ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 114899
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :

هشدار وزیر یمنی به عربستان درباره شن‌های روان عدن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، از زمان امضای توافق ریاض میان نیروهای «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) مورد حمایت امارات و نیروهای دولت مستعفی یمن در ماه نوامبر گذشته، دو طرف یکدیگر را به نقض این توافق متهم می‌کنند. هم اکنون و علی‌رغم امضای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، از زمان امضای توافق ریاض میان نیروهای «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) مورد حمایت امارات و نیروهای دولت مستعفی یمن در ماه نوامبر گذشته، دو طرف یکدیگر را به نقض این توافق متهم می‌کنند.

هم اکنون و علی‌رغم امضای توافق ریاض، استان «ابین» در ۴۵ کیلومتری شرق عدن شاهد تنش‌های زیادی میان دو طرف است.

«صالح الجبوانی» وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن در واکنش به همین موضوع در توئیتر خود نوشت: شورای مزدوران شورشی (شورای انتقالی جنوب) در عدن نیروهای خود را تجهیر کرده و آنها را به «زنجبار» (در استان عدن) فرستاده و مانند یک دولت رفتار می‌کند، کاری که در زمان حضور امارات نمی‌کرد و همین موضوع باعث سوالات بیشتر درباره نقش سعودی در عدن می‌شود و اینکه چرا به کمک دولت قانونی (دولت مستعفی) نیامده است. سعودی باید با صراحت گزینه‌های خود را مشخص کند قبل از اینکه در شن‌های روان عدن غرق شود.

 

اواخر هفه گذشته منابع آگاه اعلام کردند، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای گارد ریاست‌جمهوری و نیروهای «الحزام الامنی» (وابسته به امارات) که از زنجبار به سمت «احور» واقع در شرق ابین آمده بودند، آغاز شده شده است (جزئیات بیشتر).

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن