ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 115012
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
  • 137 بازدید
  • ارسال توسط :
حمدوک: تعداد نیروهای سودان در یمن کاهش یافته‌اند

حمدوک: تعداد نیروهای سودان در یمن کاهش یافته‌اند

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، عبدالله حمدوک نخست‌وزیر سودان گفت: ما با آمریکا بر سر ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک به توافق رسیدیم و این نقطه عطفی برای یک آغاز جدید خواهد بود. وی اظهار داشت: […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، عبدالله حمدوک نخست‌وزیر سودان گفت: ما با آمریکا بر سر ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک به توافق رسیدیم و این نقطه عطفی برای یک آغاز جدید خواهد بود.

وی اظهار داشت: برای اینکه آمریکا نام سودان را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خط بزند نیازمند برداشتن گام‌های زیادی در روابطمان با این کشور هستیم.

حمدوک گفت: رسیدن به راه حل سیاسی بحران یمن یک ضرورت است و تعداد نیروهای سودانی به 5 هزار نفر کاهش یافته است.

نخست وزیر سودان هفته گذشته به آمریکا رفت تا با مقامات این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه و حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی گروه های تروریستی مذاکره کند. در این سفر مقامات کاخ سفید شروطی را برای حذف نام سودان از این فهرست مطرح کردند که از جمله آنها می‌توان به همکاری دوجانبه در مبارزه با تروریسم، بسته شدن پرونده مطالبات قربانیان حمله به ناو کول، سفارتخانه های آمریکا در کنیا و نایروبی اشاره کرد. در جریان حمله به ناو کول 17 آمریکایی کشته و 39 نفر دیگر مجروح شدند و دادگاهی در آمریکا دولت خارطوم را به پرداخت 314 میلیون دلار غرامت به قربان این حادثه محکوم کرد. هرچند که شبکه القاعده این عملیات‌ها را انجام داد اما آمریکا معتقداست که القاعده از حمایت دولت خارطوم برخوردار بود.

سفر نخست‌‌وزیر سودان به آمریکا به‌دعوت رسمی واشنگتن

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن