ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 115188
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :
یمن|توافق ریاض در مرز شکستی زودهنگام

یمن|توافق ریاض در مرز شکستی زودهنگام

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره محمد الحضرمی وزیرخارجه دولت مستعفی یمن٬شورای انتقالی جنوب را به جلوگیری از اجرای برنامه‌های امنیتی و نظامی توافق‌نامه ریاض که در نوامبر گذشته میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره محمد الحضرمی وزیرخارجه دولت مستعفی یمن٬شورای انتقالی جنوب را به جلوگیری از اجرای برنامه‌های امنیتی و نظامی توافق‌نامه ریاض که در نوامبر گذشته میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب امضا شد، متهم کرد.

از سوی دیگر صالح جبوانی وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن اعلام کرد که مفاد توافق‌نامه ریاض جز در مورد بازگشت نخست وزیر آن٬ در هیچ‌زمینه‌ای اجرا نشده است.

جبوانی در گفتگو با شبکه الجزیره اظهار داشت که شورای انتقالی جنوب٬ بر عدن مسلط شده است.

جزئیات دیدار نماینده سازمان ملل با رهبر جنبش انصارالله یمنموج جدید درگیری‌ها در جنوب یمن/ شبه نظامیان اماراتی و شبه نظامیان هادی به جان هم افتادند

وی اضافه کرد دولت مستعفی یمن چهار سال تحت فشارهای شدید بود. وی همچنین امارات و عربستان را به تضعیف کردن دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن متهم کرد.

صالح جبوانی تصریح کرد دولت مستعفی یمن با حسن نیت در جنوب رفتار می‌کرد، اما امارات تلاش داشت تا شبه نظامیان در جنوب را به ابزاری برای تجزیه یمن تبدیل کند.

وی ادامه داد دولت مستعفی یمن درحال حاضر دو گزینه پیش‌رو دارد: اینکه واقعیت را قبول کند و یا وارد یک درگیری مسلحانه شود.

دولت مستعفی یمن با شورای انتقالی جنوب٬ در 5 نوامبر سال میلادی جاری توافق‌نامه‌ای در ریاض پایتخت عربستان امضا کردند که طبق آن قرار بود شورش شورای انتقالی جنوب در عدن پایان یابد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن