ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 115207
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۵:۰۷
  • 342 بازدید
  • ارسال توسط :
آزادی 10 اسیر دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن

آزادی 10 اسیر دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت صنعا از آزادی ده نفر دیگر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی یک عملیات مبادله اسرا با وساطت محلی در جبهه «شبوه» خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از وبگاه خبری المسیره، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت صنعا از آزادی ده نفر دیگر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی یک عملیات مبادله اسرا با وساطت محلی در جبهه «شبوه» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از وبگاه خبری المسیره، «عبدالقادر المرتضی»، رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن و عضو هیئت مذاکره کننده صنعا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: به حول و قوه الهی ۱۰ نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی روز سه‌شنبه طی یک عملیات مبادله اسرا و با وساطت بومی‌ها در جبهه استان «شبوه» آزاد شدند.

کمیته ملی امور اسرا و مفقودان یمن روز شنبه هم از آزادی هشت نفر دیگر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یک یک عملیات مبادله اسرا در چند جبهه و با وساطت بومی‌ها خبر داده بود.

عملیات مبادله اسرا میان دولت نجات ملی یمن و دولت مستعفی در نوبت‌های متعدد و هر بار به تعداد اندک انجام می‌شود بخصوص که سازمان ملل هم در اجرای توافق مبادله کل اسرا با یکدیگر که به امضای طرفین و تحت نظارت سازمان ملل رسیده بود، ناتوان است.

«ترکی المالکی» سخنگوی رسمی ائتلاف عربی در ۲۶ نوامبر (پنجم آذر ماه) گذشته اعلام کرد که فرماندهی ائتلاف به ابتکار خود تصمیم گرفته ۲۰۰ اسیر از اسرای صنعا را آزاد کند. کمیته بین المللی صلیب سرخ در ۲۸ نوامبر ۱۲۸ اسیر صنعا را در چارچوب ابتکار ائتلاف سعودی با سه فروند هواپیما از «خمیس مشیط» عربستان به صنعا انتقال داد.

رئیس کمیته امور اسرای صنعا در ۲۶ اکتبر گذشته هم گفت: «از نیمه‌های سال ۲۰۱۵، ۳۰۰ عملیات مبادله اسرا با دولت عبد ربه منصور هادی از طریق میانجی‌ها و توافق‌های محلی انجام شده که طی آن هفت هزار اسیر دو طرف آزاد شده‌اند».

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن