ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 114806
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :

از اعزام به سوریه تا شهادت در شهر حلب

خبرگزاری فارس، هرمزگان، معصومه زارعی: آن گاه که خداوند تار و پود گلِ انسان را بر هم تنید، مخلوق خویش را بر فرشتگان عرضه کرد و ندا برآورد که؛ ای فرشتگان و ای جنیان بر مخلوق با عظمت من سجده و جایگاه بلند او را تکریم کنید که این موجود سراسر خاک و گل از […]

خبرگزاری فارس، هرمزگان، معصومه زارعی: آن گاه که خداوند تار و پود گلِ انسان را بر هم تنید، مخلوق خویش را بر فرشتگان عرضه کرد و ندا برآورد که؛ ای فرشتگان و ای جنیان بر مخلوق با عظمت من سجده و جایگاه بلند او را تکریم کنید که این موجود سراسر خاک و گل از همه شما برتر و والاتر است می‌خواهم او را در زمین به عنوان جانشین خود قرار دهم و فرشتگان ربّ خویش را باز گفتند که ای خالق ما تو خود دانی این موجود، هم خون‌ها می‌ریزید و هم فسادهای فراوان به پا می‌کند. و خدایشان پاسخ داد هیچ نگویید، که من چیزها می‌دانم که شما از درک آن ناتوان و بی خبرید. و فرشتگان هیچ نگفتند … .

سرتا سر تاریخ بشر سرشار از انسان‌هایی است که نامشان جاودانه مانده است. برخی خون ریز و ستمگر، ظالم بوده‌اند و نامشان به بدی ماند و برخی دیگر آنچنان بین مردم عزیز و محبوب گشته‌اند که گویی هیچ گاه از این عالم خاکی جدا نشده اند.

حرف زدن درباره این افراد آن چنان است که گویی هرگز از دنیا نرفته و هنوز زنده اند. شاید این افراد همان کسانی اند که خداوند کریم در قرآن آنان را یاد می‌کند و می گوید (( هرگز گمان نکنید آنان که در راه خدا کشته شده اند مرده اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگار خویش روزی داده می شوند)).

واقعیت آن است که خوب زندگی کردن یک هنر است امام خمینی (ره) در وصف بزرگی و عظمت کار شهدا فرمودند: شهادت هنر مردان خدا است. 

برخی، آنقدر خوب و هنرمندانه زندگی می‌کنند که خداوند پاداش هنرمندانه زندگی کردنشان را شهادت در راه خودش قرار می‌دهد و آنان را برای خودش برمی‌گزیند.

با نگاهی به زندگی شهدا در می‌یابیم که زندگی شهدا، یک زندگی عجیب و غریب نبوده آنان اگرچه دائم به یاد خدا  بوده اند اما خویش را از خلق خدا جدا نپنداشتند بلکه زندگیشان بیش از آنکه برای خودشان سود داشته باشد برای سایر انسان ها مفید بوده است.

 آنها مثل همه ی ما مدتی در این دنیا زندگی کرده اند، از نعمت های الهی بهرمند شده اند، عاشق شده اند، ازدواج کرده اند شاید هم در زندگی خویش خطاهایی کوچک یا بزرگ داشته اند اما آنچه آنها را از سایر مومنین جدا کرده شاید پایبندی آنها به آیه 23 سوره احزاب است که می‌فرماید (( از میان مومنان مردانی هستند که به آنچه با خدا بر آن پیمان بستند و آن (ثبات قدم و دفاع از حق و نثار جان بود) صادقانه وفا کردند برخی آز آنان پیمانشان را به انجام رساندند ( و شهید شدند) و برخی دیگر( منتظر شهادت هستند) و در عهد و پیمان خود هیچ تغییری نداده اند.

به مناسبت چهارمین شهادت شهید مدافع حرم شهید عبدالحمید سالاری اولین شهید مدافع حرم استان هرمزگان با همسر این شهید که مشروح این مصاحبه را مرور می‌کنیم.

فارس: خودتان را معرفی کنید و از نحوه آشنایی و ازدواجتان بفرمائید.
همسر شهید: مریم سالاری همسر اولین شهید مدافع حرم استان هرمزگان عبدالحمید سالاری و برادر زاده سردار شهید علی سالاری هستم.

من و عبدالحمید دختر خاله و پسر خاله هستیم، عبدالحمید پنج سال بود در شهرهای شمالی خدمت می‌کردند و یک روز که با خانواده‌ام به روستا برای دیدن پدربزرگ رفتم و چون مادر عبدالحمید هم در روستا بودند من به منزل خاله ام رفتم و خاله ام ناراحت و نگران بود، با من صحبت کرد که عبدالحمید می‌خواهد به زاهدان برود و من نگران عبدالحمید هستم و از من خواست که وقتی به بندرعباس می‌روم به عبدالحمید تلفن بزنم و بگویم که مادرش خیلی نگران اش است و من هم آمدم بندرعباس و تلفن کردم و به او گفتم که چرا مادرت را نگران می‌کنی و شما هر جا که می‌روی باید با رضایت مادرت بروی. بعد خداحافظی کردم و تلفن را قطع کردم بعدها عبدالحمید به من گفت این تلفنت باعث شد که به فکر شما بروم و عاشق شما بشوم و بعد مرخصی گرفت و به بندرعباس آمد و با پدرش به خواستگاری آمدند.

فارس: در مورد خصوصیات اخلاقی شهید هم توضیح دهید.
همسر شهید: مردی مهربان و خانواده دوست بودند و احترام زیادی به همسر و فرزندانش می‌گذاشت و آنقدر فرزندانش را دوست داشت که به آقا محمدامین همیشه می‌گفت داداشی و به زهرا خانم می‌گفت آبجی. همیشه به دیگران احترام زیادی می‌گذاشت و همیشه وقتی به کسی می‌رسید حتما دستش  رو روی سینه اش می‌گذاشت و سلام می‌کرد.

فارس: درخصوص اعزام‌شان به سوریه هم توضیح بفرمائید.
همسر شهید: ابتدا از بندرعباس اقدام کرد که به سوریه برود اما بندرعباس بسیجی را اعزام نمی‌کرد به همین دلیل از طریق دوستانش به سیستان و بلوچستان رفت و خودش را مقیم آنجا معرفی کرد و توانست به سوریه برود و پس از یک دوره در تهران راهی سوریه شدند و اول به دمشق رفتند و پس از زیارت حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه(س) راهی مقرشان شدند و پس از مدتی در سوریه و در یک عملیات که در روستا تل دادین در جنوب شهر حلب به شهادت رسیدند.

فارس: چند سال از شهادت عبدالحمید سالاری گذشته است؟
 همسر شهید: چهار سال گذشته است. بیست و یکم آذر چهارمین مراسم سالگرد شهادت شهید در مسجد مهدی موعودآزادگان برگزار می‌شود.

فارس: فرزندان ایشان در چه حالی هست؟

همسر شهید: فرزندان شهید آقا محمدامین کلاس دوازدهم مدرسه نمونه جامعه الصادق تحصیل می کند و زهرا خانم کلاس دهم و در مدرسه سما در حال تحصیل هستند.

فارس: کجا ساکن هستید؟
همسر شهید: بندرعباس محله آزادگان ساکن هستیم.

فارس: پیام شما برای مردم چیست؟
همسر شهید: پیامم به مردم این است که پشتیبان ولایت رهبری باشیم و گوش به فرمان رهبر باشیم و فریب حرف‌های منافقین را نخوریم و خون شهدا را پایمال نکنیم که این شهدا از زن و فرزندانشان گذشتن بخاطر انقلاب و اسلام و مردم که در آرامش و امنیت زندگی کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن