ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 114801
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :

دزدی دریایی آل‌سعود در بندر الحدیده کشتی‌های مواد غذایی یمن را ربودند

  سرویس خارجی- جنگ یمن که از حوالی بهار سال 2015 میلادی کلیدش زده شد تاکنون همه آرمان‌های انسانی را به مسلخِ عصرِ جاهلیتِ آل‌سعود برده است و هر روز آماری از کشتار زنان و کودکان از آن مخابره می‌شود، در یکی از آخرین اخبار که تنها گوشه کوچکی از دامنه وسیع این رژیم وحشی […]

  سرویس خارجی-

جنگ یمن که از حوالی بهار سال 2015 میلادی کلیدش زده شد تاکنون همه آرمان‌های انسانی را به مسلخِ عصرِ جاهلیتِ آل‌سعود برده است و هر روز آماری از کشتار زنان و کودکان از آن مخابره می‌شود، در یکی از آخرین اخبار که تنها گوشه کوچکی از دامنه وسیع این رژیم وحشی را نمایان می‌کند، شبکه «المسیره» اعلام کرده، در انفجار خمپاره‌ای از سلاح‌های باقیمانده ائتلاف متجاوز عربی در روستای «المنقم» در جنوب «الحدیده» پنج کودک‌کشته و یک نفر نیز زخمی‌شده است.
کشتارها از یک سو و جلوگیری از دسترسی مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه از سوی دیگر، مردم یمن را در تلفیقی از مرگ آنی و تدریجی اسیر کرده است. ائتلاف سعودی در حالی از تمایل خود برای آتش‌بس با یمن سخن می‌گوید که با ادامه جنگ و تشدید فشار بر یمن، رویکردی خلاف مواضع سیاسی نشان می‌دهد. یکی از مسئولان بندر «الحدیده» در غرب یمن گفته، ائتلاف سعودی سیزده فروند کشتی حامل مشتقات نفتی و مواد غذایی را با وجود این‌که «از طرف سازمان ملل مجوز دارند» توقیف کرده و اجازه تخلیه بار به آنها در این بندر را نمی‌دهد.
همچنین شرکت نفت یمن هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده: «با وجود این‌که فرستاده سازمان ملل به یمن در گزارش تازه خود به شورای امنیت از ورود کشتی‌های سوخت به بندر الحدیده و رفع مشکل در این زمینه سخن گفت، اما ائتلاف سعودی هنوز پنج کشتی حامل سوخت بنزین و دیزل را با وجود داشتن مجوز ورود به به بندر الحدیده در توقیف نگاه داشته تا رنج مردم را بیشتر کند».
صدور تجهیزات جنگی آلمانی به عربستان
جنایات آل‌سعود زمانی دلخراش‌تر می‌شود که مدعیان اروپایی و آمریکایی حقوق بشر در صف اول حمایت از رژیم آل‌سعود دیده می‌شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از دادگاه‌های آلمان ممنوعیت صادراتی که مانع صادرات خودروهای زرهی از کمپانی تجهیزات نظامی‌ و دفاعی «راین‌ متال» به عربستان می‌شد، لغو کرده و گفته: «مقامات آلمان روال صحیح را طی نکرده‌اند». لازم به ذکر است که پس از کشته‌شدن «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار سعودی در کنسول‌گری ریاض در اسلامبول، [نه قتل‌عام تدریجی مردم یمن] آلمان نوامبر (آبان- آذر) سال گذشته ممنوعیتی را بر فروش تسلیحات به عربستان در آینده اعمال و به‌صورت موقت ارسال تسلیحات و تجهیزات از پیش‌ توافق شده به ریاض را متوقف کرد.
آزادی قاتلان خاشقجی
در همین رابطه به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «آگنس کالامار» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد سه‌شنبه به خبرنگاران در «بروکسل»، پایتخت بلژیک گفته که اتحادیه اروپا و آمریکا باید در واکنش به قتل خاشقجی توسط عاملان منتسب به نظام سعودی در کنسولگری عربستان در اسلامبول، اقدامات بیشتری انجام دهند. وی به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم تصدیق این مسئله مهم است که جامعه جهانی تاکنون در مقابله با مصونیت یا معافیت عامل قتل جمال خاشقجی، ناکام بوده است».
گفتنی است از رژیمِ بدوی- جاهلیِ آل‌سعود که حتی شعور چاپ بی‌غلطِ «قرآن کریم» را ندارد، انتظار دست برداشتن از جنایات را نمی‌شود داشت، اما تعجب از جامعه جهانی است که در مقابله با این سلاخان ناتوان بوده هیچ، بلکه مدعیان پرصدای حقوق بشرش در صف اول حمایت از آل‌سعود‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن