ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 114808
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱:۵۲
  • 249 بازدید
  • ارسال توسط :
خبر‌های خوش دانشجویی در آستانه روز دانشجو / مشکل پرداخت وام دانشجویان دکترا حل شد

خبر‌های خوش دانشجویی در آستانه روز دانشجو / مشکل پرداخت وام دانشجویان دکترا حل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته […]

خبر‌های خوش دانشجویی در آستانه دانشجو / مشکل پرداخت وام دانشجویان دکترا حل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.
مشکل وام دکتری حل شد نرخ سود تسهیلات ویژه دانشجویان دکتری با هماهنگی مسؤولان صندوق رفاه دانشجویان و بانک توسعه تعاون، ۴ درصد تعیین شد و اضافه پرداختی دانشجویان بازگردانده می‌شود.    مهدوی یک دانشجوی ورودی سال ۹۶ مقطع دکتری در تشریح جزئیات نارضایتی از وام بانک توسعه تعاون ویژه دکتری، اظهار داشت: همواره وام ویژه دکتری توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شد، اما در بهمن ماه سال ۹۵ در کنار وام صندوق رفاه، وام بانک توسعه تعاون هم به دانشجویان معرفی شد.

وی ادامه داد: در آن زمان اعلام شد که وام بانک توسعه تعاون هیچ تفاوتی با وام صندوق رفاه دانشجویان ندارد و حتی مزیت‌هایی هم نسبت به وام صندوق رفاه دانشجویان خواهد داشت؛ از جمله اینکه مبلغ وام و دوره تنفس وام بانک توسعه تعاون از وام صندوق رفاه دانشجویان بیشتر است. وام بانک توسعه تعاون حدود ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از وام صندوق رفاه دانشجویان بود و به عبارتی بانک توسعه تعاون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای ۳ ماه به دانشجویان دکتری پرداخت می‌کرد.
نهاد رهبری دانشگاه شهید بهشتی شنبه‌ها به دانشجویان مشاوره ازدواج می‌دهد حجت الاسلام پورذهبی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه شهید بهشتی ، پیرامون ازدواج دانشجویی و برنامه‌های این دانشگاه در این باره گفت: ازدواج دانشجویی در دانشگاه شهید بهشتی ثبت نام ازدواج متاهلی، جشن ازدواج دانشجویی و بعد سفر به مشهد را برای دانشجویان در نظر دارد.

وی ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت‌های نهاد رهبری در زمینه ازدواج دانشجویی مسئله همسان گزینی است که در دانشگاه انجام می‌شود؛ اما زیر نظر نهاد رهبری نیست و نهاد با آن‌ها همکاری دارد. این طرح در دانشگاه بسیار فعال است. همسر شهید شهریاری مسئول اداره همسان گزینی در دانشگاه شهید بهشتی است.   خبر‌های خوش دانشجویی در آستانه دانشجو / مشکل پرداخت وام دانشجویان دکترا حل شد   بازدید رایگان دانشجویان از برج میلاد همزمان با روز دانشجو همزمان با روز ۱۶ اذر که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز دانشجو ثبت شده است، بخش گردشگری این مجموعه تسهیلاتی را برای بازدید این قشر فرهیخته در نظر گرفته است.

بر این اساس تمامی دانشجویانی که علاقه‌مند به بازدید از ششمین برج مخابراتی دنیا هستند، می‌توانند در روز ۱۶ آذر با در دست داشتن کارت دانشجویی، از ساعت ۹ الی ۱۲ از برج میلاد به عنوان شاهکار مهندسی ساز ایرانی بازدید کنند.
نهاد رهبری دانشگاه تهران در تامین هزینه جهیزیه به دانشجویان متاهل کمک می‌کند حجت الاسلام کرمی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه تهران، پیرامون ازدواج دانشجویی این دانشگاه گفت: برنامه‌ای که هر سال در این خصوص داشتیم، برنامه متمرکز در مشهد مقدس بود که به همراه کارگاه‌هایی هر ساله برای دانشجویانی که ازدواج دانشجویی داشتند، برگزار می‌شد.

وی افزود: در این دو سال اخیر در دانشگاه تهران فضای کارگاه‌های مهارتی را تقویت و در واقع بر روی همسرگزینی به مهارت‌های قبل از ازدواج تمرکز کرده ایم؛ چرا که تا پیش از این ما بر روی انتخاب همسر دانشجویان کمکی نمی‌کردیم و ممکن بود در برخی انتخاب‌ها دانشجویان به مشکل بربخورند و یا خدای ناکرده به طلاق منجر شود.
طرح جهادی «شهید حججی» در اطراف تهران اجرایی می‌شود

عادلی، مسئول گروه جهادی منتظران ظهور ، با اشاره به فعالیت‌های این گروه درمناطق و روستا‌های اطراف تهران گفت: این طرح از هفته گذشته آغاز شده و قرار است این طرح بصورت پایلوت بنام طرح شهید حججی اجرا شود.

وی افزود: اجرای این طرح تا عید نوروز ادامه دارد و هر جمعه در یک روستای حاشیه تهران این طرح اجرایی می‌شود.
برگزاری ۱۴ ویژه برنامه روز دانشجو در دانشگاه تهران مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران ، با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه تهران گفت: به مناسبت ۱۶ آذر یا روز دانشجو، ۱۴ برنامه توسط کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

سرسنگی افزود: بنا به دعوت ۴ تشکل بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و جنبش عدالت خواه دانشگاه تهران، حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه روز شنبه، ۱۶ آذر به دانشگاه تهران می‌آید.

دانشجویان مناطق محروم دانشگاه علمی کاربردی تخفیف شهریه می‌گیرند محمد حسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی  با اشاره به حمایت این دانشگاه از دانشجویان مناطق محروم گفت: از ابتدای امسال کارت یارانه تغذیه ویژه این دانشجویان صادر کردیم که به صورت آزمایشی در استان سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.

وی افزود: دانشجویانی که مشکل مالی دارند، شناسایی خواهند شد و از این حمایت‌ها برخوردار می‌شوند.   فراخوان ثبت نام ازدواج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام شد
  ثبت نام ازدواج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در قالب دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی (همسفر تا بهشت)، آغاز شده و تا دی ماه سال جاری ادامه دارد.

مطابق اعلام ستاد ازدواج دانشجویی کشور، این مراسم در مشهد مقدس برگزار می‌شود.   خبر‌های خوش دانشجویی در آستانه دانشجو / مشکل پرداخت وام دانشجویان دکترا حل شد
صلاحیت بیش از ۲۰۰ رئیس دانشگاه در کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها نگاهداری دبیر کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه­‌ها در آستانه سی و پنجمین سالگرد تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از وظایف عمده و مستمر شورای عالی انقلاب فرهنگی از بدو شکل‌گیری تا کنون؛ بررسی و تأیید صلاحیت رؤسای پیشنهادی دانشگاه‌های سراسر کشور اعم از دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز رؤسای واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

نگاهداری ادامه داد: در جلسه ۷۶۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۵ خرداد ۹۴، بعد از پیشنهاد مشترک وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تصویب و تأیید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته‌ای با عنوان «کمیته تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها» برای انجام این وظیفه تشکیل شد.  
بسیاری از واحد‌های دانشگاه آزاد متعهد به ایجاد خوابگاه متاهلی شده‌اند حجت الاسلام کلانتری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، پیرامون برنامه‌های این دانشگاه در ازدواج دانشجویی گفت: تلاش ما این است که فضای دانشگاه آزاد برای تسهیل ازدواج دانشجویان فضای آماده‌ای باشد و مشوقی باشیم تا دانشجویان از این برنامه استقبال کنند.

وی افزود: در پی این هستیم تا یک تحول فضایی را برای ازدواج دانشجویی در دانشگاه آزاد ایجاد کنیم. یکی از فعالیت‌هایی که امسال دانشگاه آزاد در نظر گرفته است برای واحد‌هایی که دارای خوابگاه‌های دانشجویی هستند تلاش شده تا بخشی از این فضا به خوابگاه متاهلی برای دانشجویان تبدیل شود. بسیاری از استان‌ها واحد‌های دانشگاه آزاد متعهد شدند که بخشی از خوابگاه را به خوابگاه‌های متاهلی تخصیص دهند.
جای پای وزارت علوم در انتصاب رئیس فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی! فدراسیون ورزش دانشگاهی تنها فدراسیون دانشگاهی کشور قلمداد می‌شود که هر ۴ سال یکبار برای تغییر ریاست اسفندماه انتخاباتی برگزار می‌کند. این انتخابات با رأی گیری از ۴۳ عضو مجمع فدراسیون و انتخاب یک نفر از کاندید‌های مورد نظر به سرانجام می‌رسد.

برآن شدیم تا برای مطلع شدن از شرایط کامل این انتخابات و نحوه برگزاری آن با رئیس فعلی فدراسیون ورزش دانشگاهی گفتگو کنیم.

دهخدا، رئیس فدراسیون ورزش ملی دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون انتخابات اسفندماه این فدراسیون گفت: یکی دو ماه قبل از برگزاری انتخابات ثبت نام کاندیدا‌های آن آغاز می‌شود و در زمان مقرر طبق مقررات و دستورالعمل تمام فدراسیون‌ها این انتخابات انجام خواهد شد.
اختتامیه جشنواره تندیس ملی دانشجویان فداکار ۲۰ آذر در دانشگاه تهران جمال رحیمیان، دبیر نهمین دوره تندیس ملی فداکاری دانشجویان گفت: نهمین دوره اهدای تندیس فداکاری دانشجویان ۲۰ آذر در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره ۳۰ برگزیده خواهیم داشت که شامل ۱۲ گروه دانشجویی و ۱۸ فرد دانشجوی فداکار است.
فراخوان هجدهمین جشنواره ملی پایان نامه سال دانشجویی دانشجویان و طلابی که از مهر ۱۳۹۶ تا پایان شهریورماه ۱۳۹۸ در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری و یا سطوح معادل آن در حوزه‌های علمیه از پایان نامه خود دفاع کرده اند، می‌توانند تا ۳۰ بهمن ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.isba.ir و تکمیل پرسشنامه الکترونیک و بارگذاری نسخه الکترونیک پایان نامه خود نسبت به ثبت نام در جشنواره اقدام کنند.

بخش اصلی این جشنواره شامل ۶ گروه علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و دامپزشکی و علوم انسانی است.   نظارت بر اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها جدی‌تر می‌شود منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به نظارت بر اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: در انتهای این سند پیش بینی برای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها شده است که رئیس این شورا وزیر علوم است و جلسات آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شود.

وی گفت: تاکنون این شورا مسئولیت اجرای این سند را در دانشگاه‌ها به عهده داشته، اما در تلاش هستیم که گزارش گیری از نحوه اجرای این سند داشته باشیم و هماهنگی‌هایی قرار است که انجام شود که نظارت بیشتری بر روی اجرای این سند صورت بگیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن