ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 114135
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۲۶
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :

ابراز نگرانی یونیسف از وضع زندگی کودکان یمنی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، بر اساس اعلام صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) یمن که چند سال است هدف حملات ائتلاف متجاوز عربی قرار گرفته است، یکی از بدترین کشور‌های جهان برای کودکان است. بر اساس گزارشی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، بر اساس اعلام صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) یمن که چند سال است هدف حملات ائتلاف متجاوز عربی قرار گرفته است، یکی از بدترین کشور‌های جهان برای کودکان است.

بر اساس گزارشی که در وب سایت رسمی یونیسف منتشر شده، یمن به رغم دستاورد‌های تاریخی خود از زمان تصویب کنوانسیون حقوق کودک در ۳۰ سال پیش، یکی از بدترین کشور‌ها برای کودکان در جهان است.

این سازمان در بیانیه خود به مناسبت سی‌اُمین سالگرد تصویب کنوانسیون حقوق کودک در یمن آورده است، ادامه درگیری‌های خونین و بحران اقتصادی ناشی از آن که سیستم‌های اساسی خدمات اجتماعی را در سراسر این کشور هدف قرار داده و پیامد‌های ناگوار گسترده‌ای برای کودکان داشته است.

در سال ۱۹۹۱، یمن کنوانسیون حقوق کودک را تصویب کرد و به عنوان یکی از نخستین کشور‌ها در جهان متعهد به ارتقاء حقوق کودکان شد و هرسال گزارش خود در این زمینه را برای یونیسف ارسال کرد. این در حالی است که امروزه، بیش از ۱۲ میلیون کودک، تقریباً همه کودکان یمنی، در یمن وجود دارند که نیاز به کمک‌های فوری بشردوستانه دارند.

سارا بیسولو نیاتی، نماینده یونیسف در یمن گفت: «کسانی که مسئولیت دارند، از جمله مقامات یمن، به وعده‌ها و تعهدات خود در مورد کودکان عمل نکرده اند. سی‌اُمین سالگرد این توافق نامه باید یادآوری روشنی برای همه ما باشد تا فوراً به مسئولیت‌های خود برای کمک به فرزندان یمن و بقا و رشد آن‌ها در صلح و امنیت عمل کنیم.»

او گفت: «بسیاری از کودکان در حملات وحشیانه کشته شده اند. کودکان در حالی کشته شده اند که در خارج از منزل با دوستان خود بازی می‌کردند یا در راه رفتن یا بازگشت از مدرسه و یا با خیال راحت در خانه با خانواده خود بودند. »

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن