ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 115463
  • ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :

رسانه لبنانی: عربستان در پرونده یمن از شروط قبلی عقب‌نشینی کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تلاش‌ها برای حصول یک توافق میان سعودی و یمن جهت پایان دادن به جنگ پنج ساله، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران از دوشنبه (دیروز) وارد مسقط شده و دیدارهایی را با مقامات عمانی و انصارالله انجام داده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تلاش‌ها برای حصول یک توافق میان سعودی و یمن جهت پایان دادن به جنگ پنج ساله، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران از دوشنبه (دیروز) وارد مسقط شده و دیدارهایی را با مقامات عمانی و انصارالله انجام داده است.

در همین زمینه یک منبع دیپلماتیک ایرانی به وبگاه لبنانی «العهد» گفت: «طرف ایرانی در مسقط به موازات طرف عمانی در این زمینه کار می‌کند تا راه‌حلی نزدیک و جدی برای پایان دادن به بحران میان انصارالله و سعودی ایجاد شود؛ ریاض با مذاکره موافقت کرده و مذاکرات مستقیم با انصارالله را آغاز کرده (اما فعلا) نتیجه پیشرفته‌ای نداشته است».

این منبع افزود: «سعودی پیش‌تر عقب‌نشینی داشته و نوعی آتش‌بس جزئی ارائه داده که هم‌اکنون نیز برقرار است اما راه‌حلی برای پایان کلی بحران نبوده است. مذاکرات فعلی بر سوق دادن طرف‌ها به توافقی برای راه‌حل نهایی بحران یمن کمک می‌کند».

وی تصریح کرد: «مذاکرات کنونی نشان داده که دیدگاه سعودی در قبال بحران یمن تغییر کرد، مثلا در سابق خواستار تحویل سلاح انصارالله بودند و اکنون (این گزینه) کنار رفته است. باید راه‌حلی در طریق یک توافق برای نظام سیاسی مشخص که شامل تمام یمن شود و نیز ایجاد گفت‌وگویی که تمامی طرف‌های مربوطه از جمله ایران از آن حمایت کنند، ایجاد شود تا چاره‌ای برای حل تمام مشکلات از جمله انتخابات زودهنگام باشد».

منبع مذکور ادامه داد، طرف سعودی و ایرانی پیشنهادهایی برای حل بحران پیشنهاد داده‌اند اما تصمیم‌گیران نهایی خود یمنی‌ها هستند و طرف‌های دیگر فقط می‌توانند به آنها کمک کنند. یمنی‌ها از ابتدا امضای توافق سیاسی با سعودی، تفاهم سیاسی را تأیید می‌کردند و این همان چیزی است که « عبدالملک الحوثی» از ابتدای بحران به آن فراخواند.

وی سپس اعلام کرد، جنبش انصارالله خواهان تسلط بر یمن و تکروی سیاسی در آنجا نیست بلکه برای تحقق حقوق قانونی و واقعی تلاش می‌کند.

این منبع ایرانی سپس گفت، طرف سعودی در حال کوتاه آمدن از شروط سابق خود است و اذعان ریاض به حق یمنی‌ها در تعیین سرنوشت خود، اجازه رسیدن به نتایج خوب را به آنها خواهد داد زیرا یمنی‌ها کینه‌ای ندارند و فقط برای راه‌حل سیاسی که به بحران، محاصره و حملات پایان دهد، تلاش می‌کنند.

وی در پایان تأکید کرد، تجریه ثابت کرده که حملات نظامی سعودی و امارات دستاوردی نداشته، به اقتصاد سعودی ضربه زده و روز به روز بر حجم بارهای این کشور افزوده است؛ امروز فرصتی برای ریاض پیش آمده تا به کابوسی که نگرانش کرده، پایان دهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن