ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 114058
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
  • 110 بازدید
  • ارسال توسط :

انصارالله یمن دو کشتی جنگی سعودی را به غنیمت گرفت

شبکه خبری الجزیره اعلام کرد، ارتش یمن دیروز دو کشتی جنگی متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی را در آب‌های منطقه الحدیده به غنیمت گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، ائتلاف متجاوز سعودی نیز این خبر را تایید کرد‌، اما برای اینکه اتفاق مهم مذکور را کم اهمیت […]

شبکه خبری الجزیره اعلام کرد، ارتش یمن دیروز دو کشتی جنگی متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی را در آب‌های منطقه الحدیده به غنیمت گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، ائتلاف متجاوز سعودی نیز این خبر را تایید کرد‌، اما برای اینکه اتفاق مهم مذکور را کم اهمیت جلوه دهد، مدعی شد که یک یدک کش در حنوب دریای سرخ توسط دو قایق که افراد مسلح در داخل آن بودند‌، توقیف شده است.
نابودی توافق ائتلاف سعودی
شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات و دولت مستعفی منصور‌هادی مورد حمایت ریاض اخیرا توافقی را در عربستان امضا کردند که به موجب آن دو گروه باید به درگیری‌های خود خاتمه داده و ظرف مدت یک ماه دولتی متشکل از وزرای منسوب به منصور‌هادی و شورای انتقالی جنوب تشکیل شود. این توافق در گام نخست شکست خورد چرا که به موجب آن یک هفته پس از امضای توافق منصورهادی باید به عدن برمی‌گشت در حالی که این مسئله اتفاق نیفتاد. البته قابل پیش‌بینی بود که این توافق هیچ‌گاه موفق نخواهد بود چرا که بین دو گروه مزدور امضا شده بود.
اکنون نیز مرحله دیگری از شکست توافق ریاض علنی شده چرا که برخلاف توافق، درگیری مسلحانه در استان عدن در جنوب یمن از سر گرفته شد. این درگیری میان نیروهای موسوم به «الحزام الامنی» (کمربند امنیتی) شاخه نظامی گروه «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی) وابسته به امارات، با افراد مسلح در «عدن» گزارش شده است.
طبق گزارش فارس، منابع آگاه یمنی، یکشنبه شب اعلام کردند نیروهای کمربند امنیتی حملاتی را در منطقه «دارسعد» واقع در استان عدن، انجام دادند و افراد مسلح این محله نیز مقابل آنها ایستادند و این نیروها را به عقب‌نشینی مجبور کردند اما آنها بار دیگر با تجهیزات بیشتر به «دار السعد» بازگشتند. این درگیری‌ها به محله‌های «المحاریق» و «السیلهًْ» در «الشیخ عثمان» نیز کشیده شد و طی آن، از دو طرف شماری زخمی شدند.
شکست‌های میدانی مزدوران وابسته به سعودی و امارات در برابر انقلابیون یمن باعث شده تا این گروه‌ها در یک سال اخیر بیشتر از هرزمانی با یکدیگر وارد نبرد شده و اختلافات بین آنها بسیار تشدید شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن