ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 116014
  • ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
  • 115 بازدید
  • ارسال توسط :
مسئولان بعد تصویب FATF باید از مردم به‌خاطر تبعاتش عذرخواهی کنند

مسئولان بعد تصویب FATF باید از مردم به‌خاطر تبعاتش عذرخواهی کنند

همتی، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان یزد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو پیرامون تبعات تصویب کنوانسیون‌های fatf گفت: کنوانسیون cft به ضرر معیشت مردم است و اجرای کامل استاندارد‌های fatf منجر به انتقال اطلاعات اقتصادی کشور به خارج از کشور می‌شود و این موجب اثر گذاری بیشتری بر اعمال تحریم‌ها […]

همتی، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان یزد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو پیرامون تبعات تصویب کنوانسیون‌های fatf گفت: کنوانسیون cft به ضرر معیشت مردم است و اجرای کامل استاندارد‌های fatf منجر به انتقال اطلاعات اقتصادی کشور به خارج از کشور می‌شود و این موجب اثر گذاری بیشتری بر اعمال تحریم‌ها خواهد شد. در حال حاضر به واسطه بسیاری از شرکت‌ها در حال دور زدن تحریم‌ها هستیم که در صورت در اختیار قرار دادن این کانال‌های اقتصادی واسطه‌ها شناسایی می‌شوند.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان یزد افزود: در گذشته روزانه ۱.۵ تا ۲ میلیون بشکه نفت فروش داشتیم، اما به واسطه بعضی از بند‌های این لایحه، کانال‌های اقتصادی کشور شناسایی شدند و دیگر نتوانستیم فروش تا این مقدار را داشته باشیم. می‌گویند که با قبول کنوانسیون cft و پالرمو تحریم‌ها برداشته خواهد شد، اما نکته‌ این است که تحریم‌ها به سادگی رفع نمی‌شود و اگر هم رفع شود، چه تضمین اجرایی وجود دارد که در آینده این تحریم‌ها مجدد اعمال نشود؟  تجربه تلخ برجام در کارنامه نظام فراموش نمی‌شود. 
وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی دولت در بودجه سال ۹۹ برای فروش روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت و با توجه به اینکه در حال حاضر روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت را می‌فروشیم، آیا با پذیرش این لایحه و کنوانسیون‌های آن، رفتن به زیر یوغ آمریکا و قراردادن اطلاعات اقتصادی کشور به غرب، این امکان وجود دارد که محقق شود تا بتوانیم روزانه ۱.۵ بشکه نفت فروش داشته باشیم؟

همتی ادامه داد: cft مربوط به تامین منابع مالی تروریسم است و اسامی سپاه پاسداران در لیست سیاه قراردارد و این یعنی که امریکا م‌یتواند با توجه به این موضوع ایران را مجبور کند تا سپاه را تحت فشار قرار دهد و منابع مالی سپاه را بلوکه کنند. طرفداران تصویب این لایحه دو مورد را متذکر می‌شوند که ایران و کره شمالی هستند که در لیست سیاه هستند و حتی کشور‌های محور مقاومت هم fatf و cft و پالرمو را پذیرفتند و تصویب کردند و از لیست سیاه خارج شدند. اما در اصل کره شمالی این کنوانسیون‌ها را قبول کرده و در حال اجرای آن‌ها است و با این حال در لیست سیاه امریکا قرار دارد و نکته بعدی اینکه کشور‌های محور مقاومت مانند یمن، سوریه که گفته می‌شود این کنوانسیون را پذیرفتند، درست است، اما این کشور‌ها از قبل در لیست سیاه نبودند، اما در حال حاضر در لیست خاکستری قرارگرفتند و در کل در لیست سیاه نبودند که بخواهند از آن خارج شوند.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان یزد تصریح کرد:، این کشورها اکنون آن را پذیرفتند و در لیست خاکستری قرار گرفتند. اما آمریکا این کشور‌ها را تحت فشار قرار نمی‌دهد، کشور‌هایی که آمریکا قصد تحت فشار گذاشتن آن را دارد، ایران و کره شمالی هستند و این قیاس کاملا اشتباه است.

وی خاطر نشان کرد: اگر fatf و یا کنوانسیون‌های آن تصویب شود شرایط معیشتی مردم به شدت سخت‌تر از گذشته خواهد شد و مجمع تشخیص در این امر شریک است. اگر این اتفاق رخ دهد مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت و مجلس شورای اسلامی باید تمام تبعات پس از آن را بپذیرند، از مردم عذرخواهی کنند و نیز پاسخگو باشند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن