ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 115734
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
  • 107 بازدید
  • ارسال توسط :

«یمن» ۹ هدف بسیار مهم در سعودی و امارات را تعیین کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (یکشنبه) به ارائه آماری درباره تحولات این کشور در سال جاری میلادی، جزئیات مربوط به جنگ یمن و صنایع نظامی یمن پرداخت. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی در ابتدای سخنرانی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (یکشنبه) به ارائه آماری درباره تحولات این کشور در سال جاری میلادی، جزئیات مربوط به جنگ یمن و صنایع نظامی یمن پرداخت.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی در ابتدای سخنرانی خود از موفقیت ارتش یمن در تحمیل معادلات جدید بر ائتلاف سعودی سخن گفت.

وی اعلام کرد: نیروهای مسلح تمام تحرکات خصمانه علیه کشور را که خطری علیه نیروها، ملت و کشور ماست، هدف خواهند گرفت.

سریع تأکید کرد، بر تمام عملیات‌های نظامی دشمن پاسخی در حد همان عملیات داده خواهد شد و سطح پاسخ به جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان یمنی بالا برده خواهد شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت، هدف گرفتن «مزدوران یمنی» از سوی ائتلاف سعودی به مثابه جنایت جنگی است که باید موضعی مناسب در قبال آن اتخاذ کرد. دستورات مناسبی درباره عدم شلیک به کسانی که در حال فرار از جنگ هستند، داده شده است بویژه اگر از «مزدوران یمنی» باشند.

سریع گفت، اگر فرماندهی دستور اجرای عملیات را بدهد نیروهای یمنی آماده مرحله وارد کردن ضربات درآور هستند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تصریح کرد، غارت ثروت یمن از زمین و دریا را اقدام نظامی خصمانه می‌داند که شایسته پاسخ مناسب است. طرف‌های خارجی که به دشمن در غارت این ثروت کمک می‌کنند باید هشدار یمن را جدی بگیرند.

وی تأکید کرد: ارتش یمن به تمام مزدوران اجازه فرار از میدان جنگ و آمدن به سمت نیروهای ما را خواهند داد زیرا در صورت فرار به سمت دشمن کشته خواهند شد.

سریع در ادامه از توسعه بانک اهداف نیروهای یمنی خبر داد و گفت، این بانک اهداف شامل مراکز حیاتی و حساس در طول و عرض جغرافیایی کشورهای ائتلاف متجاوز خواهد بود.

وی ادامه داد: در سطح اول بانک اهداف ۹ هدف بسیار مهم هستند که شش هدف در عربستان سعودی و سه هدف در امارات است.

سریع تأکید کرد: ادامه هدف قرار دادن ملت و کشور ما به معنای آن است که نیروهای ما پاسخ مشروع و مناسب خواهند داد و این پاسخ با ضربات درآور و بر اساس انتخاب فرماندهی درباره سطح پاسخ است.

وی ادامه داد، در سال ۲۰۱۹ یگان موشکی ارتش یمن ۱۱۰ عملیات انجام داده که سه عملیات با موشک «برکان»، چهار عملیات با موشک کروز «قدس ۱»، ۴۳ عملیات با موشک بالستیک «نکال»، ۱۲ عملیات با «قاصم» و ۴۷ عملیات با انواع موشک «بدر» بوده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد، یگان پهپادی ارتش یمن نیز در سال جاری میلادی دهها عملیات هجومی و شناسایی انجام داده که تأسیسات نظامی دشمن را در داخل و خارج یمن هدف گرفته است.

سریع گفت، قدرت هجومی پهپادها ۴۰۰ درصد به نسبت سابق افزایش داده است. در سال جاری میلادی ۲۴۲۶ عملیات پهپادی انجام شده که پنج عملیات مشترک با یگان موشکی بوده و ۱۹۶ عملیات پایگاه‌ها، تأسیسات و فرودگاه‌های دشمن را هدف گرفته است. ۹۲ عملیات منحصر به فرد نیز توسط پهپادها انجام شده که از جمله آنها هدف گرفتن چاه نفتی «الشیبه» ، عملیات «التاسع رمضان» (نهم رمضان) و عملیات «بازدارندگی دوم» بوده است.

ادامه صحبت‌های سریع درباره تقویت پدافند هوایی ارتش یمن بود؛ وی گفت، پدافند هوایی در سال ۲۰۱۹ موفق شده ۶۹ پرنده ائتلاف متجاوز را سرنگون کند که ۵۳ عدد آن پهپاد جاسوسی، نه عدد آن پهپاد شناسایی و ۷ عدد آن جنگنده بوده‌ است.

سریع درباره عملکرد یگان تک‌تیراندازان هم اعلام کرد، ۱۶۶۴۳ عملیات تک‌تیراندازی در این سال انجام شده که در آن ۲۲۸ نظامی و افسر سعودی، ۱۴۲ مزدور سودانی و بیش از ۱۶۰۰۰ مزدور محلی هدف گرفته شده‌اند.

وی سپس به یگان زرهی ارتش یمن گریز زد و گفت، در سال ۲۰۱۹ ، ۱۹۲ عدد تجهیزات نظامی، ۱۳۸ خودروی زرهی، ۴۰ تانک و ۴۰ بلدزر نیروهای ائتلاف هدف گرفته شدند.

سریع درباره یگان مهندسی هم اعلام کرد، این یگان در سال جاری ۲۷۵۲ عملیات انجام داد که در ۱۸۰۳ عملیات، تجمعات و استحکامات ائتلاف و در ۷۶۹ عملیات، تجهیزات، خودروهای زرهی و تانک‌های دشمن را هدف گرفته است.

وی در پایان گفت، کشورهای عضو ائتلاف سعودی شاهد امنیت و ثبات نخواهند بود مگر اینکه به حملات علیه یمن و محاصره این کشور پایان دهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن