این طرح عمل کنند.

وی ادامه داد: دولت اعلام کرد خیلی کار‌ها قرار است انجام شود و ۱۸ میلیون خانوار یارانه جبرانی دریافت کنند. یا سهمیه‌های ویژه برای حمل و نقل در نظر بگیرد یا مسافرکش‌های اینترنتی باید مشخص شود چطور حمایت خواهند شد.

باهنر ادامه داد: متاسفانه برخی بنگاه‌های تولیدی و خانوار‌ها به این قیمت بنزین اعتیاد پیدا کردند و نمی‌شود این اعتیاد را یک شبه بهم ریخت. می‌شود در یک جدول ۶ ماهه سهم را پایین آورد، ولی روشن است که به‌هرحال این کار باید انجام می‌شد. خصوصا که نزدیک ۱۰ تا ۲۰ میلیون قاچاق بنزین روزانه صورت می‌گیرد و در شدت مصرف انرژی ما رتبه اول را در دنیا داریم که آمار مطلوبی نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سوال که آخرین تصمیم‌گیری درباره انتخابات در شورای ائتلاف به چه صورت خواهد بود اظهار داشت: شورای ائتلاف در حال حاضر وظیفه خود را انجام می‌دهد و در این راستا تصمیم‌هایی وجود دارد که با گذشته متفاوت باشد و به همین دلیل ممکن است برخی حرص و ولعی داشته باشند و برخی هم در برابر این تصمیم مقاومت کنند.

وی افزود: آنچه این روز‌ها مشخص شده است و به عنوان یک تصمیم قطعی اتخاذ شده اینکه قرار است در لیست شهرستان‌ها دخالت نکنند؛ البته ممکن است نظرات مشورتی بدهند و کمک‌هایی از نظر مشاوره‌ای داشته باشند، اما دخالتی وجود نخواهد داشت.

باهنر تاکید کرد: مسئله دیگری که باید به آن توجه کرد این است که ما در حال نزدیک شدن به زمان ثبت نام هستیم و در این شرایط استان‌ها کار خود را انجام می‌دهند، اما مشکلی که احتمالا با آن مواجه خواهیم شد این است که پیش بینی می‌شود در این دور از انتخابات افراد زیادی ثبت نام کنند و حتی این رقم را تا ۱۵۰۰۰ نفر تخمین زده‌اند که این به معنی آن است که برای هر کرسی ۵۰ نفر بایکدیگر رقابت می‌کنند؛ از یک سو این مسئله به معنی شور و هیجان انتخابات است که مفید است، اما از سوی دیگر کار را سخت می‌کند برای آنکه شورای ائتلاف باید این افراد را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این بر آنکه شورای نگهبان هم طبیعتا در ۱۰ الی ۲۰ روزی که فرصت دارد صلاحیت این کاندیدا‌ها را بررسی کند که حقی ناحق نشود کار دشواری را به دنبال دارد و از همین روست که ما چند سالی است با واژه جدیدی رو به رو می‌شویم و آن اینکه «صلاحیت فرد احراز نشد». قبلا می‌گفتند رد صلاحیت شد که البته این جمله جمله نرم‌تری است.

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه شورای ائتلاف به دنبال حضور جوانان و نسل نو و جوانگرایی است که در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

وی درمورد نحوه بستن لیست انتخاباتی از سوی اصولگرایان نیز خاطرنشان کرد: هر چه حوزه انتخابیه‌ها بزرگ‌تر باشند کار متفاوت‌تر از حوزه‌های انتخابیه کوچکتر می‌شود به طوری که در شهر‌های کوچک رقبا بیشتر حقیقی می‌شود تا حقوقی؛ یعنی قبل از آنکه نگاه کنند این فرد اصولگراست یا اصلاح‌طلب نگاه می‌کنند ببینند آیا بالای شهر است یا پایین شهر است یا مربوط به کدام قومیت می‌شود و … درواقع یک ماتریس رقابت وجود دارد که حتی گاهی جنس صنفی به خود می‌گیرد و حتی می‌دیدیم در شهر‌هایی یک معلم و یک پزشک با هم رقابت می‌کردند که هر کدام صنف خود را تشویق می‌کرد. بنابرین در شهرستان‌ها رقابت‌ها صرفا سیاسی نیست، اما در شهر‌های بزرگ مانند تهران لیست حرف اول را می‌زند که در این راستا شورای ائتلاف در حال فعالیت است و تلاش می‌کند به یک لیست برسد که این لیست از پایین به بالا باشد و در این راستا این شورای ائتلاف به ۴۰۰ الی ۵۰۰ اسم رسیده است که بتوانند به ۹۰ نفر خلاصه شود و بعد با یک نظر سنجی از جامععه می‌توانند لیست نهایی را ارائه دهند.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحلیل شما از حضور آقای احمدی نژاد در انتخابات چیست و اینکه فکر می‌کنید ایشان اقبال عمومی روبرو هستند یا شورای ائتلاف برای جذب احمدی نژاد تلاشی می‌کند، گفت: آقای احمدی نژاد انکار می‌کند، ولی منتسب به اصولگرا‌ها هستند، ما هنوز هم که هنوز باید پاسخ بسیاری از کار‌هایی که ایشان کردند را بدهیم در حالی که واقعیت قضیه این است که احمدی نژاد از همان اول می‌گفتند من اصولگرا هستم، اما این اصولگرا‌ها را قبول ندارم، ممکن است یک گروه سومی باشند.

وی گفت:، اما بدنه جامعه هنوز متاسفانه فرقی بین اصولگرایان احمدی نژاد، پایداری و این‌ها فرقی حس نمی‌کند بنابراین اگر جریان احمدی نژاد فعال باشد به عنوان جریان سوم نیست بلکه به عنوان بیرون آمده از بین همان دو جریان است.

باهنر تاکید کرد: نکته دوم اینکه فکر می‌کنم افرادی که می‌خواهند با برخی حرف‌های احمدی نژاد وارد مجلس شوند قاعدتا ممکن است فقط نذر کرده باشند که وارد مجلس شوند، اما اینکه بیایند و وفادار بمانند و فراکسیون قدرتمند تحت فراکسیون اجمدی نژاد شکل گیرد قطعا چنین اتفاقی حتما نمی‌افتد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام ورهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محبوبیت اصولگرا‌ها و اصلاح طلبان نسبت به گذشته در چه حدی است؟ بیان داشت: ما یک مشکل هم در بین اصلاح طلبان و هم اصولگرا‌ها داریم که یک سبد نیستند؛ یعنی اگر ورود کنید باید ببینید تیپ هنجار شکنان اصلاح طلبان چقدر محبوبیت دارند، تیپ وسط شان چقدر محبوبیت دارد، آقای روحانی (اگرچه نمی‌گویم اصلاح طلب است، اما بالاخره دو دوره ریاست جمهوری با تکیه بر اصلاح طلبان وارد شده و اصلاح طلبان مشهور رسما از ایشان حمایت کردند) چقدر محبوب است، یا اصلاح طلبان معمولی تیپ عارف در چه حدی از محبوبیت هستند؟

وی ادامه داد: این‌ها هر کدام محبوبیت متفاوت دارند، کما اینکه اصولگرایان هم همین طور هستند؛ یعنی پایداری یک محبوبیتی دارد، جامعه روحانیت یک محبوبیت دارد و دیگران هم به شکلی دیگر؛ بنابراین این‌ها را نمی‌شود در یک پک کامل دید؛ اما در کلیت قضیه که بحث می‌شود امروز در نظر سنجی در سطح کشور می‌شود وضعیت شخص ریس جمهور از نظر مقبولیت خوب نیست به طوریکه نفر چهارم یا پنجم هستند که ما معمولا تا به حال چنین چیزی نداشتیم که رئیس جمهوری مستقر باشد و در نظرسنجی‌ها این گونه افت کرده باشد.

وی با بیان اینکه این نظر سنجی‌ها سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: طبق این نظر سنجی نفر اول در کشور حاج قاسم است که اصلا ربطی به مسائل سیاسی ندارد و البته واقع قضیه این است که مردم قدر حاج قاسم را در مسائل امنیتی و خیلی مسائل می‌دانند و نمک نشناس نیستند؛ بنابراین ممکن است فردا نظر سنجی برگزار شود که آیا موافق رئیس جمهور شدن حاج قاسم سلیمانی هستید و مردم پاسخ دیگری بدهند که بحث دیگری است.

باهنر افزود: در شرایط کنونی با یک فاصله زیادی سردار قاسم سلیمانی از نفر دوم از نظر محبوبیت پیشتاز است و فکر می‌کنم رئیس جمهور چهارم باشند؛ بنابراین در نظر سنجی‌های کلی که انجام شده اصلاح طلبان امروز وضعیت دست بالایی ندارند، زیرا مردم هم مقداری مسائل اقتصادی را منسوب به آن‌ها می‌دانند و هم با وجود اینکه مجلس به صورت کامل در دست اصلاح طلبان نبود، اما سوال مردم این است که ۳۰ نماینده تهران که با رای کامل وارد مجلس شدند چه ظهور و بروزی داشتند؟ حس می‌کنم کسانی که این لیست را بستند شرمنده هستند و مایه افتخارشان نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان دست بالا را دارند؟ گفت: خیر، من به دوستان خودمان توصیه می‌کنم که اصلا فکر نکنید که پشت تان گرم است. هر کسی احساس کند که پشتش گرم است این شروع شکست است، اصولگر‌ها نباید به این حس برسند که هر اتفاقی افتاد ما بردیم، خیر این دیدگاه اشتباه است. اما اگر یک رقابت مدبرانه، درست و با ادبیات مناسب داشته باشند و با توجه به حافظه تاریخی مردم امکان پیروزی خوب در مجلس یازدهم را دارند، نه اینکه می‌برند بلکه امکان پیروزی خوب را دارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن