ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 11444
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
معرفی برگزیدگان  کنگره شعر عاشورایی شمال غرب کشور در آذرشهر

معرفی برگزیدگان کنگره شعر عاشورایی شمال غرب کشور در آذرشهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت : 520 اثر در سه بخش ترکی و فارسی موضوع عاشورا و بخش ویژه مدافعان حرم به دبیر خانه این کنگره ارسال […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت : 520 اثر در سه بخش ترکی و فارسی موضوع عاشورا و بخش ویژه مدافعان حرم به دبیر خانه این کنگره ارسال شده بود که از این تعداد 3 اثر در بخش فارسی و 3 اثر در بخش ترکی و 2 اثر در بخش مدافعان حرم برگزیده شدند.
سلمانی افزود : شاعرانی از استانهای آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، زنجان ، قزوین ، اصفهان و تهران دراین سوگواره حضور داشتند .
در بخش فارسی شعر عاشورایی ،آثار  ابراهیم قبله آرباطان از تبریز ، الهه سلطانی از یزد و عارفه دولتی از آذرشهر به ترتیب اول تا سوم شناخته شد .
در بخش شعر ترکی هم : اثر بلال کمالی از تبریز اول  و آثار ناصر دوستی از زنجان و بابک اسلامی از اهر ، دوم و سوم شد .
در بخش ویژه مدافعان حرم آثار حسن پاکزاد از زنجان و بهنام شاه نعمتی از گوگان رتبه نخست را کسب کرد .داوران پنجمین سوگواره شعر عاشورایی آذرشهر ، قاسم صرافان و علی اصغر مقنی بودند.
چمیده فر معاون فرهنگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این کنگره ، مهمترین وظیفه شاعران و اصحاب فرهنگ و قلم را تولید محصولات ادبی پاک و هدفمند برای اشاعه ارزشهای اسلامی دانست و گفت : شاعران آیینی ، باید در خرافه زدایی از نهضت عاشورا و بیان حقایق کربلا بیش از پیش تلاش کنند .شهرستان آذرشهر با حدود 120 هزار نفر جمعیت در غرب آذربایجان شرقی قرار دارد .  

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن