ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 114949
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰:۰۰
  • 121 بازدید
  • ارسال توسط :
اختلاف و اتهام زنی بین نیروهای وابسته به عربستان در یمن شدت گرفت

اختلاف و اتهام زنی بین نیروهای وابسته به عربستان در یمن شدت گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، دولت مستعفی یمن در بیانیه ای بر التزام خود به توافق ریاض تاکید و هر گونه استقرار مداوم نظامی را در "عدن " پایتخت موقت دولت مستعفی را رد کرد. اخبار بین‌الملل– "راجح بادی" سخنگوی دولت مستعفی، شورای انتقالی را مسؤول درگیری ها و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

دولت مستعفی یمن در بیانیه ای بر التزام خود به توافق ریاض تاکید و هر گونه استقرار مداوم نظامی را در "عدن " پایتخت موقت دولت مستعفی را رد کرد.

اخبار بین‌الملل– "راجح بادی" سخنگوی دولت مستعفی، شورای انتقالی را مسؤول درگیری ها و کارشکنی در توافق ریاض دانست.

این موضوع با واکنش منفی شورای انتقالی رو به رو شد و این شورا با صدور بیانیه ای از اتهامات دولت مستعفی در خصوص رد استقرار نیروهای نظامی در جنوب، انتقاد کرد.

"نزار هیثم" سخنگوی شورایی انتقالی جنوب یمن با تاکید بر پایبندی این شورا بر توافق ریاض، خواستار التزام طرف مقابل به این توافق شد و اقدامات دولت مستعفی را محکوم و بر حق خود در دفاع از خاک و مقابله با هر قدرتی که از حد و مرزها تجاوز کند، تاکید کرد.

پس از ماه‌ها کشمکش و درگیری مسلحانه میان نیروهای وفادار به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن (وابسته به عربستان) و شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) در جنوب این کشور، روز سه شنبه چهاردم آبان ماه با میانجیگری سعودی‌ها، توافقی میان نیروهای شورای انتقالی جنوب و نیروهای منصور هادی در ریاض به امضا رسید.

امضای این توافق با حضور چهره‌هایی همچون «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن در ریاض صورت گرفت. از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض می‌توان به استقرار نیروهای وابسته به منصور هادی در شهر عدن طی مدت ۷ هفته، متمرکز شدن نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و تعیین ۱۲ وزیر از شورای انتقالی جنوب در دولت آینده از مجموع ۲۴ وزیر کابینه اشاره کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن