ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 115213
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۶:۲۷
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
تقدیر از خادمان اربعینی مرز میرجاوه/ باهمستان فرهنگ و تبلیغ، بوی شهید گرفت

تقدیر از خادمان اربعینی مرز میرجاوه/ باهمستان فرهنگ و تبلیغ، بوی شهید گرفت

– اخبار فرهنگی – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ دومین شب از “باهمستان فرهنگ و تبلیغ” ویژه بزرگداشت خادمان اربعینی مرز میرجاوه روز گذشته (سه‌شنبه 25 آذر) در ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.در این برنامه حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حسین یکتا مسئول […]

– اخبار فرهنگی –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ دومین شب از “باهمستان فرهنگ و تبلیغ” ویژه بزرگداشت خادمان اربعینی مرز میرجاوه روز گذشته (سه‌شنبه 25 آذر) در ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.در این برنامه حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حسین یکتا مسئول قرارگاه امام‌رضایی‌ها، سردار میثمی فرمانده لشگر زینبیون، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، سید‌علی گرمارودی شاعر عاشورایی و جمعی دیگر از چهره‌های فرهنگی و هنری حضور داشتند.

روزهای منتهی به اربعین، مرزهای مشترک ایران و عراق، حال و هوای عجیبی دارد و بسیاری از دلدادگان به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) در تدارک کمک به زائران حسینی‌اند اما چند سالی است که این خدمت کیلومترها آن طرف‌تر از مرزهای مهران، خسروی و حتی شلمچه رفته است. مرز میرجاوه ( مرز کشور ایران و پاکستان) از جمله آنها است به‌ویژه در سال‌های اخیرا تب و تاب خدمت به زائرانی که قصد زیارت کربلا و نجف را دارند و قدم در مسیر عاشقی می‌گذراند، زیاد شده است.

خادمانی که خودشان را از اقصی‌ نقاط کشور به مرز میرجاوه می‌رسانند تا از زائران پاکستانی‌ پذیرایی کنند. برادران پاکستانی‌مان، مشقت‌ها و سختی‌های راه را به دوش می‌کشند تا خود را به مسیر عاشقی برسانند و با میلیون‌ها زائر حسینی همراه شوند. سال گذشته بود که دولت پاکستان اجازه ورود به زائران را نداد و مشکلاتی برای آنها به وجود آمد. همان سال، بسیاری از گروه‌های جهادی و خادمان افتخاری به کمک آنها شتافتند.

سازمان تبلیغات اسلامی , شهدای مدافع حرم ,

حسین یکتا فرمانده قرارگاه جهادی بنیاد کرامت امام رضا(ع)، اربعین را بهترین زمان برای به رخ‌کشیدن خدمت به مردم دانست و گفت: در اربعین دو زائر مضطر دیدم. اولین آنها، زائرانی بودند که در مسیر نجف به کربلا و یا در شهرها، خانواده‌شان را گُم کرده بودند و دومین آن، زائران مزر میرجاوه‌‌ که با همه سختی‌ها و خطرها خود را به مرز می‌رسانند با علم به اینکه شاید نتوانند از مرز عبور کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های خالصانه خادمان در مرز میرجاوه گفت: این سازماندهی و انسجام، پس از ایام اربعین وجود ندارد و می‌توانم  بگویم اربعین، نقطه عطف فعالیت‌های جهادی است و خادمان حسینی با نگاه قدیم‌الاحسانی‌شان بساط نوکری اربعین را برپا می‌کنند.

پیمان طالبی مجری این مراسم در ابتدای آن، اعلام کرد که امروز، میهمان ویژه‌ای خواهیم داشت که حاج حسین یکتا پرده از راز پیمان طالبی برداشت و نوید حضور شهید گمنام را به حاضران داد. پس از اتمام سخنرانی یکتا، تابوت شهید گمنام وارد سالن شد و فضای جلسه را متحول کرد. امیر عباسی مداح اهل‌بیت(ع) به مداحی و مرثیه‌خوانی پرداخت.

سازمان تبلیغات اسلامی , شهدای مدافع حرم ,

سخنران دیگر این مراسم، سردار میثمی فرمانده لشکر زینبیون بود. وی در حضور جمعی از جانبازان و خانواده‌های شهدای پاکستانی، به رشادت‌های این عزیزان در دفاع از حرم حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: زینبیون، یکی از لشگرهای موفق در منطقه سوریه بود که به گفته حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، زینبیون از لشکرهای اثرگذار خط مقدم جبهه سوریه به شمار می‌آید.

فرمانده لشکر زینبیون افزود:  این لشکر حدود 200 شهید و 400 جانباز سرافراز را تقدیم اسلام کرده است. آنها کیلومترها دورتر از سوریه از لاهور و کراچی گرفته تا کوته و پاراچنار به محض شنیدن محاصره حرم حضرت زینب(س) خودشان را به سوریه رساندند و جانانه مقاومت کردند و قسم خورده‌اند که بمانند و ریشه فتنه را بخشکانند.

بخشی از این مراسم به خاطره‌گویی جواد حسینی و زاهد شیخی از خادمان فعال در مرز میرجاوه اختصاص داشت.

سید علی گرمارودی شاعر انقلابی و عاشورایی‌ اشعاری را در وصف حضرت سیدالشهدا(ع)، زینب (س) و حضرت علی اصغر(ع) تقدیم کرد.

درختان را دوست می‌دارم
که به احترام تو قیام کرده‌اند
و آب را
که مَهرِ مادر توست
خون تو شرف را سرخ‌گون کرده است
شفق، آینه‌دار نجابتت،
و فلق، محرابی
که تو در آن
نماز صبح شهادت گزارده‌ای

در پایان این مراسم، از خانواده‌های شهدای لشکر زینبیون و جانبازان سرافراز پاکستانی و همچنین خادمان اربعینی مرز میرجاوه تقدیر شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن