ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 115164
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
  • 469 بازدید
  • ارسال توسط :
دیدار و گفت‌وگوی رهبر انصارالله و نماینده سازمان ملل در امور یمن

دیدار و گفت‌وگوی رهبر انصارالله و نماینده سازمان ملل در امور یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن و «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه ضمن دیدار با یکدیگر درباره آخرین تحولات مربوط به این کشور گفت‌وگو کردند. به نوشته وبگاه انصارالله، سید عبدالملک الحوثی در این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن و «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه ضمن دیدار با یکدیگر درباره آخرین تحولات مربوط به این کشور گفت‌وگو کردند.

به نوشته وبگاه انصارالله، سید عبدالملک الحوثی در این دیدار بر مواضع ثابت خود درباره برقراری صلح در یمن تأکید کرد و گفت که صنعاء در این خصوص جدی و مسئولانه عمل می‌کند.

بر اساس این گزارش، سید الحوثی در این دیدار به مسایل مربوط به مشکلات و درد رو رنج‌های مردم یمن ناشی از حملات ائتلاف سعودی و محاصره این کشور پرداخت و بر لزوم توقف این حملات و رفع محاصره فرودگاه صنعاء تأکید کرد.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: «اوضاع انسانی این کشور بحرانی است و فرودگاه بین‌المللی صنعاء و همچنین اهالی شهرستان الدریهمی (در استان الحدیده) همواره تحت محاصره ائتلاف سعودی قرار دارد».

سید عبدالملک الحوثی در این دیدار به نقض‌ مکرر توافق سوئد از سوی ائتلاف سعودی اشاره کرد و گفت که اجرای این توافق باید بیشتر مورد اهتمام سازمان ملل قرار بگیرد.

طبق توافق صورت گرفته میان هیأت اعزامی از صنعاء و هیأت ریاض در استکهلم سوئد در تاریخ ۲۲ آذر ماه سال گذشته، قرار بر این بود که طرفین باید نیروهای خود را از شهر الحدیده و بنادر الصلیف و رأی عیسی خارج کنند که طبق اعلام شورای شهر الحدیده، ائتلاف سعودی هنوز عقب‌نشینی نکرده است.

این در حالی است که سازمان ملل به طور رسمی خروج نیروهای انصارالله و ارتش یمن از الحدیده را تأیید کرده بود اما برای خروج طرف سعودی اقدامی نکرده است.

اخیرا، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده که «ائتلاف سعودی از ابتدای توافق آتش‌بس در الحدیده تاکنون، ‌۳۰۹۰۳ بار  آتش‌بس را نقض کرده است». وی همچنین گفت که از ابتدای این توافق، ۱۷۵ نفر از شهروندان یمنی کشته و ۴۸۱ نفر از جمله ده‌ها زن و کودک زخمی شده‌اند.

ائتلاف سعودی روز دوشنبه نیز با نقض آتش‌بس در استان «الحدیده» واقع در غرب یمن، منازل مسکونی این منطقه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد. (جزئیات بیشتر)

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن