ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 115751
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :

46000 دستاورد امنیتی انصارالله در 58 ماه جنگ با سعودی‌ها

انقلابیون یمن در 58 ماهی که از تجاوز آل‌سعود به یمن می‌گذرد بارها سعودی‌ها را در زمینه‌های مختلف غافلگیر کرده است. حمله به آرامکو نیز اوج این غافلگیری‌ها بود. اما جدای از دستاوردهای نظامی، در عرصه امنیتی و اطلاعاتی نیز انصارالله به پیروزی‌های درخشانی رسیده است. در این راستا، مقامات صنعا ضمن برشمردن آمار موفقیت‌ […]

انقلابیون یمن در 58 ماهی که از تجاوز آل‌سعود به یمن می‌گذرد بارها سعودی‌ها را در زمینه‌های مختلف غافلگیر کرده است. حمله به آرامکو نیز اوج این غافلگیری‌ها بود. اما جدای از دستاوردهای نظامی، در عرصه امنیتی و اطلاعاتی نیز انصارالله به پیروزی‌های درخشانی رسیده است.
در این راستا، مقامات صنعا ضمن برشمردن آمار موفقیت‌ نهادهای امنیتی شان در برابر ائتلاف متجاوز سعودی از سال 2015 تاکنون، تاکید کردند معضلات اقتصادی هیچ راه‌حلی برای عربستان جز پایان دادن به جنگ یمن برجای نگذاشته است.
به گفته سرتیپ «عبدالخالق العجری» سخنگوی وزارت کشور یمن، «دستاوردهای نهادهای امنیتی یمن از زمان شروع تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به 46 هزار رسیده است و این یعنی ۴۶ هزار بار آماده‌باش و هشدار امنیتی ایجاد شده است». العجری که با شبکه تلویزیونی المسیره یمن گفت‌و‌گو می‌کرد اضافه کرد: «دستاوردهای امنیتی حامل پیام‌هایی برای دشمن و برای داخل و خارج یمن است، زیرا گواه بر تجربه بالای نیروهای امنیتی است… برخی دستاوردهای امنیتی، مربوط به در نطفه خفه کردن نقشه‌های دشمن است که شامل مجموعه جرایمی مثل فتنه دسامبر است (شورش دسامبر ۲۰۱۷که چند روز پایتخت یمن را به آشوب کشید و با کشته شدن علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن فروکش کرد) و اطلاعات امنیتی مربوط به این نقشه‌ها نیاز به جمع‌آوری کامل دارد. از همین رو برخی دستاوردهای امنیتی هنوز اعلام نشده زیرا محتوای آن
کامل نشده است…
مناطق تحت‌اشغال ائتلاف سعودی نیز مملو از ارزهای غیرقانونی است و نقشه ریخته بودند که آنها را وارد مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی کنند تا مردم یمن را به درد آورند».
مشخص شدن 9 هدف در عربستان و امارات
 سخنگوی نیروهای مسلح یمن از مقابله همه‌جانبه با تحرکات خصمانه علیه این کشور خبر داد و گفت که 9 مکان در عربستان و امارات برای هدف قرار گرفتن مشخص شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، دیروز به ارائه آماری درباره تحولات این کشور طی سال جاری میلادی، جزئیات مربوط به جنگ و صنایع نظامی یمن پرداخت.
وی اعلام کرد: نیروهای مسلح تمام تحرکات خصمانه علیه کشور را که خطری علیه نیروها، ملت و کشور ماست، هدف خواهند گرفت.
سریع  تأکید کرد، بر تمام عملیات نظامی دشمن پاسخی در حد همان عملیات داده خواهد شد  و سطح پاسخ به جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان یمنی بالا برده خواهد شد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت: هدف قرار گرفتن «مزدوران یمنی» از سوی ائتلاف سعودی، به مثابه جنایت جنگی است و باید موضعی مناسب در قبال آن اتخاذ کرد. دستورات مناسبی درباره عدم شلیک به کسانی که در حال فرار از جنگ هستند، داده شده است، به ویژه اگر فراریان، «مزدوران یمنی» باشند.
سریع گفت: اگر فرماندهی دستور اجرای عملیات را بدهد، نیروهای یمنی آماده مرحله وارد کردن ضربات دردآور هستند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تصریح کرد: یمن غارت ثروت این کشور از زمین و دریا را اقدام نظامی و خصمانه و شایسته پاسخ مناسب می‌داند. طرف‌های خارجی که به دشمن در غارت این ثروت کمک می‌کنند، باید هشدار یمن را جدی بگیرند.
وی تأکید کرد: ارتش یمن به تمام مزدوران اجازه فرار از میدان جنگ و آمدن به سمت نیروهای ما را خواهد داد.
سریع در ادامه، از توسعه اهداف نیروهای یمنی خبر داد و گفت: این اهداف شامل مراکز حیاتی و حساس در طول و عرض جغرافیایی کشورهای ائتلاف متجاوز خواهد بود.
وی ادامه داد: در سطح اول، ۹ هدف بسیار مهم هستند؛ شش هدف در عربستان سعودی و سه هدف نیز در امارات قرار دارند.
سریع تأکید کرد: تداوم حمله به ملت و کشور ما، به معنای آن است که نیروهای ما پاسخ مشروع و مناسب خواهند داد و این پاسخ ، برای دشمن  دردآور خواهد بود.
وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۹ یگان موشکی ارتش یمن ۱۱۰ عملیات انجام داده که سه عملیات با موشک «برکان»، چهار عملیات با موشک کروز «قدس ۱»، ۴۳ عملیات با موشک بالستیک «نکال»، ۱۲ عملیات با «قاصم» و ۴۷ عملیات نیز با موشک «بدر» صورت گرفته است.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: یگان پهپادی ارتش یمن نیز در سال جاری میلادی ده‌ها عملیات هجومی و شناسایی انجام داده و تأسیسات نظامی دشمن را در داخل و خارج یمن هدف گرفته است.
سریع گفت: قدرت هجومی پهپادها ۴۰۰ درصد به نسبت سابق افزایش یافته است. در سال جاری میلادی ۲۴۲۶ عملیات پهپادی انجام شده است. از مجموع آنها، ۹۲ عملیات منحصر به فرد توسط پهپادها انجام شده ،که از جمله آنها، هدف گرفتن چاه نفتی «الشیبه» ، عملیات  «نهم رمضان» و عملیات «بازدارندگی دوم» بوده
است.
 سریع درباره تقویت پدافند هوایی ارتش یمن نیز گفت: پدافند هوایی در سال ۲۰۱۹ موفق شده ۶۹ پرنده ائتلاف متجاوز را سرنگون کند که ۵۳ فروند آن پهپاد جاسوسی، ۹ فروند پهپاد شناسایی و ۷‌فروند نیز جنگنده بوده‌ اند.
سریع درباره عملکرد یگان تک ‌تیراندازان هم اعلام کرد، ۱۶ هزار 643 عملیات تک ‌تیراندازی طی این سال انجام شده که در آن، ۲۲۸ نظامی و افسر سعودی، ۱۴۲ مزدور سودانی و بیش از ۱۶ هزار مزدور محلی مورد هدف قرار گرفته ‌اند.
وی سپس به یگان زرهی ارتش یمن گریزی زد و گفت: در سال ۲۰۱۹ ، ۱۹۲ دستگاه تجهیزات نظامی، ۱۳۸ خودروی زرهی، ۴۰ تانک و ۴۰ بلدوزر نیروهای ائتلاف مورد هدف قرار گرفته اند.
سریع درباره یگان مهندسی هم اعلام کرد: این یگان در سال جاری ۲۷۵۲ عملیات انجام داده، که در ۱۸۰۳ عملیات، تجمعات و استحکامات ائتلاف و در ۷۶۹ عملیات، تجهیزات، خودروهای زرهی و تانک‌های دشمن مورد هدف قرارگرفته‌اند.
وی در پایان گفت، کشورهای عضو ائتلاف سعودی شاهد امنیت و ثبات نخواهند بود، مگر اینکه به حملات علیه یمن و محاصره این کشور پایان دهند.
مشکلات اقتصادی بن سلمان
از سوی دیگر «محمد الحوثی» رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن هم در توئیتی که در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد، گفت:«عربستان از نظر اقتصادی رنج می‌برد و راه‌حل‌های آن کارایی نداشته است و نخواهد داشت…عربستان باید از صلح پیروی کند تا هزینه‌های جنگ را که مجبور است به متحدان خود در جنگ علیه یمن تحویل بدهد، کاهش دهد».

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن