ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 115029
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
  • 108 بازدید
  • ارسال توسط :

ترامپ چشم انتظار است، برویم مذاکره/ ترکان:من نمی‌فهمم «مدیریت جهادی» یعنی چه

سرویس سیاست مشرق – روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه “ویژه‌های مشرق” نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید. ******* […]

سرویس سیاست مشرق – روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه “ویژه‌های مشرق” نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ترامپ چشم انتظار است، برویم مذاکره

«کوروش احمدی» در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«اعلام برنامه سفر آقای روحانی به ژاپن را باید ناچارا شروع تلاش دیگری برای رفع یا تخفیف تنش بین ایران و امریکا از مجاری دیپلماتیک به شمار آوریم و امیدوار باشیم که چنین تلاشی مورد حمایت همه جناح‌ها در داخل قرار گیرد…طی این سه ماه خوشبختانه اتفاق ویژه‌ای از نوع مثلا حمله حوثی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان و مانند آن رخ نداده است. برعکس طی ماه گذشته شاهد برخی تحولات مثبت در جهت تسهیل تحرکات دیپلماتیک بوده‌ایم. مبادله دو زندانی ایرانی و امریکایی در هفته گذشته و واکنش مثبت ترامپ در قالب تشکر از ایران و یادآوری محاسن مذاکره آخرین تحول از این نوع بود».

احمدی در ادامه نوشت:«واقعیت این است که تهران باید تا حداکثر توان نشان دهد که موضعی منطقی و واقع‌بینانه در این رابطه دارد و به سهم خود آماده تلاش در این رابطه است. بدیهی است که در پی اعلام آمادگی مستمر ترامپ برای مذاکره، نباید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که طرف امریکایی بتواند علاوه بر اعمال تحریم‌های ظالمانه در جنگ تبلیغاتی در منظر افکار عمومی جهانی نیز دست پیش را داشته باشد».

وقتی ترامپ به ریاست جمهوری رسید، طیف اصلاح طلب که تا پیش از آن به ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون»(مادر داعش) تبدیل شده بودند و لوگوی روزنامه خود را با لباس هیلاری ست می کردند، از این نتیجه عصبانی شده و تاکید کردند که ترامپ یک «دیوانه» است.

ماهها گذشت، وقتی ترامپ از برجام خارج شد. دولتمردان و اصلاح طلبان تاکید کردند که او یک «مزاحم» بود و همان بهتر که رفت.

در سالهای اخیر نیز فعالین اصلاح طلب و برخی دولتمردان بارها تاکید کردند که علت اصلی بی دستاوردی برجام، حضور ترامپ در کاخ سفید است.

حالا طیف اصلاح طلب با ذوق زدگی و شعف اعلام می کند که باید هر چه سریعتر با آن دیوانه مزاحم به مذاکره بنشینیم.

این در حالی است که ترامپ در گام اول به دنبال نمایش مذاکره(فتو دیپلماسی) است. اینکه صرفا با رئیس جمهور ایران در یک قاب قرار گرفته و آن را نشانه استیصال و ضعف ایران معرفی کند.

دونالد ترامپ در گام دوم به دنبال برجامیزه کردن توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران است. چندی پیش «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با رونمایی از این طرح گفت، ایران ابتدا باید مذاکرات موشکی و منطقه ای را کلید زده و تغییرات مدنظر را لحاظ کند و سپس مذاکرات درخصوص لغو تحریم ها را شروع کند.

چندی پیش «جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما صراحتا اعلام کرد که اگر دموکرات ها بجای ترامپ بودند، آنها هم از برجام خارج می شدند اما گلایه وی از ترامپ این بود که او خیلی زود این کار را انجام داد و ابتدا باید با وعده و وعید، مذاکرات موشکی و منطقه ای را تا حد مطلوب جلو می برد و سپس از برجام خارج می شد.

نکته تأسف برانگیز این است که طیف اصلاح طلب و البته برخی دولتمردان اصرار دارند که ایران از یک سوراخ، چندین بار گزیده شود. و مسئله تأسف برانگیزتر اینکه نویسنده یادداشت روزنامه اصلاح طلب اعتماد- به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس- از اینکه انصارالله یمن، در ماههای اخیر در پاسخ به جنایات آل سعود، بار دیگر تأسیسات نفتی این رژیم را هدف قرار نداده، ابراز خوشحالی کرده است!

** ترکان: من نمی‌فهمم «مدیریت جهادی» یعنی چه

«اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس جمهور در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت:«واقعیت این است که آقای روحانی حتی اگر در هیچ حوزه‌ای در سال 92 برنامه نداشته-که البته داشت- در مهم‌ترین بحث آن روز کشور به شکل کاملاً ایجابی و با برنامه وارد شد که آن هم بحث هسته‌ای بود. برنامه مذاکرات هم با توجه به رسیدن به برجام در سال 94 نشان داد که اتفاقاً نه برنامه‌ای انتزاعی، بلکه کاملاً واقع‌بینانه و عملیاتی بود که البته برخی سنگ‌اندازی‌های داخلی در برابر آن به موازات مواجهه دولت ترامپ در زمینگیر شدنش تأثیر بسزایی داشت. اما همان برنامه زمینگیر شده یعنی برجام هنوز هم برای کشور کارکردهایی دارد که اگر نداشت الان شاهد خروج ایران از آن می‌بودیم».

ترکان در ادامه نوشت:«در نقطه مقابل هنوز مشخص نشده مثلاً منظور مخالفان دولت از برنامه‌ای چون مدیریت جهادی چیست و اگر تعریفی انتزاعی از این برنامه ندارند مثلاً نسبت پرونده‌های شهرداری تهران یا بلندمرتبه‌سازی‌های پرحاشیه و پرابهام منطقه 22 تهران با این مدیریت جهادی کجاست؟».

آقای ترکان همان شخصی است که پیش از این در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود، ما ایرانی ها قدرت رقابت در هیچ صنعتی جز آبگوشت بزباش و قرمه سبزی را نداریم!

حالا وی مدعی شده است که مدیریت جهادی موضوعی مبهم است که در صحنه عمل مشاهده نشده است. ترکان تلاش کرده است که با کلی گویی درباره بلندمرتبه سازی در منطقه 22 تهران، اینگونه وانمود کند که مدیریت جهادی صرفا یک ژست و شعار است.

گویا ثبت نام «محمدباقر قالیباف» در انتخابات مجلس، دولتمردان و حامیان دولت را حسابی عصبانی کرده است. «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور دیروز گفته بود «قالیباف نه جوان است و نه عملکرد آنچنانی دارد». حالا ترکان مدیریت جهادی را موضوعی صرفا شعاری نامیده است.

این در حالی است که کارنامه درخشان قالیباف در شهرداری تهران، یکی از مصادیق اصلی مدیریت جهادی است.

افزایش حدود 4 برابری خطوط متر پایتخت، افزایش بالغ بر هزارتایی تعداد واگن ها در ناوگان مترو، خرید و نوسازی بالغ بر 3 هزار اتوبوس، ایجاد سامانه خدمات دهی به معلولان و جانبازان، افزایش دو برابری پل ها و تقاطع های غیرهمسطح، احداث حدود نیمی از بزرگراه های تهران، احداث حدود 24 کیلومتر تونل در شهر تهران، ساخت بالغ بر هزار بوستان در شهر تهران، 38 هزار هکتار جنگل کاری در قالب کمربند سبز پیرامون تهران، ترمیم و نوسازی بافت فرسوده به میزان 4 برابر در مقایسه با سایر نقاط کشور، افزایش حدود 80 درصدی ایستگاه های آتش نشانی، تجهیز 354 محله تهران به خانه های سلامت، افزایش 5 هزارتایی صندلی های سینما، شتاب 5 برابری خدمات در جنوب شهر نسبت به شمال شهر و…بخشی از خدمات مدیریت جهادی در دوره شهرداری قالیباف است.

ترکان همزمان با حمله به مدیریت جهادی، کارنامه خالی دولت را به گردن منتقدان و ترامپ انداخته است. واقعیت این است که مدیریت پیر و خسته، در عین حال که خسارت های عملکرد خود را به گردن دیگران می اندازد، کارنامه موفق دیگران را نیز انکار می کند.

** ناکارآمدی مجلس تقصیر ردصلاحیت هاست

«محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «این مجلس نتیجه ردصلاحیت هاست» نوشت:«زمانی که به شرایط امروز مجلس نگاه می‌کنیم و با کارکردهایی که قانون اساسی برای این نهاد در نظر گرفته است، مقایسه می‌کنیم در می‌یابیم که مجلس از وظایف خودش بازمانده است».

صادقی در ادامه نوشت:«زمانی که نمایندگان از تمرکز بر امور قانون و نظارت بر آن به‌عنوان نماینده مردم بودن فاصله گرفته و به سمت دخالت در امور اجرایی می‌روند، با دست خود جایگاه مجلس را پایین می‌آورند. البته با مباحث مربوط به تایید و رد صلاحیت‌ها، دوره به دوره توان صلاحیت کارشناسی شده افرادی که قرار است به عنون نماینده در مجلس حضور یابند، کاهش بسیاری داشته است. نمایندگانی که رفتاری خارج از شأن مجلس دارند، محصول همین رد و تایید صلاحیت‌ها هستند».

این نماینده اصلاح طلب مجلس چندی پیش همزمان با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در اقدامی کاسبکارانه اعلام کرد که از نمایندگی مجلس استعفا خواهد داد. نکته تأمل برانگیز اینجاست که وی تنها چند روز پس از این ادعا، در انتخابات دور بعدی مجلس ثبت نام کرد!

اصلاح طلبان ناکارآمدی خود را به گردن نظارت استصوابی می اندازند. این در حالی است که در انتخابات شورای شهر، نظارت استصوابی شورای نگهبان وجود ندارد. نتیجه این شده است که شوراهای شهر در نقاط مختلف کشور از جمله شورای شهر اصلاح طلب تهران به نماد ناکارآمدی مبدل شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن