ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 116338
  • ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰:۰۷
  • 110 بازدید
  • ارسال توسط :
حاج قاسم؛ فراتر از مرزبندی‌های سیاسی

حاج قاسم؛ فراتر از مرزبندی‌های سیاسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، صبح جمعه ۱۳ دی ۹۸ با خبری تلخ و باورنکردی برای ایرانیان و حتی جهانیان آغاز شد. سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و فرمانده نیروهای مقاومت منطقه که از یمن تا لبنان و از عراق تا افغانستان نیروهای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، صبح جمعه ۱۳ دی ۹۸ با خبری تلخ و باورنکردی برای ایرانیان و حتی جهانیان آغاز شد. سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و فرمانده نیروهای مقاومت منطقه که از یمن تا لبنان و از عراق تا افغانستان نیروهای جبهه مقاومت که در مقابل مرتجعین خاورمیانه و مستکبرین جهانی ایستادگی می‌کردند چشم امید به اقدامات او داشتند، در حمله پهپادی نیروهایی آمریکایی و به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده در اقدامی تروریستی به شهادت رسیده بود.

با قطعی شدن خبر سیل تسلیت‌ها و ابراز همدردی از سوی مردم ایران آغاز شد. از مردم کوچه و خیابان گرفته تا چهره‌های مشهور هنری و ورزشی با ارسال پیام و به اشتراک گذاشتن عکس‌هایی از سردار مقاومت، ناراحتی خود را از این اقدام تروریستی دولت آمریکا و شهادت فرمانده محبوبشان اعلام کردند. در این میان سیاسیون و فعالان سیاسی و اجتماعی هم از قافله عقب نمانده و هر کدام به نوعی با انتشار بیانیه‌هایی شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند و از این اقدام تروریستی دولت آمریکا ابراز انزجار کردند.

این شاید اولین باری بود که یک نام، تمام مردم ایران را با هر گرایش سیاسی و نوع تفکری، کنار یکدیگر جمع می‌کرد. روسای قوا، مراجع تقلید، وزرای کابینه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، فرماندهان ارتش و سپاه، روسای سازمان‌ها و نهادها، ائمه جمعه، استانداران، فرمانداران و شهرداران و … با هر نوع گرایش سیاسی شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند. از سید محمد خاتمی تا محمود احمدی‌نژاد، از نهضت آزادی تا جبهه پایداری، از انجمن قلم تا انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، از محمود دولت‌آبادی تا عطاءالله مهاجرانی! نام حاج قاسم، گویی همه اختلافات ریز و درشت سیاسی را کنار زده و به دردی مشترک برای اقشار مختلف ایران بدل شده بود.

البته در این میان حساب دشمنان مردم ایران که از طرفی آمریکا را به تحریم و جنگ علیه ایران تشویق می‌کنند و از سویی مزورانه سنگ حمایت از ایران را به سینه می‌زنند از مردمی که با تمام وجود فشارهای همه‌جانبه به کشور را تحمل کرده و در سوگ سردار محبوبشان نشسته‌اند جداست، چرا که مردم سوگوار ایران، امثال رضا پهلوی، مریم رجوی، مسیح علی‌نژاد و … و رسانه‌هایی مثل بی‌بی‌سی‌ فارسی، صدای آمریکا، منوتو و ایران اینترنشنال و کارکنان و وابستگانشان را که در شهادت سردار مقاومت به هلهله و شادی پرداخته‌اند، با وجود تکلم به زبان فارسی اساسا ایرانی نمی‌دانند.

شهید سلیمانی در طول زندگی خود نشان داد می‌توان دایره‌ای به وسعت ایران و جبهه مقاومت ترسیم کرد و مرزهای خودی و غیرخودی را از میان برد و بدون نگاه به دین و نوع تفکر آدمیان، تنها برای نجات انسان‌ها از اقدامات وحشیانه تروریست‌هایی چون داعش، جبهه النصره، القاعده و … و حامیان غربی-عبری-عربی آنها برای رسیدن به صلح و آرامش جنگید. شهادت حاج قاسم هم مرزی میان حق و باطل کشید و دست کسانی را که به اسم وطن‌دوستی با قاتلان او همداستان شده‌اند، رو کرد.

اتحادی که بعد از ترور حاج قاسم در میان همه گروه‌ها و احزاب ایرانی از چپ چپ تا راست راست شکل گرفته، می‌تواند به نقطه عطفی برای آشتی ملی بدل شود. در سیاست همیشه اختلاف نظر در زمینه‌های مختلف وجود داشته و دارد، اما شهادت سردار سلیمانی نشان داد که می‌توان در بزنگاه‌هایی خاص با کنار گذاشتن همه اختلافات، تنها و تنها به یک نام یعنی ایران فکر و توطئه‌هایی را که دشمنان تلاش می‌کنند با حربه‌های مختلف علیه ایران و این مقاومت مقدس انجام دهند، خنثی کرد. شهادت سردار سلیمانی نشان داد که نام و راه حاج قاسم، فراتر از مرزبندی‌های سیاسی و به وسعت مرزهای ایران و آزادگان جهان است.

*جدول زیر گرایش سیاسی تعدادی از احزاب و شخصیت‌هایی که شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفته و از این اقدام تروریستی آمریکا ابراز انزجار کرده‌اند، نشان می‌دهد:

حزب یا شخصیت گرایش سیاسی
سید حسن خمینی اعتدال
سید محمد خاتمی اصلاح‌طلب
محمود احمدی‌نژاد اصولگرا
مهدی کروبی اصلاح‌طلب منتقد
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی اعتدال
محمدباقر قالیباف اصولگرا
مجید انصاری اصلاح‌طلب
علی‌اکبر ولایتی اصولگرا
سعید جلیلی اصولگرای
علی مطهری اصولگرای اعتدالی
محمدرضا عارف اصلاح‌طلب
مجتبی ذوالنور اصولگرا
غلامحسین کرباسچی اصلاح‌طلب
عزت‌الله ضرغامی اصولگرا
محمود صادقی اصلاح‌طلب
عطاءالله مهاجرانی منتقد
فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی‌ اصلاح‌طلب
فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اصولگرا
نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی مستقل
فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اعتدال
شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان اصلاح‌طلب
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اصولگرا
حزب موتلفه اسلامی اصولگرا
حزب کارگزاران سازندگی اصلاح‌طلب اعتدالی
جبهه پایداری انقلاب اسلامی اصولگرا
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اصولگرا
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم اصلاح‌طلب
مجمع روحانیون مبارز اصلاح‌طلب
جامعه روحانیت مبارز اصولگرا
حزب جمعیت جوانان ایران اسلامی اصلاح‌طلب
جمعیت جوانان انقلاب اسلامی اصولگرا
حزب اسلامی کار اصلاح‌طلب
جامعه اسلامی مهندسین اصولگرا
حزب ندای ایرانیان اصلاح‌طلب
سازمان بسیج حقوقدانان کشور اصولگرا
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اصولگرا
حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اصلاح‌طلب
حزب اعتدال و توسعه اعتدال
حزب همبستگی ایران اسلامی اصلاح‌طلب
نهضت آزادی منتقد
حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب
جمعیت اسثارگران انقلاب اسلامی اصولگرا
مجمع نیروهای خط امام اصلاح‌طلب
ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب (صدف) اصلاح‌طلب
جمعیت فدائیان اسلام اصولگرا
حزب رفاه ملت ایران اصولگرای اعتدالی
سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اصولگرا
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اصولگرا
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها اصلاح‌طلب
حزب مردمسالاری اصلاح‌طلب
حزب اعتماد ملی اصلاح‌طلب
جبهه ایستادگی ایران اسلامی اصولگرای نزدیک به محسن رضایی
جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی اصولگرای نزدیک به محمدباقر قالیباف

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن