ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 116374
  • ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۴:۴۶
  • 71 بازدید
  • ارسال توسط :
دسته عزاداری در رثای سیدالشهدای مقاومت در زنجان برگزار می‌شود

دسته عزاداری در رثای سیدالشهدای مقاومت در زنجان برگزار می‌شود

مجتبی شهامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این دسته، ساعت ۱۴:۳۰ امروز از حسینیه اعظم زنجان به سمت میدان انقلاب شهر زنجان حرکت خواهد کرد. وی با بیان اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی، محور مقاومت در منطقه بود، اظهار داشت: مردم ولایتمدار زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی، […]

مجتبی شهامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این دسته، ساعت ۱۴:۳۰ امروز از حسینیه اعظم زنجان به سمت میدان انقلاب شهر زنجان حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی، محور مقاومت در منطقه بود، اظهار داشت: مردم ولایتمدار زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی، علاقه‌مندند که احساس و ارادت خود به تمام شهدا و به‌ویژه شهدای محور مقاومت را با حرکت دسته عزاداری نشان دهند.

شهامی خاطرنشان کرد: بر این اساس تمام هیات‌های مذهبی، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و مردم انقلابی زنجان در قالب برنامه عزاداری یکپاچه در این دسته عزاداری شرکت می‌کنند.

بامداد جمعه ۱۳ دی، سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

شهید هادی طارمی، همراه و محافظ شهید سلیمانی نیز که متولد سال ۱۳۵۸ در روستای قمچ‌آباد شهرستان ابهر است و به همراه خانواده‌اش ساکن تهران بودند در کنار این سردار به شهادت رسیده است.

وی برادر شهید جواد طارمی از رزمندگان دفاع مقدس است که پیکر ایشان نیز در تهران تدفین شده است.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی، حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن صدور پیام تسلیت، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق‌العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار زنجان نیز با صدور پیام تسلیت، تاکید کردند: شهادت بزرگمردی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی، سردار رشید سپاه اسلام و یاور مظلومان جهان، نشانه بارزی از عمق دشمنی و کینه‌توزی آمریکائیان نسبت به اسلام و ایران است.

مردم ولایتمدار و شهیدپرور زنجان پس از اقامه نماز جمعه با چشمانی اشکبار و دلی محزون، جنایت پلید آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را محکوم و با راهپیمایی باشکوه از استکبار جهانی ابراز انزجار کردند.

مراسم شام غریبان نیز شامگاه جمعه / ۱۳ دی/ بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مردم ولایتمدار و مسؤولان استانی در امامزاده سیدابراهیم(ع) زنجان برگزار شد.

به همین مناسبت، مراسم بزرگداشت باشکوهی نیز روز شنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در حسینیه عاشقان ثارالله زنجان برگزار شد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن