ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 114849
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
  • 120 بازدید
  • ارسال توسط :
عادل الجبیر: حوثی‌ها در آینده یمن نقش دارند

عادل الجبیر: حوثی‌ها در آینده یمن نقش دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی امروز (جمعه) در نشست گفت‌وگوی مدیترانه‌ای در رم پایتخت ایتالیا، با متهم کردن دوباره ایران به تهدید منطقه و در یک عقب‌نشینی آشکار، گفت که انصارالله یمن نیز می‌تواند در ترسیم آینده این کشور نقش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی امروز (جمعه) در نشست گفت‌وگوی مدیترانه‌ای در رم پایتخت ایتالیا، با متهم کردن دوباره ایران به تهدید منطقه و در یک عقب‌نشینی آشکار، گفت که انصارالله یمن نیز می‌تواند در ترسیم آینده این کشور نقش داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه العربیه، عادل الجبیر مدعی شد که ایران به صدور انقلاب خود باور دارد و به حاکمیت کشورهای دیگر احترام نمی‌گذارد. او گفت که تحمل رفتارهای ایران برای عربستان سعودی دیگر قابل تحمل نیست و تهران باید از ابزارهایی که با آنها منطقه و جهان را تهدید می‌کند محروم شود و افزود: «باید نسبت به ایران سخت‌گیر باشیم و کسی به دنبال جنگ با ایران نیست.» 

بیشتر بخوانید: وزیر سعودی: تحریم ایران باید تشدید شود رایزنی مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا با الجبیر در خصوص «ایران»

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی همچنین بار دیگر با طرح این ادعا که دخالت ایران در امور یمن مخرب است، اظهار داشت که یمن برای ریاض از اهمیت خاصی برخوردار است.

او پس از گذشت پنج سال از یورش به یمن، از امکان رسیدن به آتش‌بس در این کشور سخن گفت و اذعان کرد: «تمامی یمنی‌ها از جمله حوثی‌ها در آینده یمن نقش دارند و احتمال رسیدن به آتش‌بس و در گام بعدی، حل و فصل بحران وجود دارد.»

این مقام سعودی در ادامه ادعا کرد که حوثی‌ها جنگ را در یمن آغاز کرده‌اند نه عربستان سعودی و اکنون نیز تنها راه حل بحران این کشور سیاسی است.

سخنان عادل الجبیر درباره انصارالله و به رسمیت شناختن این جنبش در آینده یمن در شرایطی مطرح می‌شود که ریاض پس از پنج سال جنگ بیهوده و دهها هزار کشته و میلیون‌ها آواره و پس از حملات پهپادی به تأسیسات آرامکو و همچنین دهها حمله موشکی و پهپادی به تأسیسات و زیرساخت‌های نظامی سعودی، با جدیت به دنبال پایان دادن به جنگ یمن افتاده و چندین دور مذاکره نیز با هیأت انصارالله یمن در ریاض، عمان و اردن برگزار کرده است.

الجبیر که با وجود برکناری از وزارت خارجه به دنبال جنجال قتل «جمال خاشقچی»، همچنان نقش قابل توجهی در سیاست خارجی ریاض ایفا می‌کند، در خصوص روابط بین عربستان سعودی و آمریکا نیز گفت که ریاض با واشنگتن برای مقابله با آنچه وی دخالت‌های ایران خواند همکاری می‌کند همان‌طور که این دو کشور با هم علیه تروریسم جنگیده‌اند. 

الجبیر در حالی از مبارزه مشترک ریاض و واشنگتن با تروریسم سخن گفته که این دو کشور متهمین اصلی حمایت از برخی گروه‌های تکفیری در منطقه از جمله گروه تروریستی داعش هستند.

«عادل الجبیر» در خصوص بحران سه ساله با قطر نیز گفت که تغییر موضع در خصوص این کشور به گام‌های دوحه بستگی دارد و آنها خود می‌دانند که این گام‌ها کدام هستند.

او درباره مسأله فلسطین نیز بر حمایت از تشکیل کشور فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد و گفت که ریاض به اطلاع واشنگتن رسانده است که موضع آمریکا در ارتباط با صلح (سازش) اصل دو دولتی را تضعیف می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن