ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 115687
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۵:۵۸
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
برنامه ترور فرماندهان «حشدالشعبی» توسط اسرائیل

برنامه ترور فرماندهان «حشدالشعبی» توسط اسرائیل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «اویو کوخاوی» فرمانده ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‎‌ای جدید گفته که تل‌اویو اجازه نمی‌دهد ایران در سوریه و عراق استقرار نظامی داشته باشد. او همچنین مدعی شده است که نیروی قدس سپاه پاسداران به‌صورت مستمر تسلیحات پیشرفته‌ای را به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «اویو کوخاوی» فرمانده ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‎‌ای جدید گفته که تل‌اویو اجازه نمی‌دهد ایران در سوریه و عراق استقرار نظامی داشته باشد. او همچنین مدعی شده است که نیروی قدس سپاه پاسداران به‌صورت مستمر تسلیحات پیشرفته‌ای را به عراق منتقل می‌کند.   ویژگی این اظهارات نسبت به مواضع قبلی رژیم صهیونیستی، تمرکز بر جغرافیای عراق است. رژیم صهیونیستی که پیش‌تر بارها از حضور نظامی ایران در سوریه ابراز ناخرسندی کرده، اینک عراق را نیز به‌مثابه تهدیدی جدی برای خود می‌بیند. قبلا تهاجم پهپادی به پایگاه‌های الحشد الشعبی خشم مردم عراق را برانگیخته بود؛ حملاتی که نتانیاهو در مقطعی به‌طور تلویحی، عاملیت اسرائیل در آن‌ها را تأیید کرد.

فارغ از میزان صحت و سقم ادعای صهیونیست‌ها در خصوص نحوه حضور نظامی ایران در سوریه و عراق، باید توجه داشت که بیم اصلی اسرائیل از تقویت گروه‌های مقاومت در این دو کشور است.

بسیج مردمی در عراق که توانست نقش عمده‌ای در شکست داعش ایفا کند، به همراه ارتش سوریه که این روزها پیشروی برق‌آسا و خیره‌کننده‌ای در ادلب داشته، دلیل اصلی نگرانی تل‌اویو هستند.

این نکته را هم نباید فراموش کرد که اسرائیل چه در تنش‌های اخیر خود با حزب الله لبنان و چه در نبرد با جهاد اسلامی در غزه، نتوانست به خواسته‌های حداقلی خود دست پیدا کند؛ مسأله‌ای که سبب می‌شود آن‌ها در تبلیغات عمومی خود به نام “ایران” ضریب مضاعف بدهند و البته در نهایت به ضرر خودشان تمام خواهد شد.

صهیونیست‌ها پیش از این حتی نسبت به ارتقای قدرت موشکی انصارالله و تهدید سرزمین‌های اشغالی از جانب یمن هم ابراز نگرانی کرده بودند. مجموعه این مؤلفه‌ها نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی از ایجاد تغییر در معادله قوا عاجز بوده و تهدید آن‌ها به حملات مؤثر علیه عراق به بهانه حضور نظامی ایران و انتقال سلاح، “لاف‌زنی” است.

اسرائیل به ناآرامی‌های عراق دل بسته و تلاش می‌کند تغییراتی به‌نفع خود ایجاد کند که البته تا کنون ناکام مانده است. با این وجود، احتمال تکرار سناریویی مانند حملات پراکنده پهپادی یا ترور برخی فرماندهان حشد وجود دارد که باید نسبت به آن هوشیار بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن